تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

شوهرم گیر الکی میده

شوهرم گیر الکی میده

گاهی وقت ها پیش میاد که شوهرها سر یه مسائلی حساس میشن. یکی از مراجعینم اولین جمله ای که گفت این بود که شوهرم گیر الکی میده. همین گیر دادن الکی تبدیل به یک مشاجره و اختلاف بزرگ شده بود. در صورتی که همون بار اول خانم میتونست با سیاست و تدبیر مشکل رو حل کنه . در این مقاله یکی از راه حل های بر طرف کردن گیرهای الکی رو بیان میکنیم.

شوهرم گیر الکی میده

مثلا شوهرتون به اینکه شما برین خونه ی خواهرتون حساس میشه و میگه :”دلم نمیخواد بری اونجا” و … اینجاست که سیاست زنانه به درد میخوره ،وقتی اینجوری برخورد میکنن اگه واقعا میدونین دلیل رفتارشون چیه و دلیل شون منطقیه، سعی کنین باهاشون حرف بزنین اگه احیانا دیدین قانع نمیشه و حرف حرفه خودشونه، بیش تر از یک بار صحبت نکنین و بگین: “باشه اگه شما نیای که من هیچ جا نمیرمممم …”

به موضوع حساس نشین

خودتون رو به این قضیه حساس نشون ندین ،اگر هم دلیلش رو نمیدونین و یا میدونین که دلیل درست و حسابی ندارن. بازم حساسیت نشون ندین و دائم نگین : چرا ؟ دلیلت چیه؟ مگه خواهرم چیکار کرده؟ اصلا منم خونه خواهرت نمیام.  یکم صبر کنین و همون جمله بالا رو اگه موقعیت مناسب بود به کار ببرین . کم کم با گذشت زمان از خر شیطون میان پایین به شرط اینکه شما حساسیت نشون ندین و نخواین مقابله به مثل کنین.

گاهی بزرگواری نشون دادن هم خیلی خوبه و جواب میده. البته کلا این نکات به شرایط و روابط قبلی خیلی بستگی داره. راستی وقتی شوهرتون گیر الکی میده اصلا وقت به رخ کشیدن کارهای بد خواهرش در حق شما نیست. چون بحث رو بی منطق جلو میبره و درست که نمیشه، هیچ بدتر هم میشه و به نتیجه نمیرسه.

هنگامی که با همسرتان به مشکلی میرسید بهترین کار چیست؟

  • به هیچ عنوان قهر نکنید.
  • خانواده ها را در جریان قرار ندهید.
  • منزل تان را ترک نکنید.
  • از همه مهمتر تخت خوابتان را ترک نکنید.

این راهها باعث هرچه طولانی تر و حادتر شدن مشکل می شوند. از زن و مرد ، در این عصر انتظار بیشتری وجود دارد که با منطق و برخورد صحیح مشکلات بین فردی را حل نمایند.

تکنیک «سکوت»

گاهی اوقات سکوت بهترین پاسخ است. همیشه قرار نیست در مقابل هم جبهه بگیریم و جدل کنیم. قرار نیست هر وقت هر اتفاقی افتاد تلاش کنم تا نشان بدهم حق با من است! گاهی باید سکوت کنم تا به  آرامش برسم و بعدا منطقی صحبت کنم! سکوت به موقع، به شما محبوبیت خواهد بخشید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *