تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

راز دستیابی به موفقیت و رسیدن به اهداف

راز دستیابی به موفقیت و رسیدن به اهداف

افراد موفق به صورت ذاتی موفق نبوده‌اند. بیش‌تر این افراد مردم معمولی هستند که به کمک ایجاد عادات و رفتارهای جدیدی که مردم ناموفق حاضر به انجام آن‌ها نیستند به موفقیت دست یافته‌اند. اقدامات و کارهای روزانه‌ی شما باعث کسب موفقیت در زندگی شما می‌شوند. عادات روزانه شما را به فردی کارامدتر و فعال‌تر در طول روز تبدیل می‌کنند که در نتیجه‌ منجر به رسیدن به اهداف بیش‌تری می‌شوند. راز دستیابی به موفقیت و رسیدن به اهداف خود، داشتن انگیزه و اراده‌ی کافی برای تغییر عادات روزانه‌ی شماست.

راز دستیابی به موفقیت و رسیدن به اهداف

کارافرینان و مدیران موفق هر روز چه کارهایی می‌کنند که آن‌ها را از افراد ناموفق متمایز می‌کند؟ به کمک ده توصیه‌ی زیر و اضافه کردن این عادات به زندگی روزمره‌ی خود، روز به روز در مسیر موفقیت گام بردارید:

زود بیدار شوید

زمان با ارزش‌ترین دارایی شماست. بسیاری از افراد موفق روز خود را خیلی زود شروع می‌کنند . اکثر آنان پیش از طلوع آفتاب بیدار می‌شوند. ساعات اولیه‌ی صبح بهترین زمان برای تمرکز بر روی اهداف روزانه‌ی شما بدون عامل ایجاد حواس پرتی است. هم‌چنین طبق تحقیقات انجام شده، قدرت اراده‌ی بسیاری از افراد در صبح خیلی بیش‌تر از زمان‌های دیگر روز است بنابراین با زود بیدار شدن می‌توانید کارهای مهم خود را بدون دشواری انجام دهید.

ورزش کنید

اگر به فکر سلامت خود نباشید و برای آن وقت نگذارید، در آینده باید برای بیماری خود وقت بگذارید. ورزش کردن عادتیست که بیش‌تر افراد موفق برای آن وقت می‌گذارند. اگرچه اکثر آنان افرادی پرُمشغله با برنامه‌های فشرده در طول روز هستند، اما همیشه مقداری از زمان خود را به ورزش کردن به خصوص در ساعات اولیه‌ی صبح اختصاص می‌دهند. ورزش منظم نه تنها سلامت جسمانی شما را بهبود می‌دهد، بلکه به سلامت روانی و افزایش قدرت ذهن شما نیز کمک می‌کند.

غذای سالم بخورید

پس از ورزش صبحگاهی، زمان آن است که با خوردن یک صبحانه‌ی سالم، مواد غذایی مورد نیاز بدنتان را تأمین کنید. خوردن غذاهای سالم مثل میوه‌های تازه در صبح، انرژی مورد نیاز شما را در طول روز تأمین کرده و به شما در تمرکز روی اهدافتان کمک می‌کند. علاوه بر آن اگر روز خود را با غذاهای سالم شروع کنید، احتمال آن که در طول روز نیز غذاهای سالم‌تر بخورید بیش‌تر خواهد بود.

برای روز خود برنامه‌ریزی کنید

افراد موفق معمولاً برنامه‌ریزان حرفه‌ای هستند. در آغاز هر روز چند دقیقه از زمانتان را به برنامه‌ریزی برای روز خود اختصاص دهید و اهداف روزانه تعریف کنید. سپس اهداف خود را اولویت بندی کنید . در ابتدا روی اهداف مهم‌تر و تکمیل آن اهداف در اول صبح که انگیزه و اراده‌ی بیش‌تری دارید تمرکز کنید.

روی اهداف روزانه تمرکز کنید

مردم موفق اهداف واقع‌بینانه‌ای دارند و دقیقاً از چیزی که به دنبال آن هستند مطلع‌اند. به جای آن که صفحه‌های اینترنتی را بررسی کنید و یا وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی تلف کنید، روی اهداف روزانه‌ی خود تمرکز کنید و با گام برداشتن در راه موفقیت، مزد تلاش‌های شبانه‌روزی خود را به زودی دریافت کنید.

تلویزیون را کنار بگذارید

تماشای بیش از حد تلویزیون به موفقیت شما کمکی نخواهد کرد. با سپری کردن وقت کم‌تری برای تماشای تلویزیون، زمان بیش‌تری برای انجام کارهای مفید در طول روز خواهید داشت. تماشای تلویزیون در دیروقت نیز به خواب شما لطمه خواهد زد و موجب کم‌خوابی و بی‌حوصلگی شما در روز بعد خواهد شد.

زمانی را به خانواده‌ی خود اختصاص دهید

یک زندگی نامتوازن شما را از رسیدن به پتانسیل کامل خود بازمی‌دارد. احتمال افزایش استرس و ابتلا به افسردگی در افرادی که زمان خیلی زیادی را صرف کار خود می‌کنند بیش‌تر از افرادیست که به صورت متعادلانه برای تمام جنبه‌های زندگی خود وقت می‌گذارند. مردم موفق نیز همیشه زمانی را برای بودن در کنار خانواده و تقویت روابط خود با همسر و فرزندانشان اختصاص می‌دهند.

بر روی علایق خود تمرکز کنید

صرف نظر از این‌که از انجام چه کاری لذت می‌برید و یا نسبت به انجام چه فعالیت‌هایی شور و شوق دارید، همیشه باید زمانی را برای علایق خود اختصاص دهید زیرا این فعالیت‌ها موجب شادی شما خواهند شد و به افزایش انگیزه و اراده‌ی شما برای رسیدن به اهدافتان کمک خواهند کرد.

عبادت کنید

هر دین و آیینی رسومات خاص خود را برای عبادت دارد. عبادت کردن به شما در کاهش اضطراب‌های روزانه، بهبود عملکرد ذهن، افزایش تفکرات خلاقانه و افزایش کلی بهره‌وری شما کمک خواهد کرد. با اختصاص قسمتی از زمان خود در طول روز به انجام عبادت، می‌توانید جسم و روان خود را برای موفقیت آماده کنید.

چرخه‌ی خواب منظم و سالم داشته باشید

انسان‌ها یک سوم از عمر خود را صرف خوابیدن می‌کنند. خواب نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد، بنابراین لازم است هر گونه عادات خواب ناسالم را بهبود دهید و برای خواب خود برنامه‌ی منظمی داشته باشید. کمبود خواب موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن، کاهش تمرکز و کاهش انرژی بدن در طول روز می‌شود.

 

 

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *