تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چه تکنیکی در تستهای کنکور استفاده کنم؟

چه تکنیکی در تستهای کنکور استفاده کنم؟ تکنیک ضربدر منها هدف از به کار گیری این روش الویت بندی سوالات است . سوالاتی که با اختصاص دادن زمان کمتری پاسخ داده می شوند را بار اول پاسخ می دهیم و سپس سوالاتی که زمان بیشتری نیاز دارند و به اصطلاح چالشی هستند را پاسخ میدهیم در ادامه با این تکنیک بیشتر آشنا می شوید .

چه تکنیکی در تستهای کنکور استفاده کنم؟

چشمان خود را ببندید و تصور کنید در یک باغ قرار است آتشی روشن کنید تا روی آن کباب درست کنید. زمان شما محدود است و این یک مسابقه است. عاقلانه‌ترین کار این است که چوب‌های خشکی که سریع آتش را برپا می‌کند در جایگاه آتش بگذارید تا خیالتان راحت شود که آتش اولیه را دارید.

دقت کنید که هرگز چوب ضخیم را در ابتدا قرار نمی‌دهید، زیرا وقت شما را می‌گیرد. اصول کار همین است. پس از روشن شدن آتش می‌توانید این مدل چوب‌ها را نیز در آتش بگذارید، نه تنها آتش خواهد گرفت، بلکه باعث پخته شدن غذا می‌شود و آتش گرفتنشان لازم است. چون ذغال مناسبی از آن‌ها تهیه خواهد شد. اما آیا شما شاخه‌های خیس را از درختان جدا می‌کنید؟ اصلا کار عاقلانه‌ای نیست، چون نه تنها به سختی باید از درخت جدایشان کرد، حتی در مدت زمان محدودی که داریم ممکن است آتش نگیرد. پس کاری بیهوده است.

تکنیک ضربدر منها

در جلسه‌ی کنکور نیز دقیقا همین اتفاق می‌افتد. استفاده از تکنیک ضربدر منها، نیازمند هوش هیجانی و فراشناخت است. نیازمند این است که شما بدانید برای روشن کردن آتش نباید به دنبال شاخه‌های خیس درختان باشید. اگر سوالی را اصلا بلد نیستید کنار آن علامت منها بزنید و سریع از آن رد شوید. زمان را از دست ندهید. کنار چوب‌های ضخیم علامت ضربدر بزنید. سوالی که بعد از آرامش از روشن شدن آتش، با ذهنی آرام، بهتر حل می‌شود باید در مرحله بعد مورد توجه قرار گیرد، وقتی که خیالتان از روشن شدن آتش راحت شده، وقتی که زمان را هدر نداده‌اید. دیگر نیازی به توضیح نیست که سوالات راحت که شاخه‌های نازک و زیادی هستند که در باغ پخش شده، اگر زود جمع شوند و سریع آتش بگیرند، وقت کافی برای ادامه‌ی کار باقی خواهند گذاشت.

زمان را هدر ندهید.

هر سال به دانش‌آموزان تاکید می‌شود که این تکنیک ساده، یک میان‌بر است و لازمه‌ی اجرای صحیح کار است. تکنیک ضربدر منها یک تکنیک دلخواه نیست، باید اجرا شود. ولی گاهی عده‌ای هستند که همچنان کنار جایگاه آتش نشسته‌اند و با چند شاخه‌ی روشن شده‌ی نیمه جان و چوب‌های خیس و ضخیمی که منتظر روشن شدنش هستند وقت خود را هدر می‌دهند. غافل از اینکه زمان به سرعت تمام می‌شود. از تکنیک ضربدر منها استفاده کنید تا تاثیر آن را در موفقیت خود ببینید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *