تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

رفتار دختر و پسر در جلسه خواستگاری

رفتار دختر و پسر در جلسه خواستگاری

رفتار دختر و پسر در جلسه خواستگاری باید کاملاً رفتاری متعادل باشد. هر گونه افراط و تفریط در رفتار نادرست است. ترش رویی و سکوت مطلق دختر و پسر یا خنده رویی و زیاده گویی آنان خوب نیست. در این گونه مجالس، باید از شوخی‌های بی‌جا و گفتن لطیفه‌هایی که بیشتر مفهوم جوک دارند، خودداری کرد.

رفتار دختر و پسر در جلسه خواستگاری

ازدواج يکي از بزرگترين تصميم هايي است که در طول عمر خود مي گيريد. بنابراين ارزش آن را دارد که در مورد زندگی با همسر آينده خود کمی بيشتر تفکر کنيد. از خود اين سؤالات را بپرسيد:

آيا ما يکديگر را دوست داشته و به هم اعتماد و احترام متقابل داريم؟ آيا انتظارات هر دوی ما از ازدواج، يکسان است؟ آيا دارای سليقه يکسانی هستيم که باعث سکوت، گريه کردن و يا خنديدن شود؟ در مورد مسائل عمده زندگی مانند بچه، خانواده، دوستان، اين که در کجا و چگونه زندگی کنيم توافق داريم؟ آيا همانطور که امروز به يکديگر علاقه داريم، بدون اين که بخواهيم چيزی را از همسرمان مخفی کنيم در آينده نزديک نيز زندگی توأم با عشق و محبت خواهيم داشت؟

شما لزوماً نبايد با همه اين سؤال ها موافق باشيد. مهم اين است که شما و همسرتان اين موضوعات را با هم در ميان بگذاريد. صحبت کنيد و اطمينان داشته باشيد که می توانيد در کنار هم زندگی و کار کنيد. در حالی که از اعتقادات طرف مقابل خود آگاهی داريد.

 سکوت در جلسه خواستگاری یعنی چه؟

اگر دیدید خواستگاری دارید که در جلسات خواستگاری سکوت اختیار میکند و حرفی برای گفتن ندارد چندین احتمال میدهیم:

  • احتمال دارد شما را از نظر ظاهر نپسندیده و انگیزه ای برای گفتگو ندارد و نمیتواند با این مسئله کنار بیاید.
  • ممکن کمرو باشد و احتمال دارد خواستگاری بر او تحمیل شده باشد به خصوص اگر در جمع به او اجازه حرف زدن نمیدهند. بنابراین دراین صورت با سوالهای روشن اطمینان یابید که با رضایت کامل خودش به خواستگاری آمده است.
  •  اگر طرف مقابل خواسته های شما را بدون چون و چرا میپذیرد احتمال دارد که عاشق و کور و کر شده باشد.
  • گاهی طرف مقابل در جلسه اول خواستگاری سوالاتی را میپرسد ولی در جلسات بعدی سکوت میکند این بیانگر آن است که همان سوالهای اصلی جلسه اول برایش مهم بوده و سوالات بعدی اهمیتی ندارد زیرا در خود قدرت انطباق میبیند و میداند که با وجود وجوه اشتراک در مسائل اصلی، میتواند با بقیه اختلافات کنار بیاید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *