تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

رابطه دوستانه میان مادرها و دخترها

رابطه دوستانه میان مادرها و دخترها

اولین کلیدی که می تواند یک رابطه دوستانه میان مادرها و دخترها ایجاد کند، احترام گذاشتن به یکدیگر است. احترام گذاشتن به یکدیگر از مواردی است که هر دوی شما باید در تمام طول زندگی رعایت کنید. هیچ وقت احترام قائل شدن برای یکدیگر را فراموش نکنید.

رابطه دوستانه میان مادرها و دخترها

دومین کلیدی که می تواند یک رابطه دوستانه میان مادرها و دخترها ایجاد کند، اظهار محبت به یکدیگر است. هم مادر و هم دختر به محبت یکدیگر احتیاج دارند البته محبتی که در رفتار و گفتارشان دیده و نیز احساس شود. برای مثال همراه یکدیگر به پیاده روی بروید و خیلی دوستانه با هم صحبت کنید حتی برای هم داستان های خنده دار یا خاطره ای از گذشته تعریف کنید و با صدای بلند بخندید. خلاصه سعی کنید با یکدیگر باشید و خالصانه به یکدیگر عشق بورزید.

 راهکارهایی برای بهبود روابط دختر و مادر

* مادر باید رازدار باشد

* دختر را مورد تحسین قرار دهد و به او قدرت بدهد

* مسائل را از دیدگاه او ببیند، نه یک طرفه.

* سعی کند روزی از هفته را به او اختصاص دهد. نوشیدن چای می تواند یک تفریح کم دردسر و کوتاه باشد و در بهبود روابط مادر و دختر مؤثر واقع شود.

* حمایتگر باشید. مادر و دختر هر دو ناکامی هایی را در زندگی تجربه می کنند بنابراین نقش حمایتگرانه داشته باشید نه ملامتگرانه.

* به او گوش کنید. گوش کردن فعالانه می تواند مانع بروز بسیاری از مشکلات شود. او را ضمن صحبت کردن تایید کنید و هر جا لازم است از او سوال کنید. همدلی را تحت هر شرایطی فرو نگذارید تا رابطه تان قوی تر شود.

* خود را جای او بگذارید. شما هم زمانی ، دختر جوانی بودید که کسی حرفتان را نمی فهمید. بنابراین سعی کنید احساسات او را از تجربیات جدیدی که کسب کرده، درک کنید.

* گاهی بدون دلیل به او سر بزنید. او را در آغوش بگیرید، هدیه کوچکی بخرید و مانند یکی از بهترین دوستانتان با او رفتار کنید.

* دخترتان را به جمعی که دوست دارد دعوت کنید و اجازه بدهید از جمع دوستان شما لذت ببرد.

* یک لبخند و آغوش گرم گاه معادل صدها کلمه به تقویت روابط می انجامد. آن را از دخترتان دریغ نکنید.

۴موضوع اصلی اختلاف نظر بین مادر و دختر

  • هرچیزی که مربوط به ظاهر باشد.
  • مثل لباس، وزن و موها زیرا زنان را از ظاهرشان قضاوت می کنند و مادر را از دخترش.بنابراین طبیعی است که مادر نسبت به دختر حساسیت داشته باشد.
  • کنترل گری هم نقطه اختلاف دیگر است.
  • بیشتر مادران دوست دارند دخترشان را کنترل کنند و فکر می کنند او هنوز یک دختر بچه است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *