تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

شیوه صحیح انتقاد از همسر

شیوه صحیح انتقاد از همسر

شیوه صحیح انتقاد از همسر چگونه است؟ انتقادهای مدام و پی در پی به همسرتان این حس را می‌دهد كه او به اندازه كافی برای شما خوب نیست. این حس به خصوص برای مردها، سرد شدن رابطه را به دنبال دارد. قبل از هر چیز سعی كنید همسرتان را بشناسید. و بعد از آن تفاوت‌ های قابل قبول همدیگر را بپذیرید.

شیوه صحیح انتقاد از همسر

اگر همسرمان را برای مدت طولانی تحت فشار و زور قرار دهیم. به جایی خواهیم رسید که ممکن است هرگز دوباره صمیمیتی بین ما ایجاد نشود. و بازگشتی وجود نداشته باشد. برای ایجاد و نگهداری رابطه با همسرمان، باید از رفتارهای مخرب و قطع کننده ارتباط دست برداریم. رفتارهایی از قبیل زور، اجبار، تحمیل، تنبیه، شکایت، سرزنش، پاداش، کنترل، ریاست، غرغر، مقایسه، قهر و کناره‌گیری و… . به جای این رفتارهای تخریبگر، رفتارهای مهرورزی و پیوند دهنده را جایگزین کنیم. این رفتار عبارتند از گوش کردن، حمایت کردن، مذاکره، تشویق و دلگرمی، عشق و دوستی، اعتماد، پذیرش، گشاده‌رویی، احترام گذاردن و…

روش انتقاد از همسر

  • زمانی انتقاد کنید که همسر، آمادگی روحی و ذهنی لازم برای شنیدن انتقاد را داشته باشد.
  • مکان انتقاد. هیچگاه در جمع، انتقاد نکنید.
  • زبان انتقاد. با رویی گشاده و گفتاری دوستانه و لحنی مهربانانه، انتقاد کنید.
  • انتقاد غیر مستقیم. تا حد ممکن انتقادها را به صورت غیرمستقیم بگویید.
  • میزان انتقاد. انتقادهای پشت سرهم موجب می‌شود که همسرمان احساس کند ما فردی عیب‌ جو هستیم. و فقط به دنبال نقص‌های او می‌گردیم.
  • گفتن خوبی‌ها در کنار عیب‌ ها. باید پیش و پس هر عیبی، خوبی‌ های همسرمان را هم یادآوری کنیم.

روش پایداری رابطه

گوش دادن بجای انتقاد کردن. به جای انتقاد کردن از هم، به صحبت های همدیگه گوش بدید. خیلی وقت ها زوجین بخاطر نداشتن مهارت کافی برای یک گفتگوی سالم در رابطه نمیتونن با هم درست صحبتت کنن.

حمایت کردن بجای سرزنش، کم دیده میشه افراد با سرزنش کردن و مورد سرزنش قرار گرفتن بتونن به خواستشون برسن.

حامی طرف مقابل باشید. تشویق کنید بجای شکایت. شما بهترین مشوق در زندگی طرف مقابلتون هستید و اون با تشویق های شما میتونه هر روز موفق تر باشه نه با شکایت هاتون.

اعتماد کردن به جای تهدید. این که مدام بهش بگید اگه فلان کارو بکنی من باهات تموم میکنم. شمارو زودتر از هم دور میکنه و ممکنه حس لجبازی رو هم در اون تحریک کنه.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *