تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

فواید بازی های ویدیویی

فواید بازی های ویدیویی

آیا والدینتان در مورد بازی های ویدیویی به شما سخت می گیرند؟ البته بسیاری از والدین این گونه اند. فواید بازی های ویدیویی چیست؟ چیزهای بدی در مورد بازی های ویدیویی وجود دارد. اما اینجا یک سورپرایز برای والدین شماست. برخی از انواع بازی های ویدئویی می توانند در واقع برای یادگیری شما مفید باشند.

فواید بازی های ویدیویی

در واقع، بازیهای ویدیویی خاص میتوانند برای والدین شما نیز مفید باشند. بازیهای ویدیویی اکشن برای تمرکز عالی هستند. در حالی که سرگرم میشوید، تمرکز کردن را نیز یاد میگیرید. وقتی یک بازی ویدیویی اکشن انجام میدهید، ذهن شما در یک مسیر مغزی مهم بالا و پایین میرود. این مسیر «تمرکز» در مغز شما است و هر چه بیشتر از آن استفاده کنید گسترده تر میشود. تبدیل شدن به یک بازی باز ویدیویی قوی به این معنی است که وقتی توجه خود را به چیزی معطوف میکنید، واقعاً میتوانید تمرکز کنید.

بازیهای ویدیویی اکشن نیز از برخی جهات بینش شما را بهبود میبخشد. شما بهتر از افرادی که بازی های ویدئویی به سبک اکشن انجام نمی دهند، یاد می گیرید که جزئیات را انتخاب کنید. حتی می توانید در مه بهتر ببینید. این تنها بازی های ویدئویی اکشن نیستند که مفید هستند. بازیهایی مانند تتریس می توانند تواناییهای فضایی شما را ایجاد و بهبود بخشند. این بدان معنی است که شما می توانید یاد بگیرید که چیزها را راحت تر در چشم ذهن خود بچرخانید. این یک مهارت مهم در ریاضیات و علوم است.

آیا تمام بازیهای ویدیوی خوبند؟

البته هر نوع بازی ویدیویی مفید نیست. برای مثال سیمز یک «بازی ویدیویی شبیه سازی زندگی» است. خوب به نظر می رسد، اما این نوع بازی به شما اجازه نمی دهد آنچه را که روانشناسان «کنترل توجه» می نامند، تمرین کنید. اگر میخواهید تفکر متمرکز یا فضایی خود را بهبود ببخشید، تحقیقات نشان میدهد که باید به انواع “بازیهای ویدیویی فضایی” پایبند باشید. نقطه ضعف بازی های ویدیویی این است که می تواند اعتیاد آور باشد. مانند ورزش، غذا خوردن و حتی خود یادگیری، عقل سلیم کلیدی است. اگر بازیهای ویدیویی با سایر بخش های زندگی شما تداخل دارند، وقت آن رسیده است که از آن بکاهید. حتی اگر بازی کردن علاقه مطلق شما باشد، اکنون می دانید که ورزش و استراحت کردن می تواند به شما کمک کند عملکرد بهتری داشته باشید. بنابراین می تواند ذهن شما را برای انواع مختلف یادگیری باز کند.

بزرگسالان و بازی ویدیویی

اشاره کردیم که بازی های ویدیویی می تواند برای بزرگسالان نیز مفید باشد. اگر اهل بازی های سبک اکشن هستید، آن ها را به والدین خود معرفی کنید. بله، بازیهای ویدئویی سبک اکشن میتوانند به بهبود توانایی والدین شما برای تمرکز کمک کنند، حتی زمانی که آنها در حال رشد هستند. حتی بازیهای ویدئویی اکشنی وجود دارند که در مسیر تایید سازمان داروی فدرال به عنوان “دارو” هستند. آنها می توانند توانایی های تفکر افراد مسن را بهبود بخشند. بنابراین دفعه بعد که مادر یا پدرتان به شما گفت که بازی ویدیویی برای شما مضر است، این مقاله را به آنها نشان دهید. بازی های ویدیویی زیاد قطعا بد است. اما برخی می توانند خوب باشند و اگر والدین شما تصمیم بگیرند که به شما بپیوندند، برای آنها نیز مفید خواهد بود.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *