تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

ایجاد تغییر در انسان

ایجاد تغییر در انسان

برای ایجاد تغییر در انسان باید در ذهن او تغییر ایجاد کنیم. ما باگفتن این مطالب در حال ایجاد یک ذهنیت جدید در شما هستیم. یک بخش مشکلات همسران این است که می گویند. اگر همسرم درست شود، من هم درست می شوم. چنین چیزی امکان ندارد. چون اگر قرار باشد من تغییر کنم. اول باید ذهنم تغییر کند و کلید ذهن من دست خودم است. کلید ذهن همسرم هم دست خودش است.

ایجاد تغییر در انسان

ما فقط می توانیم تأثیر بگذاریم و اطلاعات بدهیم. اگر شما خواستید، می توانید با این اطلاعات یک چیدمان جدید در چرخه های ذهن تان ایجاد کنید. تا مطلبی را یاد گرفتید فوری آن را در خانه یا در مورد فرزندتان اجرا نکنید. مثلاً ذهن یک عده این گونه شکل گرفته که برای تربیت کودک باید او را کتک زد. حالا در کلاسها یاد می گیرند که بچه را نباید کتک زد. عذاب وجدان می گیرند و تصمیم می گیرند که دیگه بچه شان را نزنند. از این طرف ذهن بسیار قدرتمند است و دو بخش خودآگاه و ناخودآگاه دارد.

حال اگر مادر دچار یک تنش با فرزندش شود، بخش ناخودآگاه که ضبط شده های کودکی را دربر دارد فشار می آورد که بزن. بخش خودآگاه هم که یاد گرفته نباید زد، مقاومت می کند. این تعارض به فرد آسیب می زند و یک جایی این مادر منفجر می شود و چنان فرزندش را می زند که تا به حال نزده بود.

ایجاد تغییر در ذهن

وقتی مطلب تازه ای می شنوید بدون ذهنیت به آن عمل نکنید. لازمه ی عامل شدن، تغییر و کار بر روی ذهن است. به این دلیل توصیه می کنم مطالعه کنید و روزی نیم ساعت این مطالب را مرور کنید. تمرین کنید و ذهن را فعال کنید. وقتی این مطالب ذهنی شد خود به خود بر رفتار شما تأثیر می گذارد و بعد متوجه می شوید که مثلاً دیگه اصلاً نمی توانید کتک بزنید.

در خیلی موارد بچه ها وقتی در کودکی کتک می خورند، در بزرگسالی نیاز به کتک پیدا می کنند. کودکان در معرض خشونت و کتک در بزرگسالی نیازمند می شوند. بچه هایی که کتک می خورند و بعد فوری نوازش می شوند اکثراً در ازدواج هایشان به مشکل برمی خورند. چون میدان های مغناطیسی آنان این گونه شکل می گیرد که اول کتک بعد نوازش. دختر شوهر می کند و ناخودآگاه بر اساس ذهنیت و درک مظلوم، رفتارهایی می کند تا همسرش را وادار به کتک زدن او کند و بعد از آن مورد توجه قرار گیرد. تنها راه حل درمان، تغییر شبکه ی عصبی این افراد و تأمین یک موقعیت مناسب است. وقتی ذهن درست شود این فرد دیگر نیازی ندارد که برای جلب توجه کتک بخورد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *