تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چه زمانی نه بگویید

چه زمانی نه بگویید

وقتی نمیتوانید نه بگویید. یکی از وظایف اساسی شما در مسیر انجام کارهای عالی این است که بفهمید به چه چیزی میخواهید بله بگویید. اما شما باید تصمیم بگیرید که چه زمانی نه بگویید .اگر فقط  بله بگویید فقط چیزهای بیشتری به بشقاب خود اضافه میکنید. نه گفتن سخت است. بیایید با آن روبرو شویم. برخی از ما حتی نمیتوانیم به بازار یابان تلفنی نه بگوییم. چگونه به افرادی که با آنها کار میکنید. زندگی میکنید. به آنها اهمیت میدهید نه بگویید؟ پاسخ این است که بر نه گفتن تمرکز کنید. باید آهسته تر بله بگویید.

چه زمانی نه بگویید

چیزی که ما را به دردسر میاندازد. این است که بله پاسخ سریع و پیش فرض ما به هر درخواستی است که از ما میشود. گاهی اوقات این حرف درست است. اما گاهی اوقات صرفاً به این دلیل از شما خواسته میشود. که شما اولین کسی هستید که به آن فکر میکنند. یا به این دلیل که به درخواست توجه نشده است. اغلب ارزش آن را دارد که کمی آهسته تر به بله برسیم.

روش بله گفتن به خواسته دیگران

  1. بگویید: خیلی ممنون که پرسیدی. قبل از اینکه بله بگویم. اجازه بدین مطمئن شوم که خواسته شما را متوجه شده ام.
  2.  سپس چند سوال خوب بپرسید. سه نوع سوال اساسی وجود دارد. چرا من. میتوانم بپرسم چرا از من می پرسی. آیا از کس دیگری پرسیده اید. آیا به پرسیدن از نفر X فکر کرده اید. او در این مورد تجربه دارد. خلاصه چیست. وقتی می گویید “فوری” به چه معناست. آخرین مورد باید تا کی انجام شود. این کار چقدر زمان می برد. اگر بتوانم فقط بخشی از این کار را انجام دهم، دوست دارید چه بخشی از این کار را انجام دهم. آیا این را با رئیس من بررسی کرده اید. چگونه این با سه اولویت کلیدی ما برای این هفته/ماه/سال مطابقت دارد. چه کاری را نباید انجام دهم تا بتوانم این کار را انجام دهم.

استفاده از این روش ۴راه به وجود می آورد.

  • آن شخص به تمام سوالات شما پاسخ خواهد داد. شما خوشحال خواهید شد که بله بگویید. این اغلب اتفاق نمی افتد.
  • فرد میگوید: سوالات خوبی است. اجازه دهید وقتی چند پاسخ گرفتم با شما تماس بگیرم.  ممکن است دیگر برنگردند.
  • ممکن است شخص فقط از کسی بپرسد که سریعتر جواب بله را بدهد.
  • گاهی اوقات از شما خواسته میشود که از سؤالات دست بکشید و فقط آن را انجام دهید.

تمرین نه گفتن

بیایید نه گفتن را تمرین کنید. اما با سخت ترین و ارشدترین فردی که با او کار میکنید شروع نکنید. در عوض شخصی را انتخاب کنید که فکر می کنید این رویکرد ممکن است روی او کار کند. با پروژهای که خیلی مهم نیست شروع کنید. سوالات را تمرین کنید. با اطمینان بیشتر از آنها در موقعیت های بیشتری با طیف وسیعتری از افراد استفاده کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *