تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اثرات هوش هیجانی بر مدیریت

اثرات هوش هیجانی بر مدیریت

اثرات هوش هیجانی بر مدیریت چیست؟ مدیرانی که هوش هیجانی بالایی دارند و برای تقویت آن تمرین می کنند. در درک کارمندان موفق هستند. آن ها می دانند از چه روش هایی می توانند هوش هیجانی سازمان شان را افزایش دهند و چطور با استفاده از این نوع هوش، بازدهی و عملکرد سازمان را ارتقا دهند.

اثرات هوش هیجانی بر مدیریت

مدیران دارای هوش هیجانی بالا می دانند نمی توانند شرایط بیرونی را کنترل کنند. اما توانایی کنترل خودشان و واکنشی که نسبت به شرایط بیرونی نشان می دهند را دارند. بنابراین به جای نشان دادن واکنش ناشی از احساسات شدید و گذرا، منطقی فکر می کنند و واکنش درست نشان می دهند.

مدیرانی که هوش هیجانی بالایی دارند. می توانند احساساتی که خود و اطرافیان شان که در لحظه دارند را درک کنند و متناسب با این احساسات واکنش نشان دهند. یک مدیر دارای EQ بالا می داند زمانی که کارمند به خاطر شکست پروژه مضطرب و آشفته است. نباید او را توبیخ کند و واکنشی از سر عصبانیت نشان دهد. در مقابل مدیری که هوش هیجانی بالایی ندارد. به احساسات و اضطراب کارمند توجهی ندارد و فقط روی شکست پروژه متمرکز است. این مدیر با توبیخ کارمند اضطراب او را بیشتر می کند. در نتیجه اوضاع از چیزی که هست، بدتر می شود.

تصمیم گیری صحیح مدیران دارای EQ

مدیران دارای هوش هیجانی بالا افرادی قاطع و تأثیرگذار هستند. آن ها بعد از تصمیم درست وارد اجرا می شوند. متعهد و مسئولیت پذیر هستند. مدیرانی که EQ بالایی دارند، در عین روابط صمیمانه با کارمندان شان آن ها را به خوبی مدیریت می کنند و اجازه سوء استفاده نمی دهند. قاطعیت در تصمیم گیری یکی از مهم ترین مهارت های مدیریتی در سازمان است.

مدیرانی که هوش هیجانی بالا دارند، برای رضایت دیگران و به دست آوردن تایید آن ها کار نمی کنند. آن ها ارزش ها و اهداف درونی دارند و بخاطر پیشرفت خودشان کار انجام می دهند. بنابراین اگر هیچکس هم آن ها را تایید یا تشویق نکند. باز هم به مسیری که می دانند درست است، ادامه می دهند و سازمان را در مسیر صحیح هدایت می کنند. مهمترین نکته درباره ی هوش هیجانی، قابل یادگیری بودن آن است. در هر سنی هوش هیجانی را می توان آموخت و آن را تقویت کرد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *