تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

ساختن اعتماد در رابطه

ساختن اعتماد در رابطه

برای ساختن اعتماد در رابطه سعی کنید کوچکترین قول هایتان را هم جدی بگیرید. لازم نیست کارهایی که انجامشان برایتان مقدور نیست را قبول کنید. زندگی و رازهایش را با دیگران قسمت نکنید. در غیر اینصورت همان افراد زندگی شما را وسیله سرگرمی و سوژه ی محافل خود می کنند.

ساختن اعتماد در رابطه

دو محور اصلی و بسیار مهم هر رابطه‌ای و به‌ خصوص در زندگی مشترک ، اعتماد و احترام است‌. اگر هر کدام از این دو محور آسیب ببینند ممکن است رابطه کاملاً از بین برود. این دو خط قرمز‌هایی هستند که هیچگاه نباید از آنها عبور کرد. به محض اینکه بی‌ اعتمادی در رابطه‌ای به‌ وجود بیاید رابطه به سمت ویرانی می‌رود. شک به همسر از آن چیزهایی است که می‌تواند هم احترام و هم اعتماد را در زندگی زناشویی از بین ببرد. به‌ تدریج پناهگاه امن خانه و زندگی مشترک را به جهنمی تبدیل کند.

نشانه های بی اعتمادی

همواره به اتفاقات بد از جمله خیانت  همسر به خود می اندیشد. تلفن همسر شریک عاطفی خود را بررسی می کند یا تمایل به این کار دارد. مدام درباره همه چیز از طرف مقابل سوال میپرسد. مثلا:  کجا بودی. با کی بودی. در فلان ساعت چه کار میکردی؟ بی دلیل حسادت می ورزد. بنای زندگی‌تان را بر اعتماد به یکدیگر بگذارید. مدام او را کنترل نکنید. در هر حرکت ساده‌ی همسرتان به دنبال بدبینی نباشید. این عادت که همه شماره تلفن‌ها را کنترل کنید. پیامک‌ها را بخوانید و یا از او بپرسید “چی خریدی؟ از کجا خریدی و …” را کنار بگذارید. خودتان را با جمله “چون دوستش دارم کنترلش میکنم” گول نزنید. اعتماد و احترام اولین اصل در رابطه‌تان باید باشد.

چرا  اعتماد نمی کند؟

  • ممکن است ریشه در کودکی داشته باشد.
  • کمبود عزت نفس
  • مشکلات روابط پیشین(تجربه بد)
  • پرورش ترس های غیر منطقی(دیدن فیلم های پورن یا موضوعات خیانت به این پرورش دامن میزند)
  • خواستن همه چیز بصورت تمام و کمال.

نکاتی برای ایجاد صمیمت

  • درباره زندگی روز مره تان صحبت کنید و شفاف و بدون پنهان کاری باهم حرف بزنید.
  • رازهایتان را با هم در میان بگذارید
  • عشق و احساستان را بیان کنید
  • همسرتان را به دوستانتان معرفی کنید (اگر به دوستانتان شک دارد)

روشهای ساختن اعتماد

اعتماد در رابطه، در لحظات كوچک ساخته ميشود. در هر تعاملى كه در آن به جاى دور شدن از شريک عاطفی تان به سمت او قدم برميداريد. يكبار چنين لحظه اى اتفاق بيفتد مهم نيست. اما اگر شما هميشه دور شدن را انتخاب ميكنيد. اعتماد در رابطه تان فرسوده ميشود. خيلى تدريجى و خيلى آهسته… هنگام رنجش از انتقاد سرزنش و بقیه رفتارهای آسیب زننده به رابطه اجتناب کنید. تنها بر بیان خواسته ها و نیازهایتان تمرکز کنید.

به عنوان مثال به جای گفتن. تو هیچوقت در کارها به من کمک نمی کنی بگویید: خانه نیاز به تمیز کردن دارد. ممنون می شم کمی به من کمک کنی. به جاى گفتن تو اصلا به من توجه نميكنى بگوييد: من خیلی دوست داشتم که تو بیشتر به من توجه کنی و با من بيشتر حرف بزنی. افراد در ازدواج ها و روابط شاد، با گوش سپردن به شریک عاطفی شان و احترام متقابل شوخ طبعی، علاقه، نفوذ پذیری و احترام به نظرات طرف مقابل تعارضات را مدیریت می کنند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *