تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

حساسیت زدایی و پردازش مجدد احساسات

ای ام دی آر یا حساسیت زدایی و پردازش مجدد احساسات از طریق حرکات چشم :درمان EMDR اولین بار در آمریکا به وجود آمد . و هدفش درمان اختلال استرس پس از سانحه است که به آن PTSD  هم گفته می شود . و در ۲۵ سال گذشته در کشورهای مختلف دیگر هم استفاده شده و توسط سازمان جهانی بهداشت تایید شده است 

کاربرد EMDR

نه تنها برای PTSD و اتفاقات تروماتیک بلکه برای تعدادی از مشکلات سلامت روان دیگر مانند افسردگی ، اضطراب ، حملات وحشت زدگی ، سوگ ، اضطراب عملکردی ، کاووسها ، انواع فوبیا ، خیانت ، طلاق ، خاطرات آزار دهنده و تلخ و نا خوشایند ، افکار منفی ، تروما ، حوادث آسیب زا ، فوت عزیزان ، شکست های عاطفی ، شکست های عشقی ، تحصیلی و شغلی ، خشونت های فیزیکی ، سوء استفاده های جنسی و تجاوز ، حملات پانیک ، اختلالات خوردن و … بسیار موثر می باشد .

در واقع این درمان تخصصی و سریع و ویژه ای برای اتفاقات تروماتیک و آسیب زا و خاطرات تلخ گذشته و خیانت ، شکست های عشقی است . و طبق تجربه شخصی که سالها این درمان فوق سریع را انجام میدهم همیشه باعث شگفتی مراجعین شده است . در همان یک ساعتی که فرد در کنار ماست درمان انجام می شود . البته بسته به نوع مشکل و شرایط زندگی فرد تعداد جلسات متغیر است .

حساسیت زدایی و پردازش مجدد احساسات

در تروما غلاف میلین از بین می رود . وبررسی ها نشان داده که بعد از انجام این درمان غلف میلین ترمیم می شود و به همین دلیل درمان هم اتفاق می افتد . در واقع می توان گفت هرگاه بار هیجانی یک واقعه بیش از حد باشد آن واقعه در آمیگدال فریز می شود و راه آمیگدال به کورتکس مغز بسته می شود . با درمان EMDR راه بسته آمیگدال به کورتکس باز می شود .

به شما توصیه میکنم اگر درگیر مشکلات ذکر شده در بالا هستید برای انجام این روش درمانی ویژه با مرکز مشاوره بینا تماس بگیرید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *