تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

پاسخ دادن به سؤال های نامزدتان

پاسخ دادن به سؤال های نامزدتان

طرح سؤال ، دريچه ای  است كه به سوی شناخت از يكديگر گشوده مي شود. البته مهم اين است كه به سؤال ها چگونه پاسخ داده شود. نحوه پاسخ دادن به سؤال های نامزدتان ، تصويری از طرف مقابل در ذهن ديگری می سازد. هرچه پاسخ ها واقعی تر و صادقانه تر باشند تصويری هم كه ساخته می شود صحيح تر خواهد بود. اين امر كمك مي كند تا زن و مرد راه بهتری را در زندگی پيدا كنند، اين راه می تواند به ازدواج و يا قطع رابطه و عدم ازدواج ختم شود. رسيدن به هر يك از اين راه ها در صورتی كه عاقلانه و درست باشد به نفع زن و مرد است.

پاسخ دادن به سؤال های نامزدتان

البته بايد در نظر داشت كه هيچ پاسخی درست يا اشتباه نيست. هدف از طرح پرسش، اين است كه متوجه شويد در شرايط خاص مورد نظر، چه رفتاری داريد و درباره گذشته و آينده چگونه فكر می كنيد. براي خشنود كردن نامزدتان پاسخ هايتان را تغيير ندهيد و از پاسخ های زيركانه ای كه بيانگر حقيقت نيستند خودداری كنيد. پاسخ های غيرواقعی به منظور پيشگيری از جر و بحث، به نفع هيچ كس نيست. بهتر است به جای نامزدتان هم پاسخ ندهيد و عقيده خاص خود را بيان كنيد .مثلاً : اگر از شما می پرسند آيا بچه مي خواهی يا نه؟ پاسخ ندهيد كه نامزدم بچه نمي خواهد.

وقتی درباره خودتان به اين شناخت دست يافتيد، می توانيد تصميم بگيريد كه آيا نامزدتان می تواند در رسيدن به خواسته هايتان شريك زندگيتان باشد يا نه.

  • پاسخ هايتان بايد روشن كند كه شما در زندگی مشترك چه انتظاراتی از همديگر داريد

در ضمن با اين پاسخ ها می توانيد اولويت ها و رفتارهايی را كه حاضر به ترك آن نيستيد، نشان دهيد. اگر در خانه شلخته هستيد و نمی توانيد خود را تغيير دهيد، بهتر است تا نامزدتان از اين خصوصيت شما آگاهی داشته باشد.

  •  به پاسخ های يكديگر گوش كنيد، اما دخالت نكنيد.

اين تمرين ها برای آن است كه درباره همديگر بيشتر بدانيد نه اين كه همديگر را تغيير دهيد. بهتر است فكر كنيد آيا می توانيد با نامزدتان همين گونه كه هست و بی آن كه توقع داشته باشيد كه تغيير كند، زندگی مشترك تشكيل بدهيد؟

يكسان بودن پاسخ ها و پرسش های مطرح شده، كليد خوشبختی در زندگی زناشويی نيست، بلكه برخورد شما با تفاوت ها تعيين كننده است. وقتی شما و نامزدتان در پاسخ به يك پرسش اختلاف عقيده داريد، راهنمايی های پيشنهادی «در شيوه گفتگو درباره تفاوت ها» را به كار بگيريد، زيرا به شما كمك می كند تا اختلاف هايتان را به تدريج حل كنيد، وقتی دستتان را برای نامزدتان رو می كنيد، آسوده می شود. به او می گوييد: «ظاهر و باطن، من اين هستم.» خودتان را صادقانه آشكار می كنيد، باری از روی دوش خود برمی داريد و به اصطلاح توپ را در زمين بازی نامزدتان می اندازيد و به او اين امكان را می دهيد كه بدون هيچ فرض نادرستی تصميم بگيرد و شما را بپذيرد.

اما وقتی نظر او برای شما قابل قبول نيست چه بايد بكنيد؟ اگر با پاسخ های نامزدتان موافق نباشيد، چه خواهد شد؟ پی بردن به تفاوت ها به معنای اعلام ختم رابطه نيست، هرگز عدم اختلاف نظر، راز موفقيت زندگی مشترك به حساب نمی آيد، اختلاف نظر با نامزدتان، فرصتی است تا مهارت های «مديريت تفاوت ها» را بياموزيد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *