تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چطور بفهمیم رابطه مان جدی است

چطور بفهمیم رابطه مان جدی است

چطور بفهمیم رابطه مان جدی است و می‌توانیم با اطمینان و امنیت، احساس‌مان را بدون محافظه‌کاری بروز بدهیم؟ چطور بفهمیم با وجود همه‌ی نا اطمینانی دنیای اطراف‌مان دست‌کم ما در نقطه‌ی درستی هستیم و رابطه‌مان درحال جدی‌ شدن است؟

در روابط عاطفی بسیار پیش‌ می‌آید که در دوره‌ای خاص دو طرف حس نااطمینانی داشته باشند؛ در این دوره هیچ‌ کدام از دو طرف قادر نیستند با اطمینان بگویند آیا طرف مقابل هم احساس مشترکی دارد و اینکه به‌ راستی رابطه‌شان در چه مرحله‌ای ‌ست؟ این دوره در عین شورانگیز بودن، پر آشوب هم است. در این دوره درحالی‌‌ که دارید شخصیت و ویژگی‌های طرف مقابل را می‌شناسید ممکن است عاشقش بشوید، اما چیزی بروز نمی‌دهید و سپر دفاعی‌تان را همچنان محکم نگه‌ می‌دارید. در این زمان پرسش‌های مختلفی به ذهن‌تان خطور می‌کند؛ اینکه آیا رابطه‌تان فراتر از دوستی معمولی است، آیا وقتش رسیده که در جمع به یکدیگر ابراز علاقه کنید و نشان بدهید یک زوج هستید، و پرسش‌های مشابه دیگر. با چطور باشید تا پاسخ سؤال‌هایتان را بیابید.

نشانه های جدی شدن رابطه

نشانه‌های آشکاری وجود دارند که جدی‌ شدن رابطه را تأیید می‌کنند، مانند صحبت درباره‌ی انحصاری‌ شدن رابطه و البته روشن‌ترین آنها چشمک‌ زدن یک حلقه‌ی زیبا! اما در کنار این نشانه‌های آشکار، نشانه‌های ظریف‌تری هم وجود دارند که نشان‌ دهنده‌ی گذر از دوره‌ی خاکستری نا اطمینانی و ورود به دوره‌ی طلایی هستند.

چطور بفهمیم رابطه مان جدی است

۱. وقتی در جمع ابراز علاقه می‌کنید

هیچ‌ وقت نمایش علاقه و اشتیاق را در جمع دست‌ کم نگیرید! ماجرا فراتر از ناز کشیدن و شوخی‌های شیطنت‌آمیز گاه‌ به‌گاه در مقابل دیدگان مردم است. وقتی شما و شریک عاطفی‌تان با افتخار به دیگران نشان می‌دهید دلبند هم هستید، یعنی رابطه‌تان دارد جدی می‌شود. در این حالت شما بدون خجالت و نگرانی در شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستید. عکس‌های دونفره‌تان را در اینستاگرام می‌گذارید و بخشی از به‌ روز رسانی‌های حساب فیسبوک‌تان را به یکدیگر اختصاص می‌دهید.

برای کسانی که چندان اهل دنیای مجازی نیستند، روش‌های دیگری برای اعلام این خبر به دیگران وجود دارد؛ مثل تأکید بر نسبت‌تان هنگام معرفی یکدیگر، پایان مخفی‌کاری و آشکارا با هم‌ بودن، دست‌ در دستِ هم‌ بودن و داشتن هوای یکدیگر در جمع.

۲. وقتی برای یکدیگر مهم می‌شوید

هنگامی‌ که طرف مقابل با انحراف از مسیر همیشگی‌ راهش را طولانی‌تر می‌کند تا شما را خوشحال کند، یعنی قضیه برایش جدی است. وقتی کسی برای‌تان عزیز باشد، برخی نشانه‌های کوچک پیوسته تکرار می‌شوند تا جایی‌ که دوست دارید همان‌طور که مراقب خودتان هستید، مراقب طرف مقابل هم باشید.

تماس و هماهنگی برای گشتی بعد از کار، یک شام دو نفره یا خرید بلیط سینما برای هر دو نفرتان نشانه این است که مایلید شرایط برای هردویتان مهیا باشد. کافی‌ است از یکدیگر بپرسید «امروز چی کارها کردی؟!» تا نشان بدهید به یکدیگر اهمیت می‌دهید، حتی اگر بعد از ساعتی طولانی گوش‌دادن به طرف مقابل فقط ادای  گوش‌ دادن را دربیاورید!!

۳. وقتی به یکدیگر اعتماد می‌کنید

یکی از نشانه‌ها مهم یک زوج باثبات اعتماد است. هر رابطه‌ای نگرانی‌ها و پستی‌ و بلندی‌های خودش را دارد، اما مهم این است به جایی برسید که وقتی طرف مقابل می‌گوید دوست‌تان دارد و می‌خواهد شما کنارش باشید، صدایی پس ذهن‌تان نگوید «واقعا راست می‌گه؟!»

نباید نگران این باشید که طرف‌تان زیر چشمی دیگران را از نظر می‌گذراند یا مدام به نامزد سابقش پیام می‌دهد. بلکه باید مطمئن باشید در گوشی تلفن یا ایمیل‌های او خبری از پیام‌های مشکوک نیست و هنگامی‌ که آخر‌ هفته‌ها کنارش نیستید، هیچ نگرانی به دل‌تان راه ندهید.

کسی که در رابطه‌اش احساس امنیت می‌کند، نباید مثل کارآگاه‌های خصوصی رفتار کند. اما از خودتان هم نباید غافل شوید؛ قرار نیست پیوسته درحال پاک‌‌سازی گوشی‌تان یا دروغ‌ گفتن باشید و زندگی دوگانه‌ای داشته باشید. رابطه‌ی سالم و محکم در همه‌ی شرایط، چه در سختی‌ها و چه در خوشی‌ها آشکار و صادقانه است.

۴. وقتی بخشی از زندگی هم می‌شوید

اینکه بخش‌هایی از زندگی‌تان فقط برای شما دو نفر باشد، اهمیت دارد. در رابطه‌ی جدی، شما ماجراهایی دارید که خصوصی‌اند و تنها شما دو نفر از آنها باخبرید؛ چیزهایی که فقط شما دو نفر از آنها سر در می‌آورید.

در عین‌ حال مهم است هر یک از شما زمانی برای تنهایی خودتان داشته باشید. فراموش نکنید با اینکه در یک رابطه‌ی عاطفی هستید، برای خودتان شخصیتی جداگانه با علاقه‌مندی‌های ویژه‌ی خودتان دارید؛ چیزی که به تقویت رابطه‌تان کمک می‌کند. در واقع با وجود زمانی‌ که هر یک از شما جداگانه سپری می‌کنید، زمان‌هایی خواهید داشت که با هم می‌گذرانید و ماجراهای مشترکی را تجربه می‌کنید، به‌ عبارتی طرف مقابل را در بخش‌هایی از زندگی‌تان شریک می‌کنید.

معرفی شریک عاطفی‌تان به خانواده و دوستان، دعوت او به دورهمی‌های خانوادگی یا مهمانی‌های کاری و تجربه‌ی مشترک علاقه‌مندی‌ها و سرگرمی‌هایتان رابطه‌تان را کامل می‌کند. هر یک از شما دو نفر وجه‌های گوناگونی دارید، بخشی از آنها در راستای رابطه‌تان و وجوه دیگر در راستای علاقه‌مندی‌ها و اهداف‌ فردی‌تان و همچنین افراد دیگری که نقش مهمی در زندگی‌تان دارند، هستند. مدیریت رابطه‌تان با وجود همه‌ی این بخش‌ها در پس‌زمینه، باعث تکامل رابطه‌تان می‌شود.

۵. وقتی با «او» بودن احساس فوق‌العاده‌ای دارد

مردم گفته‌هایتان را فراموش می‌کنند، کارهایتان را فراموش می‌کنند، اما هرگز احساسی را که در آنها خلق کردید فراموش نمی‌کنند.– مایا آنجلو

این نقل‌ قول به‌ ویژه در رابطه‌ی عاطفی که احساسات نقش اساسی در پیوند‌ دادن آدم‌ها دارند، صدق می‌کند. کنار معشوق بودن مثل این است که به خانه‌ی امن و آسوده‌تان برمی‌گردید.

وقتی کنار او هستید بهتر می‌خوابید، گذران وقت را با هیچ‌ کسی به‌اندازه‌ی وقت‌ گذرانی با او دوست ندارید و وقتی در کنار هم هستید، همه‌ چیز ۱۰۰ برابر بهتر است! اگر شریک عاطفی‌تان خانه‌تان و دنیایتان است، بدانید قضیه جدی است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *