تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

پرداخت اصولی پول ‌تو جیبی

پرداخت اصولی پول ‌تو جیبی

مهم‌ترین نتایجی که پرداخت اصولی پول ‌تو جیبی برای بچه‌ها در پی خواهد داشت شامل این موارد می‌شود که از این طریق آن‌ها روش‌های درست خرج کردن، مدیریت هزینه‌ها و درک تفاوت بین نیازها و خواسته‌ها را یاد می‌گیرند .همچنین به برنامه‌ریزی برای نحوه هزینه کردن پول‌توجیبی خود افزایش صبر دررسیدن به خواسته‌ها و مقاومت در برابر لذت‌های زودگذر را نیز تجربه خواهند گرد و درمجموع برنامه‌ریزی و هدفمندی در زندگی را فرا خواهند گرفت و از طریق ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و کسب قدرت در تصمیم‌گیری اعتمادبه‌نفس و خودباوری آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

روشهای پرداخت اصولی پول تو جیبی

۱- تعیین مقدار پول‌توجیبی

در اولین مرحله قبل از دادن پول‌توجیبی به فرزند شما باید محاسبه کنید که توانایی پرداخت چه مقدار پول‌توجیبی را به فرزند خوددارید؛ یعنی این‌که شما تصمیم می‌گیرد که چقدر می‌توانید به فرزندتان پول‌توجیبی بدهید برای این کار می‌توانید با همسر خود نیز مشورت کنید و درنهایت به یک عدد مشخصی برسید که با توجه به شرایط هر خانواده‌ای این عدد متفاوت هست و برای هر فرزند با توجه به سن و جنس و میزان هزینه‌های آن‌ها نیز این مقدار می‌تواند متفاوت باشد و حتماً باید این را در نظر داشته باشید که بتوانید در موعد مقرر تحت هر شرایطی بتوانید این مبلغ را پرداخت کنید.

همچنین باید به این نکته توجه شود که والدین در هر شرایط اقتصادی باید مبلغی معقول به فرزندان خود بدهد تا او از همان دوران کودکی حقیقت زندگی را بشناسد. مبلغ پول‌توجیبی باید به نحوی باشد که فرزند با رعایت اقتصاد بتواند آن را مدیریت کند؛ نه آن‌قدر زیاد که کار به ولنگاری برسد و نه آن‌قدر کم که بودونبودش فرق چندانی نداشته باشد. وقتی آن مقدار برای خودتان مشخص شد می‌توانید با فرزندتان صحبت کنید و با او در ارتباط به مقدر پول‌توجیبی وارد مذاکره بشوید.

۲- توافق بر سر نحوه تعیین خرج کردن پول‌توجیبی

یکسری از موارد هست که می‌توانید توافق کنید که فرزند شما با پول‌توجیبی خود بتواند بخرد و یکسری موارد و نیازهای فرزندان را نیز هنوز شما بر عهده می‌گیرید و مسئولیت تأمین آن‌ها را به فرزندتان نمی‌سپارید. این موارد را نیز از قبل مشخص می‌کنید که این موضوع نیز با توجه به شرایط خانوادگی هر فرد متفاوت است؛ یعنی نمی‌توان یک نوع رفتار را برای تمامی خانواده‌ها در نظر گرفت.

۳- پایبند بودن به توافقات انجام شده

یکی از مواردی که در ارتباط با پول‌توجیبی مطرح است این می‌باشد که به قوانینی که می‌گذارید و توافقاتی که انجام می‌دهید پایبند باشید و سعی کنید آن قوانین همیشه اجرا بشوند و پایدار باشند. و به‌هیچ‌وجه چیزهایی را که توافق کرده‌اید که فرزندتان با پول‌توجیبی بخرد دیگر شما تهیه نکنید.

۴- توافق در ارتباط با زمان افزایش پول‌تو‌جیبیی

با توجه به شرایط کشور ما و نرخ تورمی که وجود دارد نمی‌توان یک مقدار پول‌توجیبی تعیین کرد و آن را برای چندین سال ثابت در نظر گرفت؛ بنابراین بایستی این مقدار را در طول زمان افزایش داد و بهتر آن است که از قبل این توافق را با فرزندانتان داشته باشید که در چه زمان‌هایی و بعد از چه مدت مقدار پول‌توجیبی آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

۵- نوع هزینه‌های پول‌توجیبی

سعی کنید در ابتدا میزان پول‌توجیبی که به فرزندتان می‌دهید آن مقداری باشد که بتواند با آن هزینه بخش معینی از چیزهایی را که دوست دارد از قبیل خوراکی خاص یا بازی و تفریح مدنظر خودش را تأمین کنید؛ و در مورد بچه‌ها کوچک‌تر هم نیازی نیست که خیلی قانون‌های محکم و سختی را دراین‌ارتباط در نظر بگیرید. البته در ارتباط به سنین بالاتر متفاوت هست و برای فرزندان بزرگ‌تر بهتر است که با آن‌ها مذاکره بکنید و ببینید که چقدر هزینه‌دارند، چه‌کارهایی انجام می‌دهند، چه کلاس‌های می‌روند و این رفت‌وآمدها چقدر هزینه دارد و شما می‌توانید چه مقدار از آن‌ها را در قالب پول‌توجیبی پوشش بدهید و چه مقداری را خارج از پول‌توجیبی به عهده می‌گیرید و موارد این‌چنینی را با فرزندتان مشورت کنید و با او به یک توافق کامل برسید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *