تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

عادی شدن زوجین برای یکدیگر

عادی شدن زوجین برای یکدیگر

یکی از غیر محترمانه‌ترین رفتارهائی که می‌توانیم با همسر خود داشته باشیم، عادی و پیش پا افتاده تلقی کردن اوست. فکر نمی‌کنیم که زندگی بدون همسر چقدر برای ما نگران کننده و دشوار است. این عادی شدن زوجین برای یکدیگر باعث می شود گاهی بجای همسر حرف بزنیم. گاهی درباره‌ی او در حضور دیگران غیر محترمانه صحبت می‌کنیم. برای همسر تصمیم می‌گیریم که چه بکند.

عادی شدن زوجین برای یکدیگر

به همسر خود گوش فرا دهید. در احساسات و هیجانات او شریک شوید. از همسر تقدیر به عمل آورید. برای همسرتان ارزش و اعتبار قائل شوید. از هر فرصتی برای بیان تشکر خود بهره بگیرید. به همسر خود ابراز علاقه کنید. از با هم بودن به عنوان دوست یا شریک زندگی احساس خوش وقتی کنید.

با تجربه کردن روش‌های بالا از قدرت آنها مبهوت خواهید شد. فراموش کنید که چه می‌گیرید، صرفا بر این تمرکز کنید که چه می‌دهید. اگر شریک زندگی خود را بی‌بها تلقی نکنید، او نیز متقابلا همین کار را خواهد کرد. سپاسگزاری حس خوبی به همسر خواهد داد. روش‌ ها را امتحان کنید و مطمئن باشید که به این‌ کار علاقه مند خواهید شد و اثرات معجزه‌ آمیز آنها را خواهید دید.

به خودت برس

لباسی که برای همسرت نپوشی، تا شاد شود؛ به درد چه میخورد؟ اگر همسرت زیبایی و خوش تیپی تو را دوست دارد، چرا معطلی؟ چقدر بد است مرد یا زن در خانه بسته به شغل، مثلا بوی گازوئیل بدهد یا سر و کله‌اش از تدریس، گچی باشد یا همیشه بوی قرمه سبزی بدهد. نه ادکلنی؛ نه کنار هم نشستنی و نه درک احساسات طرف مقابل. وقتی در خانه‌ای، لطفا تلفن همراهت را کنار بگذار و کنار عزیزانت زندگی کن. به خودت برس، به خاطر خودت و همسرت.

بـرای شـادی و خوشحالـی یکـدیگـر تلاش کنیـد. متاسفانه بعضی از خانمها یا آقایون، فکر می‌کنند اگه به همسرشون بها بدن، ممکنه همسرشون عادت کنه یا زیاده‌خواه بشه و این رو از همسرشون دریغ می‌کنند. شاید در کوتاه مدت فکر کنند کار خوبی کردن ولی در دراز مدت سردی و دلزدگی رو در پی خواهد داشت.

با همدیگر برای حفظ رابطه تلاش کنید

وقتی رابطه‌ ای سرد می‌شود، باید هر دو آن را گرم کنید. منتظر نمانید که حتما کسی برای گرم کردن آن بر رویتان نفت بریزد تا بلکه به خودتان بیایید. یا اینکه زنده نگهداشتن گرمای بین خودتان را وظیفه‌ی طرف مقابلتان بدانید. برای گرم شدن یک رابطه تنها یک نفر کافی نیست در این صورت کسی که همیشه برای روشن نگه داشتن رابطه‌ای هیزم می‌شود، چیزی جز خاکستر از او باقی نمی‌ماند. کسی که خاکستر شده را هیچ‌ وقت نمی‌توان دوباره به همان شاخه و برگ سرسبز و شاداب بازگرداند. اگر سوختنی در کار است با هم در کنار هم و برای هم بسوزید.

مردان و زنان باید یادشان باشد که با همسرشان هم‌خانه نیستند، بلکه همسرند. ما نباید برای خودمان زندگی کنیم، بلکه باید برای همدیگر زندگی کنیم و همدیگر را شاد کنیم. نگذاریم طرف مقابل‌مان احساس فقر و کمبود عاطفی کند. وقتی همسر شدیم باید همسری کنیم نه اینکه فقط به امورات خودمان برسیم، فرق هم نمی‌کند، چه زن و چه مرد.

زن و شوهر مکمل هم هستند.

هر دو حق زندگی دارند و هر دو باید از زندگی مشترک بهره‌مند شوند.  این منافاتی با شخصیت‌ زن و مرد ندارد و نه مردسالاری است و نه زن ذلیلی. هیچ وقت تصمیمی را در زندگی مشترك تان به تنهایی اتخاذ نكنید. مشورت كردن ازضروری‌ترین نكات یك زندگی مشترك است. بنابراین بدون مشورت با همسرتان دست به انجام كاری نزنید.

برای جذب همسرتان گاهی کارهایی غیر از کارهای همیشگی در زندگی مشترکتان انجام دهید. زوج‌هایی که نهایت لذت را از با هم بودنشان میبرند، از کُره‌ای دیگر نیامده اند. آنها فقط برای لحظاتشان فکر می‌کنند و ایده‌های جدید دارند. لازم نیست ایده‌های خارق العاده و دست نیافتنی داشته باشید. همین که روال همیشگی زندگیتان کمی دستخوش تغییر شود، حس امید را به زندگیتان برمی‌گرداند. خوشبختی، همین احساس رضایت‌هاست.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *