تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

وابستگی کودک به والدین

وابستگی کودک به والدین

وابستگی کودک به والدین چگونه است؟ اغلب کودکان به مادر خود بسيار بيشتر از پدر وابسته هستند. زيرا در ابتدای تولد با مادر روبرو شده اند و او را ديده اند. سپس از شير وی تغذيه کرده اند. و با بدن مادر تماس داشته اند.

وابستگی کودک به والدین

بزرگترين بحران کودکان گرفتن آن ها از شير است. در واقع از شير گرفتن نوزادان باعث می شود از دو جهت محروم شوند. ابتدا از طرف اين که ديگر نمی توانند شير مادر را تغذيه کنند. سپس از تماس مستقيم با بدن مادر نيز محروم خواهند شد.

در بسياری از مواقع پيش خواهد آمد که کودکان به پدر خود وابستگی پیدا می کنند. به اين گونه که در ادامه مراقب ديگری را مشاهده می کنند. گمان می کنند امنيت آن ها را بيشتر از مراقب اوليه که مادر است تامين می کند. از همين رو مراقب بعدی پدر است. که احساس امنيت بيشتری را در کودک القا می کند. به کودک کمک می کند تا با امنيت خاطر بيشتری به زندگی و رشد خود ادامه دهد.

علت اصلی وابستگی به پدر

وابستگی به پدر يک علت عمده و اساسی دارد. اشتغال مادر اصلی ترين و مهم ترين دليل برای وابستگی بيشتر کودک به پدر است. به نحوی که کودک اصولا به مراقبی وابستگی بيشتر پيدا می کنند. که ساعات بيشتری در طول روز را با او گذرانده باشند. به اين گونه اگر مادر در بيرون از خانه اشتغال داشته باشد. پدر نقش مراقب اصلی و واحد را برای کودک داشته باشد. وابستگی او به پدر نسبت به وابستگی به مادرش بيشتر خواهد شد. و ميزان وابستگی شديدتر می شود.

کودکانی که با پدر خود ارتباط بيشتری نسبت به مادر دارند. غالبا در آينده انسان های مستقل تری خواهند شد. زيرا پدران همچون مادرها به فرزندان اجازه نمی دهند. که همه ی کارها و حتی کارهای شخصی را بر عهده ی او بگذارند. و از اين رو کودک از همان ابتدا کارهای شخصی اش را خودش انجام می دهد. در اين مورد کودکانی که به سن مدرسه رسيده اند. از اضطراب جدايی کمتری رنج می برند. آنها بهتر خود را با محيط جديد سازگار می کنند. که اين می تواند به شدت به ايشان کمک کند تا نه تنها برای مدرسه بلکه در ادامه برای دانشگاه و مراحل بعدی زندگی از آمادگی بالاتری بهره مند شوند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *