تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

شکرگزاری پیش از خوردن غذا

شکرگزاری پیش از خوردن غذا

شکرگزاری پیش از خوردن غذا یک رسم هزاران ساله است که به دوران مصر باستان برمیگردد. با شتاب گرفتن زیاد زندگی در قرن بیست و یکم، صرف وقت برای سپاسگزاری پیش از غذا به فراموشی سپرده شده است. استفاده از فرصت ساده خوردن غذا یا نوشیدن برای قدرشناسی باعث افزایش انرژی مثبت در زندگی ما میشود.

اگر شما به زمانی می اندیشید که به راستی گرسنه بودید و به خاطر خواهید آورد که در آن موقع نمی توانستید به درستی فکر کنید یا کاری انجام دهید، آنگاه احساس ضعف بدنی میکنید و اندامهاتان دچار رعشه میشود. ذهنتان از کار میافتد و احساستان فروکش میکند. تمام این وقایع در اثر نخوردن غذا، حتی برای مدتی کوتاه اتفاق می افتد. شما به غذا نیاز دارید تا زنده بمانید، فکر کنید، احساس خوبی داشته باشید، بنابراین قدرشناس بودن نسبت به غذا یک معامله بسیار عادلانه به نظر میرسد.

شکرگزاری پیش از خوردن غذا

برای آنکه نسبت به غذایی که می خورید احساس قدرشناسی بیشتری داشته باشید، یک لحظه صبر کنید و به تمام کسانی بیندیشید که برای آنکه شما غذایی برای خوردن داشته باشید، زحمت کشیده اند. برای آنکه شما میوه و سبزی سالم برای خوردن داشته باشید، باغداران باید گیاهان را بکارند و به آنها غذا و آب لازم را بدهند و از آنها مراقبت کافی به عمل آورند تا بعد از ماهها بتوانند محصول آن را آماده برداشت کنند. پس از آغاز برداشت، این محصولات باید به صورت مناسب بسته بندی شود و در اختیار پخش کننده ها و عوامل، حمل و نقل قرار گیرد و آنها با پیمودن مسافتهای طولانی و با زحمت شبانه روزی و هماهنگ با سایر عوامل، میوه وسبزی را به صورت کاملا سالم و تازه به شما میرسانند.

گفتن کلمه سپاسگزارم، پیش از خوردن یا نوشیدن هر چیزی، درک عملی و سپاسگزاری نسبت به معجزه آب و غذاست. مسئله باورنکردنی آن است که سپاسگزار بودن شما نسبت به غذا و آب تنها بر زندگی شما تأثیر نمیگذارد بلکه، قدرشناسی تان بر منابع جهان نیز تأثیر خواهد گذاشت. اگر به تعداد کافی افرادی یافت شوند که بابت غذا و آب سپاسگزار باشند، این رفتار باعث کمک به افراد گرسنه و نیازمند خواهد شد. با استفاده از قانون جذب، قانون نیوتن برای کنش و واکنش، قدرشناسی فراوان، به همین میزان فراوان واکنش به همراه خواهد داشت که باعث برطرف شدن کاستیها و کمبود منابع غذایی در زندگی همه خواهد شد.

به علاوه، شکرگزاری شما نسبت به غذا و آب باعث ادامه یافتن انرژی مثبت در زندگی یتان خواهد شد و کاینات ریسمان طلایی خود را برای شما خواهد بافت و برای هر چیزی که برایتان عزیز است، هرچه که عاشق اش هستید و هر چیزی که آرزویش را دارید.

راه های قدرشناسی نسبت به آب و غذا

یک راه برای آزمودن نیروی قدرشناسی سریع نسبت به غذا و نوشیدنی آن است که غذا و نوشیدنی تان را مزه کنید. وقتی غذا یا نوشیدنی را مزه میکنید، قدر آنها را خواهید دانست. به عنوان یک آزمایش، دفعه بعد که غذایی می خورید یا مایعی می نوشید، هنگامی که لقمه ای برمیدارید، بر مزه غذا در دهانتان یا بوی مایعی که فرو میبرید تمرکز کنید. آنگاه درخواهید یافت که وقتی بر غذا یا نوشیدنی در دهانتان تمرکز میکنید و آن را میچشید، مزه و بوی آن بسیار زیاد به نظرتان می آید ولی وقتی که بر مزه و بوی غذا تمرکز نمیکنید، از درک آن غافل میمانید. این انرژی و توان تمرکز و شکرگزاری شماست که به سرعت بر طعم و بوی غذا می افزاید.

امروز پیش از آنکه چیزی بخورید یا بنوشید، خواه یک وعده از خوراک روزانه تان باشد یا یک تکه میوه، لقمه ای کوچک باشد یا نوشیدن حتی یک جرعه آب، یک لحظه تأمل کنید و به چیزی که میخواهید بخورید یا بنوشید خیره شوید و در ذهنتان یا با زبانتان کلمه سپاسگزارم را بلند بر زبان آورید. و اگر که میتوانید، یک لقمه غذا بردارید و آن را واقعا بچشید و ببینید نه تنها لذت شما را از غذا بیشتر خواهد کرد بلکه باعث ایجاد حس قدرشناسی بیشتری در شما خواهد شد.

سخن آخر

اگر در هر زمان از روز فراموش کردید که پیش از خوردن یا نوشیدن کلمه سپاسگزارم را بگویید، به محض آنکه یادتان آمد، چشمانتان را ببندید و در ذهن خود به عقب برگردید و لحظه ای را که مشغول خوردن غذا بودید در ذهنتان به تصویر بکشید و در این لحظه کلمه سپاسگزارم را بگویید. اگر چندین بار در طول روز فراموش کردید که برای خوردن یا نوشیدن خود شکرگزاری کنید، آنگاه این تمرین را فردا تکرار کنید. شما نمیتوانید حتی یک روز را در ساختن قدرشناسی تان از یاد ببرید چون آرزوهای شما به این بستگی دارد قدرشناس بودن برای ساده ترین چیزها در زندگی مانند غذا و آب، یکی از ژرفترین گونه های قدرشناسی است و .هنگامی که شما این اندازه از قدرشناسی را حس کردید، آنگاه درخواهید یافت که معجزه اتفاق می افتد

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *