تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

راز ازدواج پایدار چیست ؟

راز ازدواج پایدار چیست ؟

شما همیشه میتوانید زوجهای ۹۰ ساله ای را ببینید که در پارکها روی نیمکتها نشسته اند. آنها دقیقا چه کاری برای رابطه شان انجام داده اند که ازدواجشان انقدر طولانی شده است و هنوز هم رابطه عاشقانه است؟ راز ازدواج پایدار چیست ؟

کارل پیلمر متخصص امراض پیری و مولف کتاب ” ۳۰ درس برای عشق ورزی: توصیه هایی عجیب در مورد عشق , رابطه و ازدواج ” جواب دقیقی برای این سوال دارد. او با بیش از ۷۰۰ زوج مصاحبه کرده است. در اینجا نکاتی را که او از زوج های سالمندی که ۳۰, ۴۰ یا حتی ۵۰ سال از ازدواجشان میگذشت یاد گرفته است با شما در میان میگذاریم.

راز ازدواج پایدار چیست ؟

۱-عاشق باشید 

فقط در صورتی ازدواج کنید که عاشق هستید. هر دوی شما باید عاشق باشید. البته این احساس تا ابد ادامه نخواهد یافت اما به دوام ازدواج شما کمک میکند.

۲-برقراری ارتباط

شاید کلیشه ای به نظر برسد ولی پیلمر از مصاحبه هایش دریافت که ارتباط قوی کلید رابطه پایدار است. قبل از اینکه ازدواج کنید در مورد ارزشهایتان صحبت کنید و مطمئن شوید که ارزشهایتان با هم سازگار هستند. در مورد پول صحبت کنید تا مطمئن شوید دیدگاههای مشابهی در موردش دارید. بهانه نیاورید که “من کلا ادم کم حرفی هستم”. البته این افراد هم ممکن است رابطه بلند مدتی داشته باشند ولی انها هم یاد گرفته اند که در مورد احساساتشان صحبت کنید.

۳-  وقتی گرسنه هستید دعوا نکنید

دکتر پیلمر میگوید قبل از اینکه کلمه ای تند و تیز از دهانتان خارج شود یک چیز خوشمزه در دهانتان بگذارید!

۴-همسرتان نسبت به بچه ها در اولویت قرار دهید

وقتی بچه ها به زندگی وارد میشوند خیلی ساده است که حواستان پرت شود یا بخشی از زندگی کاری یا بچه هایتان همه توجه شما را به خود مشغول کند. هر روز صبح از خود بپرسید زندگی عاشقانه ما چگونه بود و تلاش کنید مثل ان روزها به همسرتان توجه کنید. زوج های شاد میدانند که حفظ یک رابطه صمیمانه به نفع خودشان, رابطه شان و بچه هایشان است.

۵-تمایل به تغییر داشته باشید

با گذشت زمان, موقعیتها تغییر میکند. زوجهای موفق تمایل دارند در زمان رویارویی با موانع, حالا موانع بزرگ یا کوچک, خود را با شرایط سازگار کنند.

۶-اولویت نیازهای همسرتان

بسیاری از زوجهایی که پیلمر با انها محاسبه کرده بود اهمیت بذل توجه به رضایت خاطر همسرشان را درک کرده اند. آنها به انجام هر کاری که زندگی همسرشان را کمی ساده تر و لذت بخش تر کند توجه میکنند چون میدانند که این باعث بهتر شدن زندگی هر دوی انها میشود.

۷-ازدواجتان را یک تعهد بلند مدت در نظر بگیرید

افرادی که مدت طولانی با هم زندگی کرده اند به این عقیده متعهد بوده اند که ازدواج باید پایدار بماند. این یعنی زوجها حتی در زمانی که ازدواجشان چند سال متوالی با مشکلاتی رو به رو بوده است ان را حفظ کرده اند. اما انها همه در این مورد اتفاق نظر دارند که این یک تصمیم هوشمندانه بوده است.

۸- مراقب خودتان باشید

تمرکز بر نیاز همسرتان به معنی ندیده گرفتن خودتان نیست. زوجهایی که زندگی پایداری دارند سعی میکنند تناسب و شادابی خود را حفظ کنند چون میدانند این به خودشان و رابطه شان کمک میکند.

 

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *