تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

طلاق درمانی چیست ؟

طلاق درمانی چیست ؟

طلاق درمانی چیست ؟ مشاوره‌ طلاق که به عنوان طلاق درمانی نیز شناخته می‌­شود یک مفهوم نسبتا جدید در طبقه­‌بندی سلامت روان است. با توجه به این موضوع که از هر چهار ازدواج در ایران یکی به طلاق ختم می‌­شود، مردم بیشتری به مشاوره برای جستجوی کمک و نصیحت روی می­‌آورند. مشاوره‌ طلاق نوعی فرآیند درمانی برای کسانی است که درد و احساس حقارت ناشی از طلاق را تجربه کرده­‌اند یا در حال تجربه­‌ی آن هستند.

طلاق درمانی چیست ؟

شرکت در جلسات مشاوره می‌­تواند به افراد در رشد و سازگاری شخصی به وسیله‌­ی توانمند کردن آن­ها برای حرکت از خود محوری به سمت نوع­‌ دوستی و ایجاد تمایل برای همکاری در بهزیستی خودشان و جامعه به عنوان یک کل، کمک کند. در حقیقت مشاوره‌ طلاق پاسخی است به نیازهای شخصی و فرهنگی زوج­‌های در حال طلاق.

چه زمانی از مشاوره‌ طلاق کمک بگیریم؟

مشاوره­‌ طلاق می‌­تواند به شما کمک کند چه عمر ازدواج شما چهار سال بوده و چه چهل سال باشد. با این حال بسیاری از زوج‌­ها در مورد این که چه زمانی از مشاوران باتجربه کمک بگیرند، اطمینان ندارند. شما می‌­توانید زمانی که حس کردید ازدواجتان در مسیر درست پیش نمی­‌رود و نیاز به کسی دارید که غم و اندوهتان را با او در میان بگذارید، شروع به جستجو برای یک مشاور طلاق خوب و باتجربه کنید. به عنوان مثال :

  • وقتی که نمی­‌توانید روی آینده‌­تان تمرکز کرده و برای آن برنامه­‌ریزی کنید.
  • وقتی که حس می‌­کنید در حال تجربه­‌ی فازی از افسردگی هستید.
  • وقتی که شما در حال گذران مرحله‌­ای از زندگیتان هستید که احساس بی‌­ارزشی و ناامیدی برجسته‌­تر است.
  • وقتی که شما نمی‌­توانید یک زندگی جدید یا آغاز نو را بعد از طلاق گرفتن متصور شوید.

برخی از مزیت­‌های مشاوره‌ طلاق

بعد از شرکت در برخی از جلسات مشاوره‌ طلاق شما می‌­توانید تغییر در نگرشتان نسبت به ازدواج و جامعه را ببینید و توجه بیشتری به زندگی پیش رویتان داشته باشید. مزایای شرکت در چنین جلساتی بسیار بوده و به روش‌­های مختلفی می­‌توانند به شما کمک کنند:

  • این جلسات به شما کمک می­‌کنند تا واکنش­‌های خود را در طی کل فرآیند و همچنین پس از نهایی شدن طلاق، درک کنید.
  • این جلسات در شناسایی احساسات شما در ارتباط با همسرتان، خانواده و بنیاد ازدواج و غیره به شما کمک می­‌کنند.
  • این جلسات به شما کمک می­‌کنند تا واکنش‌­های خود را به اشتراک گذاشته و احساساتتان را به بهترین روش ممکن به دیگران بروز دهید.
  • جلسه­‌ی مشاوره همچنین در یافتن حمایت برای چالش­‌های جدیدی که با آن­ها طی فرآیند طلاق و همچنین پس از آن مواجه می‌­شوید، کمک می‌­کند.

 

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *