تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اشتباهات والدین در تربیت کودکان

اشتباهات والدین در تربیت کودکان

اشتباهات والدین در تربیت کودکان می تواند صدمات بسیاری را به فرزند برساند. والدین معمولاً نمی خواهند اشتباه کنند. هرچند اغلب، آنها فقط به “غریزه والدین” خود اعتماد می کنند و سعی نمی کنند در مورد مسائل و مشکلات رایج والدین کمک بگیرند. متأسفانه، بسیاری از ما به طور غریزی قادر به دانستن این نیستیم که در هر موقعیتی که به عنوان پدر و مادر با آن روبرو هستیم، باید چه کار کنیم و همه ما می توانیم هر از گاهی اشتباه کنیم.

اشتباهات والدین در تربیت کودکان

۱. با شریک زندگی خود وقت نمی گذرانید.

فرزندان از داشتن پدر و مادر سود می برند. بسیاری از والدین پس از بچه دار شدن، کاملاً بر روی نیازهای کودکان تمرکز می کنند و فراموش می کنند که آنها یک زوج هستند که به تنهایی نیاز بزرگسالان را دارند. گذراندن وقت با شریک زندگی خود به کودکان نشان می دهد والدین آنها برای برقراری ارتباط مجدد و داشتن وقت به زمان نیاز دارند. همچنین به شما فرصت می دهد تا در مورد راه حل های مشکلات و قوانین و اینکه چگونه می توانید در والدین خود ثابت قدم باشید بحث کنید. نه تنها والدین احساس نزدیکی به یکدیگر دارند بلکه می توانند عشق خود را زنده نگه دارند و راه های آرامش و تفریح ​​پیدا کنند.

۲. به فرزندان خود وقت کافی و با کیفیت نمی دهند.

از مهمترین اشتباهات والدین در تربیت کودکان صرف نکردن اوقات با آن هاست. والدین همیشه در حال هجوم هستند و با کار، شغل در خانه به کودکان توجه نمی کنند، تلفن های همراه و فیس بوک را چک می کنند، تلویزیون تماشا می کنند و غیره. کودکان حداقل به مدت ۱۵ دقیقه در روز به توجه ما نیاز دارند. آنها باید بدانند که اگر مشکلی آنها را آزار می دهد، هر روز که آماده می شوند فرصتی برای گفتگو در مورد آن وجود دارد.

آنها به والدین نیاز دارند تا با آنها بازی کنند تا بتوانند یاد بگیرند چگونه با دیگران بازی کنند. آنها به والدین نیاز دارند تا به آنها گوش فرا دهند و به آنها کمک کنند تا دنیا و نحوه کار آن را درک کنند. کودکان به والدین احتیاج دارند که اولویت خود را تعیین کنند، نه اینکه نیمه چشم به تلویزیون یا تلفن همراهشان باشند یا به کارهای دیگری که می توانند هنگام صحبت یا بازی با آنها انجام دهند فکر کنند.

۳. انتظار نداریم که کودکان در خانه کمک کنند.

والدین به طور مکرر احساس می کنند که باید همه کارها را برای فرزندان خود انجام دهند. والدین باید فرزندان خود را آموزش دهند تا در خانه کمک کنند و مشکلات خود را برطرف کنند. والدین باید بدانند که نقش آنها تربیت كودكانی مفید و مستقل است كه از اخلاق كاری خوبی برخوردار هستند و می توانند به جامعه كمك كنند. دادن پول جیبی “فقط به این دلیل که آنها زنده هستند” به کودکان کمک می کند احساس کنند که به جای داشتن پول، حق پول دارند.

۴. وقت خود را صرف شارژ مجدد باتری خود نکنند.

بسیاری از والدین کاملاً نیازهای خود را نادیده می گیرند و آنقدر وقت را صرف تأمین نیازهای درک شده فرزندان می کنند که قادر به مراقبت از خود نیستند. هر کس برای انجام کاری که دوست دارد به زمانی نیاز دارد حتی اگر فقط چند ساعت در هفته باشد. کمی وقت برای خودتان بگذارید به شما کمک می کند انرژی تازه ای برای کنار آمدن با خواسته های فرزندپروری داشته باشید. البته، برخی والدین هستند که نیازهای فرزندان خود را برآورده نمی کنند، زیرا آنها وقت زیادی را صرف تمرکز بر روی خود می کنند شما باید به یک حد وسط برسید.

۵. انجام ندادن کارها با هم به عنوان یک خانواده.

کودکان از کنار هم بودن در کنار خانواده خود چیزهای زیادی می آموزند. آنها مهارت های اجتماعی، نحوه کنار هم قرار گرفتن و چگونگی بحث در مورد مسائل مهم را با بزرگسالان فرا می گیرند. زمان صرف غذا، زمان مناسبی برای گفتگو و به اشتراک گذاشتن درباره آنچه برای هر یک از اعضای خانواده می گذرد است. گردش و تفریح ​​در کنار هم به کودک کمک می کند احساس لذت و احساس تعلق واقعی داشته باشد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *