تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

بغل کردن

فواید در آغوش گرفتن

بغل کردن ، درآغوش گرفتن ، لمس و تماس فیزیکی .همچون دست دادن عاشقانه است . رفتار ساده در آغوش گرفتن .به هر دو طرف انرژی بسیار خوبی را منتقل میکند . تاثیرات مثبت آن به لحاظ علمی کاملا اثبات شده است . که بخشی حیاتی از تکامل بشر است . ۸ بار در آغوش کشیدن .در طول روز می تواند معجزه کند . در متن زیر به ذکر فواید در آغوش گرفتن می پردازیم .

فواید در آغوش گرفتن

۱- قلب سالم می خواهید .

در آغوش گرفتن .موجب فعال شدن هورمون اکسی توسین می شود . که احساس گرما و صمیمیت را به ما منتقل میکند . طی آزمایشی در دانشگاه کارولینای شمالی مشخص شد. ضربان قلب افرادی که یکدیگر را در آغوش میگرفتند . دو برابر افرادی است که تنها بودند .

۲- استرس را کاهش می دهد .

اگر کمی احساس بی حالی میکنید . به لحاظ روحی تحت فشار هستید . کسی را پیدا کنید .که برایتان اهمیت خاصی دارد . کمی او را در آغوش بگیرید . این شخص می تواند مادر ، همسر یا دوست شما باشد . تحقیقات نشان می دهد. در آغوش گرفتن میزان کورتیزول را کاهش می دهد . تنش را از ما دور میکند . پیام آرامش را به مغز منتقل میکند .

۳- در آغوش گرفتن کودکان باعث ثبات در بزرگسالی آنها می شود .

تماس فیزیکی و لمس برای یک نوزاد یک مسئله حیاتی است . این امر به خصوص در مراحل اولیه زندگی به او کمک میکند . در بزرگسالی رابطه بهتری با دیگر افراد برقرار کند .

۴- در آغوش گرفتن برای بزرگسالان ضروری است .

تماس فیزیکی و بغل کردن .تاثیر قابل توجهی در دور کردن احساس تنهایی از بزرگسالان دارد . سالمندان می توانند .سلامت خود را با صمیمانه در آغوش کشیدن بهبود بخشند .

۵- در آغوش گرفتن ماهیچه ها را تقویت میکند .

موش های آزمایشگاهی که به آنها هورمون اکسی توسین تزریق شد . در مقایسه با سایر موش ها ماهیچه های قوی تر داشتند . بنابر این در آغوش گرفتن و آزاد شدن هورمون اکسی توسین تاثیری همچون ورزش کردن به دنبال دارد .

۶- در آغوش گرفتن شما را هوشیار تر میکند .

با در آغوش گرفتن هوشیاری را در خود تقویت کنید . از زندگی کردن در حال لذت ببرید . تحقیقات نشان میدهد .در زمان حال بودن شادی را افزایش می دهد . انجام این امر با ترشح هورمون اکسی توسین یکی از بهترین شیوه ها برای توجه کردن و زندگی در زمان حال است .

۷- ترس را از شما دور میکند .

مطالعات در مورد ترس و عزت نفس ، رابطه میان تماس انسانی و کاهش ترس از مرگ را نشان می دهد . شرکت کنندگان در این بررسی ها با در آغوش گرفتن شی بی جان نگرانی کمتری نسبت به مرگ در آنها نشان داده می شد .

۸- در آغوش گرفتن طولانی مدت برای جسم مفید است .

زمانی که افراد به مدت ۲۰ ثانیه یا بیشتر یکدیگر را در آغوش میگیرند . هورمون نشاط بخش اکسی توسین آزاد می شود . پیوستگی و رابطه قوی تر بین دو طرف ایجاد میکند . اکسی توسین سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند . استرس را کاهش میدهد .

با فواید در آغوش گرفتن آشنا شدید . امیدواریم این مطلب مفید و موثر واقع شود . با مرکز مشاوره بینا همراه باشید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *