تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

رفتارهای یک دختر دانا

رفتارهای یک دختر دانا

هیچ فرزند صالحی به والدینش نظر پر مهر و رأفت نمی افکند، مگر آنکه خداوند برای او در برابر هر نگاه، ثواب و پاداش یک حج  پذیرفته شده می دهد؛ هرچند که این نگاه روزی صد بار تکرار شود. این جمله را از پیامبر مهربانیها به یاد داشته باشید . رفتارهای یک دختر دانا چگونه است ؟

رفتارهای یک دختر دانا

یک دختر مهربان و فهیم، تا آنجا که می تواند در حل مشکلات خانواده چنین رفتارهایی را از خود نشان میدهد:

۱ وقتی پسری بر سر مسئله ای با پدرش حرفش شده و حاضر نیست کوتاه بیاید و نزدیک است دیگر قهر کند و از خانه بگذارد و برود، ورود مهربانانهٔ دختر خانواده به عنوان یک خواهر دلسوز تأثیر زیادی دارد. البته شاید خودش هم قبلاً با برادرش دعوا کرده باشد و دل پُری از او داشته باشد اما اینجا جای تلافی نیست.

۲- اگر دختری از دست حرف های پدر و مادر یا حتی برادرش خسته شده است و مدام با آنها لج می کند یا فکر می کند که آنها خیلی روی او حساس اند؛ چه کسی بهتر از خواهرش می تواند با گرفتن دست های او در دست های خود یا حتی بغل کردن، آرامش کند؟

وظیفه دختر در خانواده

۳ – وقتی پدر و مادر بر سر مسئله ای با هم حرفشان می شود، وظیفهٔ دختر، طرف داری کردن از یکی و رها کردن دیگری نیست. حتی اگر بداند حق با یکی از آنهاست، نباید طرف او را بگیرد. در چنین شرایطی، وظیفهٔ دختر، کم کردن فاصله هاست نه قضاوت کردن بین آنها یا بیشتر کردن دعوایشان. در این شرایط، وقتی پیش پدر و مادر می رود، باید از عشق همیشگی خود به آنها حرف بزند. بوسیدن پدر و مادر، می تواند تسکین دهندهٔ ناراحتی آنها باشد. برای آنها یک لیوان آب می برد و از خوبی های هر دوی آنها و نیاز خود و بقیه به آنها سخن می گوید. این همان سرمایهٔ محبتی است که خدا به دختر داده و او را نشانهٔ رحمتش قرار داده است.

۴- وقتی پدری مشکلات مالی و اقتصادی دارد، یا اینکه ممکن است اخلاقش تند و خشن شده باشد، دختر می تواند حال و هوای او را عوض کند. لبخندی که دختر به صورت پدر می زند، می تواند خستگی کار و زندگی را از تن او بیرون کند. نگو این کار دخترهای لو س است. اگر می دانستی وقتی دختری به طرف پدرش می رود تا چیزهایی را که خریده است از دستش بگیرد، چه حسی به او دست می دهد، این کار را جزء برنامه های همیشگی خودت قرار می دادی.

بابای خوبم

پدر از لفّاظی و چاپلوسی دخترش خوشش می آید.  اگر بدانی چقدر از «بابا» گفتن تو لذت می برد! این واژه برای او از دلنشین ترین کلماتی است که در عمرش می شنود. پس، همیشه با لفظ «بابای عزیزم »یا « بابای خوبم » او را صدا بزن. او هم با این اسم نسبت به تو احساس محبت می کند. مهربانی تو و تشکر تو از او بابت همه چیز، بابت بودنش و بابت دست های گرمش، خستگی را از دل پدر می برد! قند در دلش آب می شود وقتی می شنود که دخترش او را می فهمد و قَدرش را می داند! حتی اگر پدر به روی خودش نیاورد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *