تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چگونه می توان از روانشناسی استفاده کرد

چگونه می توان از روانشناسی استفاده کرد

” قوی ترین صلاحی که در حال حاظر وجود دارد علم روانشناسی است و بعد از آن بمت اتم” این مقاله در مورد هیپوتیزم یا روانشناسی معکوس صحبت نمی کند. این مقاله توضیح می دهد چگونه می توان از روانشناسی استفاده کرد تا شیوه ی تفکر، عملکرد و رفتار دیگران را بازیچه ی دست خود قرار داد.

نیروی محرک انسان چیست؟

قوی تری منبع انگیزه، احساسات است. تحت تاثیر احساسات، بعضی ها حتی خود کشی می کنند در حالی که بعضی دیگر جانشان را فدای کسی که عاشقش هستند می کنند.

احساسات می تواند انسان ها را بر انگیخته کند تا اقدامی خاص انجام دهند و یا به شکلی خاص عمل کنند. اگر به هر شکلی بتوانید احساسی خاص را در شخصی ایجاد کنید، وی همان کاری را انجام خواهد داد که معمولا تحت تاثیر آن احساس انجام می دهد.

برای مثال، اگر فردی پرخاشگر و بد خلق را تحریک کنید بدون شک وی عصبانی خواهد شد و شروع به دعوا کردن می کند. شما به سادگی با تحریک احساسات خشم در وی می توانید چنین فردی را تحریک کنید که با شخص دیگری درگیر شود.

چگونه می توان دیگران را کنترل کرد

اولین چیزی که باید بدانید شناخت شخصیت شخص مورد نظر است؛ سپس می توانید به سادگی حدس بزنید عملکرد وی وقتی یک احساس خاص را تجربه می کند چیست.

مثلا اگر مدیر شما همیشه بر سر تان فریاد می زند اما وقتی احساس گناه داشته باشد این کار را انجام نمی دهد پس ایجاد احساس گناه در وی نه تنها کاری می کند که رفتارش با شما بهتر شود بلکه باعث می شود وی همه ی سعی خود را بکند که به شما کمک نیز بکند.

چگونه می توان از احساسات برای کنترل دیگران استفاده کرد

ترس:

اگر از سوی شخصی که قوی هیکل و تنومند است تهدید شدید، سعی کنید شجاع برخورد کنید. وضعیت اعتماد به نفسِ زبان بدن را به خود بگیرید، بر سرش فریاد بکشید و مستقیم به چشمانش نگاه کنید. در نتیجه وی احساس ترس می کند و خود را عقب می کشد.

گناه:

حتی شیطان هم قلب دارد، تا وقتی شخصی احساس خشم داشته باشد تمام حواسش به این موضوع است که به شما آسیب برساند اما اگر بتوانید احساس گناه در وی ایجاد کنید، وی دست از آسیب رساندن به شما بر می دارد. این استراتژی روی مدیران و رئیس هایتان بسیار عالی جواب خواهد داد.

درگیر کردن تمامیت درونی:

به همسر خود بگوید همه انتظار دارند ما رابطه ی مان به هم بخورد؛ در نتیجه وی هر کاری بتواند می کند که تمامیت درونی خود را حفظ کند و در کنار شما بماند. این تکنیک بر روی کسانی که خود خواه و مغرور هستند بسیار خوب جواب می دهد.

اعتیاد یا وابستگی:

شما می توانید با استفاده از القای وابستگی دیگران را کنترل کنید وحتی کاری کنید که عاشق شما شوند.

خشم:

آیا درست است که احساس خشم را به کسی انتقال دهیم؟. بله، اگر متوجه شوید که خواهرتان در مواجه با همسرش ضعیف عمل می کند راهی ندارید به جز اینکه احساس خشم را ذهن وی ایجاد کنید تا تواند حق خود را بگیرد و زیر بار حرف نادرست نرود.

همانطور که می بینید، انتقال احساسی خاص در یک فرد، می تواند باعث شود وی به شکلی خاص رفتار کند. با کمی شناخت از وی می توانید آن شخص را در مسیری قرار دهید که می خواهید. آن هم بدون اینکه مجبور باشید تلاش زیادی را متحمل شوید.

لطفا از این مقاله و دیگر مقالات مشابه در جهت کمک به دیگران و کار های مثبت استفاده کنید نه آسیب رساندن به دیگران. قربانی افکار آسیب زننده نشوید و هدفتان از کنترل دیگران ارضای نیاز های خود خواهانه ی خود نباشد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *