تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چگونه انتظارات خود را بیان کنم؟

چگونه انتظارات خود را بیان کنم؟

چگونه انتظارات خود را بیان کنم؟ وقتی زنی در بگو مگوها به گریه متوسل می شود، با جریحه دار کردن احساسات همسر، جلب توجه می کنند. در واقع باعث می شود شوهر با خود بگوید، همسرم داره گریه می کنه باید اوضاع را روبراه کنم . یا شوهری را در نظر بگیرید که سعی می کند با عصبانیت مشکلات را حل کند و باعث می شود زن با خود بگوید، باید کاری نکنم در غیر این صورت از کوره در می رود. و یا شوهر با خود می گوید” تنها وقتی عصبانی می شوم به حرف هایم گوش می دهد.

چگونه انتظارات خود را بیان کنم؟

بعضی ها هم از طریق افسردگی و یا جدایی عاطفی این کار را می کنند. برای مثال وقتی می خواهند جلب توجه کنند و یا کنترل همسرشان را در دست بگیرند به مهمانی نمی روند و یا می گویند حوصله ندارم و از این طریق همسر خود را از یک مهمانی محروم می کنند. به جای این رفتارهای مخرب که به مرور باعث سردی می شود، باهم منطقی صحبت کنید و مسئله را حل کنید

بسیاری از زن و شوهرها رفتارهایی را انتخاب می کنند که بین آنها فاصله می اندازد. هر چند آنها می خواهند با این رفتارها تعلق خاطر بیشتری پیدا کنند و خود را مهم جلوه دهند ولی رفتارهای ناشیانه و ناموثری را انتخاب می کنند. وقتی زن و شوهر از این رفتارها استفاده می کنند، به ظاهر بر موقعیت چیره می شوند و کنترل امور را به دست می گیرند. اما در نهایت با ایجاد یک فاصله موفق می شوند.

بیان واضح انتظارات از یکدیگر

زوجین باید از همان ابتدای ازدواج انتظارات خود درباره مسائل مختلف زندگی را به طور واضح بیان کنند. جمله رایج «عزیزم هر چه تو بگویی» در ابتدای ازدواج برای زوج‌ها سم است. شما باید تمام انتظاراتی که از همسرتان دارید را واضح و روشن بیان کنید و درباره آنها با همسرتان حرف بزنید. تقسیم کارهای خانه، خرج و برج و تربیت فرزندان و سایر کارهای مشترک باید بین دو نفر واضح باشد. تا جلوی اختلافات بعدی گرفته شود. شما لازم است با هم حرف بزنید. اگر توقعی از همسرتان دارید آن را در مراحل اول به طور واضح و بدون عصبانیت بیان کنید. حتی اگر فکر می‌کنید انتظارتان غیر منطقی است درباره آن با همسرتان حرف بزنید و اجازه دهید او شما را قانع کند.

همسرتان نمی تواند غیب گویی کند.

از شوهرتان انتظار نداشته باشید که توانایی غیب‌گویی داشته باشد. در واقع بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند بدون آنکه حرفی بزنند شوهرشان باید متوجه خواسته‌های آن‌ها بشود. در حالیکه این تصور اشتباهی است. اگر به چیزی نیاز دارید صریحا آن را از همسرتان بخواهید یا اگر مشکلی پیش آمده منتظر نمانید تا او خودش متوجه مساله شود. به جای آن تلاش کنید تا دوستانه با شوهرتان درباره‌ی آن به گفتگو بپردازید. مثلا اگر از دیر آمدن همسرتان به خانه ناراحت هستید به جای صحبت با لحن بد و متهم کردن یا سرکوب احساسات، به شیوه‌ای مثبت و صریح نیاز و احساس‌تان را در این‌باره با او در میان بگذارید.

به طور واضح و روشن صحبت کنید

اگر حس می‎کنید که شریک زندگی‎تان مشکلی دارد، وقت بگذارید که او را در آغوش بگیرید و بپرسید که مشکل او چیست. این شاید زمانی باشد که او بیشتر از همیشه نیاز به توجه شما دارد. این فرصت را نادیده نگیرد. اگر همسر شما برای صحبت کردن آماده نیست، لازم نیست که به او فشار آورید و وضع را بدتر کنید، بلکه باید نشان دهد که زمانی که آماده شد، شما در کنارش خواهید بود. اگر شما و شریک زندگی‎تان در یک محیط اجتماعی هستید و متوجه شدید که مشکلی پیش آمده است. در مورد آن در مقابل همه چیزی نپرسید. شریک زندگی خود را به جای خلوتی ببرید تا نشان دهید که شما واقعا توجه می کنید.

تکنیک تازه ماندن زندگی مشترک

یکی از بهترین روش ها برای تازه و شاداب ماندن زندگی مشترک، عوض شدن محیط است. با هم جایی بروید که از بودن در آن لذت می برید و خاطرات خوبی از آنجا دارید. می توانید به یک رستوران یا سینما بروید یا با هم پیاده روی کنید. مهم این است که محیط اطرافتان تغییر کند و به عنوان یک زوج، با هم تنها باشید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *