تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

زندگی کدام زوج‌ها دوام بیشتری دارد

زندگی کدام زوج‌ها دوام بیشتری دارد

محققان امریکایی ۳۷۶ زوج را به مدت ۹ ماه بررسی کردند تا دریابند زندگی کدام زوج‌ها دوام بیشتری دارد. در این تحقیق رفتار زوج‌های در آستانه ازدواج، زوج‌هایی که روی یک پروژه مشترک کار می‌کنند (همکار، هم کلاسی و… هستند)، زوج‌های مدرن با ارتباطات گسترده مجازی و زوج‌هایی که اختلاف داشتند مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد زوج‌هایی که با هم اختلافاتی داشتند، اگرچه رابطه پرتنشی را تجربه می‌کردند اما نسبت به زوج‌های در آستانه ازدواج که روابطشان عاشقانه است، رابطه مستحکم تری دارند و دو طرف برای حفظ رابطه بیشتر تلاش می‌کنند.

اگر چه که زوج‌های دارای اختلاف به طور کلی نظرشان درباره ازدواج تغییر کرده بود. همچنین مشخص شد استفاده مداوم از روش‌های مدرن ارتباطات (تلفن، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و…) تاثیری بر روی پایداری ازدواج زوج‌هایی که از این تکنولوژی‌های ارتباطی استفاده می‌کنند نداشته است‎.‎‏ همچنین تحقیق نشان داد زوج‌هایی که روی یک پروژه مشترک متمرکز هستند رابطه مثبتی با هم داشته‌اند و میل به پایداری ازدواج در آن‌ها بیشتر بود.‏

زندگی کدام زوج‌ها دوام بیشتری دارد

به جای غر زدن، حرف بزنید

تقریبا همه زن و شوهرهای عالم، تفاوت‌های اساسی در شخصیت و ذاتشان دارند. یکی از شما ممکن است جزئی‌نگر باشد و دیگری خیلی کاری به جزئیات نداشته باشد. یکی ممکن است دائم به تایید نیاز داشته باشد و دیگری ترجیح بدهد که فقط کارها درست پیش برود. هر کدام از این موارد می‌تواند فرصتی برای بهانه جویی برای دیگری فراهم کند. شما می‌توانید دائم به هم ایراد بگیرید که چرا چیزی که می‌خواستید، مهیا نیست و این می‌تواند برای طرف مقابل شما نگرانی ایجاد کند. شما برایتان مهم است که همه چیز به خوبی پیش برود و هیچ نقصی در کار نباشد؛ اما همسرتان این طور نیست.

اگر شما در وضعیتی که همه چیز مطابق میلتان پیش نرفته همسرتان را مقصر بدانید او به مرور زمان این مسئله را موضوعی برای اضطراب و نگرانی خواهد دانست. پس برای داشتن یک رابطه سالم، غر نزنید و دنبال مقصر نگردید به جای آن حرف‌تان را بزنید و این که چه می‌خواستید و چرا از وضعیت راضی نیستید.

همسرتان اولین اولویت شماست

وقتی ازدواج می‌کنید ترتیب اولویت‌ها باید عوض شود. خانواده تان که تا پیش از این اولین اولویت شما بودند، تبدیل به اولویت دوم می‌شوند و همسرتان و خانواده‌ای که خود ساخته اید، باید در جایگاه اول قرار بگیرند. وقتی تمرکزتان روی همسرتان باشد، می‌توانید نیازهای همدیگر را برآورده کنید و رابطه‌ای به مراتب صمیمی‌تر داشته باشید. اگر همسرتان احساس نکند که اولویت اول زندگی شماست، صمیمیت واقعی به دست نمی‌آید و رابطه‌تان بعد از مدتی شروع به تخریب می‌کند. ایجاد مرز با والدین به صورتی که از محبت دو طرف کم نکند، لازم و مهم است.

والدینتان بعد از ازدواج شما هنوز عزیز و مهم هستند و هنوز مشکلاتشان برای شما باید اهمیت داشته باشد اما قرار نیست همه وقت و انرژی خود را صرف ماجراهای آنها کنید، همه چیز زندگی تان را به آنها بگویید و مرزها را از بین ببرید. در عین حال که مرزهای زندگی مشترک خودتان را دارید، با والدین خود و همسرتان صمیمی باشید. ‏

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *