تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

دعوا برای پول

حرف زدن بر سر پول

حرف زدن بر سر پول یا دعوا کردن روابط عاطفی زوج ها را تحت تاثیر قرار می دهد . این یک حقیقت هست . که هر وقت پای پول در میان باشد . ناخودآگاه پای اختلاف هم به وسط می آید . حالا هر چقدر که می خواهد باشد .

دعوا بر سر پول

اختلاف بر سر چگونگی خرج کردن . اختلاف بر سر سهم مالکیت . هزار و یک اختلاف دیگر . حالا وقتی این افراد مدعی ، زن و شوهر هایی باشند . که هر دو برای به دست آوردن پول زحمت کشیده اند . وضع پیچیده تر می شود . وضعی که امروزه زوج های جوان شاغل درگیر آن هستند . هر روز نیز در حال افزایش است .

بررسی موارد واقعی نشان داده اند . که این زوج ها به طور نا محسوس قبل از اینکه درگیر مسائل مالی شوند . یک مشکل عاطفی را از سر گذرانده اند . در واقع مشکلات ریز و درشتی که در زندگی وجود دارد . میتواند باعث اختلافات مالی هم بشود . مشکلاتی که حذف آنها لااقل در سه سال اول ازدواج ساده نیست . باید کاری کرد . که مسائل بین زوجین به کلاف سردرگمی به نام مشکلات مالی ختم نشود . در سال های ابتدایی و بحرانی زندگی هر زوج اختلافاتی پیش خواهد آمد .

حرف زدن بر سر پول

اگر این زوج در مسائل مالی شفاف عمل کرده باشند . هیچ گاه در دام مشکلات مالی و طلاق اقتصادی نخواهند افتاد . دعواهای مالی آنقدر خطرناک است . که به راحتی میتواند کار را به جاهای باریک بکشاند . بزرگترین آسیب که این دعوا ها در روابط زوجین به جا میگذارد . بد بینی است . اثرات مخرب آن نیز خیلی دیر از بین میرود . در موارد زیادی رفع کامل آنها بسیار سخت و به ندرت انجام میشود . با وجود ترسناک بودن این مشکل راهکارهایی هم وجود دارد . با عمل کردن به آنها عوارض را به حداقل برسانید . یا این تهدید بزرگ را به فرصت استثنایی تبدیل کنید .

اعتماد کلید این قفل است .

اگر زوج ها به هم اعتماد داشته باشند . ۹۰% مشکلات خود به خود حل میشود . اعتمادی که به شیوه استاندارد باید بین زوج ها به وجود آید. این چیزی نیست که یک زوج شب بخوابند. صبح به وجود آید . برای رسیدن به یک فضای امن راهکارهای استانداردی است . باید از آنها پیروی کرد . این طور که معلوم است .یکی از مهم ترین گام ها برای رسیدن به آن شروع ماجرای اعتماد سازی است .

اعتماد سازی

اعتماد سازی باید از سوی مردان شروع شود . دلایل زیادی وجود دارد . که باعث میشود زنان در زندگی احساس نا امنی بیشتری بکنند . نگاهشان به آینده بیشتر از مردان با شک و تردید باشد . تجربه های ناخوشایند زنان دیگر ، احساس تضییع حقوق قانونی و آسیب پذیری بیشتر زنان از عوامل به وجود آمدن این احساس است .

بنابراین لازم است آقایان پیشقدم شوند . به همسرشان ثابت کنند . که آینده خوب یا بد متعلق به هر دوی آنها است . زن این حق را دارد. که در داشته های زندگی با همسرش شریک باشد . همانطور که وظیفه دارد . در نداشتن ها هم در کنار همسرش باشد . این خیلی مهم است که در شریک شدن در داشته ها مثل یک هدیه یا حق مسلم به او داده شود . خیلی مهم است که قبل از درخواست به حقش برسد .

اینطور که معلوم است . اگر زنان بعد از درخواست یک چیزی به آن برسند . در تصورشان این است که. من به زور به حقم رسیدم . در حالی که پیشقدم شدن مردها در شریک کردن زن تاثیر بسیار خوبی روی آنان دارد . به نام زدن آپارتمان ، ماشین و…. تنها راه اعتماد سازی نیست . مردها می توانند به زنان ثابت کنند . که در مورد مسائل مالی با هم برابرند . حرف زدن بر سر پول میتواند مفید باشد .در خانه یک نفر میتواند مدیر مالی باشد . اما مدیر می تواند حس اعتماد را بدون کم و کاست به معاونش بدهد . معاون زنی است که پا به پای شوهرش کار میکند . همسرش نسبت به او نگاه از بالا به پایین ندارد . برای خرج کردن با هم مشورت می کنند .

با مرکز مشاوره بینا همراه باشید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *