تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

روشهای داشتن حافظه بهتر

روشهای داشتن حافظه بهتر

روشهای داشتن حافظه بهتر چیست؟ وقتی سعی می کنید چیزهای تصادفی را به خاطر بسپارید، باید آنها را به چیزهایی که خوب می دانید پیوند دهید. مانند مسیر اطراف خانه شما. این باعث می شود که آنها بسیار راحت تر به خاطر بیاورند. شما همچنین باید روی موارد تصادفی تمرکز کنید در حالی که آنها را در قصر حافظه خود قرار می دهید. در ابتدا سخت است، اما به سرعت به آن عادت می کنید.

روشهای داشتن حافظه بهتر

کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید انجام دهید تا اطلاعات دشوار را به یاد ماندنی تر کنید. در ادامه روشهای داشتن حافظه بهتر را بیان میکنیم.

  •  درباره اطلاعاتی که می خواهید به خاطر بسپارید آهنگ بسازید. گاهی اوقات شخص دیگری قبلاً این کار را برای شما انجام داده است. برای مثال، اگر« آهنگ سری واکنش پذیری » را در گوگل جستجو کنید، خواهید دید که تعداد زیادی از آنها وجود دارد. (اما آنها را در طول آزمون با صدای بلند نخوانید.)
  • برای اطلاعاتی که می خواهید به خاطر بسپارید، استعاره بسازید. می دانی که ما این را دوست داریم به شباهت های بین شی یا ایده ای که می خواهید به خاطر بسپارید و چیزی که قبلاً می دانید فکر کنید. می توانید آن را بکشید.

یادداشت های خوبی بردار.

  • یاد داشتهای دست خطی (نه تایپ) در مورد مطالبی که می خواهیم یاد بگیریم به حفظ اطلاعات کمک می کند.
  • تصور کنید شما همان شی یا ایده ای هستید که سعی در به خاطر سپردن و درک آن دارید. ستاره بودن چگونه است؟ یا یک قاره؟ یا یخچال طبیعی؟ یا درختی که زیر نور خورشید رشد می کند؟ این ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما کار می کند. در مورد چرخه زندگی یک مورچه یا هر چیزی که یاد میگیرید کمی بنویسید.
  • برخی افراد متوجه می شوند که مرتبط کردن اعداد با اشکال یا کاراکترهای شناخته شده به دوستانه تر و واقعی تر شدن اعداد کمک می کند. به عنوان مثال، عدد ” ۲″ شبیه یک قو است، در حالی که ” ۵″ مانند یک مار کوچک منحنی است. دادن شخصیت به اعداد، ساختن داستان هایی را آسان تر می کند که به شما کمک می کند اعداد را به خاطر بسپارید. به خاطر سپردن «۵۲» آسانتر است، زیرا مار در حال خش خش کردن روی یک قو است.

اطلاعات را به شخص دیگری آموزش دهید.

  • کاری کنید که مادر یا پدر یا دوستتان بنشینند و به صحبت های شما گوش دهند که در مورد حافظه طولانی مدت و کارآمد توضیح می دهید. در صورت نیاز ابتدا به یادداشت ها مراجعه کنید. سپس بدون آنها امتحان کنید. تمرین یادآوری یکی از بهترین راه ها برای قرار دادن اطلاعات در مغز شماست و توضیح دادن به دیگری یکی از بهترین راههای تمرین یادآوری است.
  • فراموش نکنید که خواب چقدر در تثبیت این ایده های جدیدی که در حال یادگیری هستید اهمیت دارد.

ممکن است برخی از شما بگویید: “اما من آدم خلاقی نیستم!” شاید در حال حاضر نه. اما مانند هر چیز دیگری، با تمرین بهتر و بهتر خواهید شد. نوجوانان همیشه خلاق هستند. گاهی اوقات فراموش می کنند که چگونه، اما همیشه می توانند خلاقیت خود را دوباره شروع کنند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *