تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

ذهنتان را از نو برنامه‌ریزی کنید

ذهنتان را از نو برنامه‌ریزی کنید

ذهن ما همانند یک کامپیوتر است. هرگونه آن را برنامه ریزی کنیم، همانگونه کار میکند. ذهنتان را از نو برنامه‌ریزی کنید .شما میتوانید کامپیوتری با آخرین فناوریها داشته باشید، آخرین و سریعترین مدل و با حداکثر ظرفیت حافظه، اما اگر روی آن نرم افزار خرابی را نصب کنید، به درستی کار نخواهد کرد و از حداکثر تواناییهای سخت افزاری آن استفاده نخواهد شد.

ذهنتان را از نو برنامه‌ریزی کنید

به طور مشابه، هنگامی که خداوند شما را خلق کرد، گفت: اشرف مخلوقات را آفریدم. سخت افزار شما بی نقص است. به شما استعدادها و موهبتهای منحصر به فردی عطا شد. علاوه بر این، خداوند در همان ابتدا شما را به گونه ای برنامه ریزی کرده بود که زندگی سرشار از موفقیت، سلامتی و قدرت داشته باشید. این موارد در وجود شما حک شده بود: « تو قادر به انجام هر کاری هستی»،« تو یک فرد پیروز هستی، نه یک قربانی» ،« دست به هر کاری بزنی، ثروت و موفقیت از آنِ توست.»!

خالق شما، شما را برای ثروت، فراوانی، موفقیت، زندگی سرشار از ایمان طراحی کرده بود. فرض کنید آن کامپیوتر قدرتمند به همراه نرم افزار مناسب باشد، اما بنا به دلایلی با نصب نرم افزاری نامناسب، کامپیوتر به اصطلاح ویروسی شود. در این صورت در مدت زمان کوتاهی سرعت کامپیوتر کم میشود. مشکل این نیست که آن کامپیوتر سخت افزار ضعیفی دارد، بلکه مشکل اینجاست که نرم افزارِ آن آلوده شده است. به طور مشابه، دلیل اینکه زندگیِ سرشار از فراوانی را تجربه نمیکنیم، این است که نرم افزار ما آلوده شده است.

راه های رهایی از افکار منفی

دیگران به ما گفته اند: « هرگز نمیتوانی از شر اعتیاد خلاص شوی» ،« تو با استعداد نیستی» ، « تو نمیتوانی موفق شوی » ،« هیچ امیدی به آینده تو نیست! » ،« تو دست و پا چلفتی هستی» ، «  تو جذاب نیستی» این گفته ها ذهن ما را که همانند یک نرم افزار است، آلوده کرده اند. در نتیجه ما با اعتماد به نفس پایین صحبت میکنیم، همواره منفی هستیم و به تحقق رؤیاهایمان ایمان نداریم. اما خبر خوب این است که هیچ مشکلی در ذات حقیقی شما وجود ندارد. ذات حقیقی شما همچنان کامل و بی نقص است و همانند آن کامپیوتر، سخت افزار شما سالم است و تنها مشکل از نرم افزار نصب شده است.

تنها کاری که باید کنید این است که هر چه زودتر از شر نرم افزارهای ویروسی خلاص شوید. در طول روز خودتان را آنگونه خطاب کنید که پروردگارتان خطاب کرده است: « من برکت داده شده هستم، من قوی هستم، من سالم هستم، من با اعتماد به نفس هستم، من جذاب هستم، من باارزش هستم، من پیروز هستم .» شما باید از شر تمام آن نرم افزارهای ویروسی خلاص شوید. یادتان باشد که اگر تفکرتان محدود باشد، زندگیتان هم محدود میشود.

زندگی بهتر، حاصل اندیشه بهتر است.

برای اینکه از شر این نرم افزارهای ویروسی خلاص شویم، باید یاد بگیریم چگونه از کلید«حذف کردن » استفاده کنیم. هنگامی که صداهای منفی و ناامید کننده در ذهنمان جریان یافتند، باید قبل از اینکه زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهند، آنها را حذف کنیم. آن افکارِ مخرب میگویند: « روزهای خوبِ تو دیگر به پایان رسیده است، از این به بعد فقط سیر نزولی را طی خواهی کرد ». به محض جریان چنین افکاری، باید متوجه شوید که آن فکرِ ویروسی میخواهد شما را از تحقق سرنوشتتان باز دارد. حال برای مقابله با این فکر باید چه کار کرد؟ ساده است. آن را حذف کنید و با خود بگویید: « من هرگز به چنین فکر مخربی نمیچسبم. خداوند به من وعده داده است که هر چه بیشتر در مسیر تحقق سرنوشتم پیش بروم، زندگی باشکوه تری را تجربه میکنم».

فکر مخرب میگوید:  « تو هرگز خوب نمیشوی. نتایج گزارش پزشکی خوب نیست». بلافاصله آن را حذف کن و به جای آن بگو : «خداوند سلامتی مرا به من باز میگرداند و تمام این روزهای سخت را با روزهایی فوق العاده جبران خواهد کرد».

فکر مخرب میگوید:  « هرگز رؤیایت تحقق نمییابد. تو به اندازه کافی با استعداد نیستی. تو امکانات لازم را برای تحقق رؤیایت نداری». آن فکر را بلافاصله حذف کن و بگو:
«من خارق العاده خلق شده ام. لطف و رحمت خداوند همواره شامل حال من است. دست به هر کاری بزنم، ثروت و موفقیت از آنِ من است».

سخن آخر

اگر میخواهید به حداکثر توانایی خود دست یابید، باید تا میتوانید از کلید« حذف کردن »استفاده کنید.  از ذهنتان محافظت کنید. شما کنترل ورودی ذهنتان را دارید. شما میتوانید به تمام افکار و ورودیهای منفی بچسبید و یا اینکه آنها را حذف کنید و گفته های خداوند درباره خود را در نظر بگیرید. اگر اجازه دهید آن افکار مسموم دائماً در ذهنتان پخش شوند، در نهایت، اعتماد به نفس و عزت نفس خودتان را آلوده خواهید کرد. از چسبیدن به افکار منفی که وارد ذهنتان میشود دست بردارید. این افکار منفی
همان دشمنان واقعی شما هستند که قصد دارند ذهن شما را مسموم کنند. اگر دشمنی بتواند ذهن شما را کنترل کند، میتواند زندگی شما را تحت کنترل خود قرار دهد.

مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی در شرق تهران

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *