تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

راههای برقراری ارتباط

رابطه خراب و راهکارهای آن

رابطه خراب وراهکارهای آن ؟ این روزها دیگر با شنیدن صدای پیامک به سمت گوشی نمیدود ، هر لحظه که تماس میگیرید منتظر خداحافظی تان است . آنقدر حرف های مشترکتان کم شده که میلی برای ماندن پشت خط برای هیچ کدامتان  نمی ماند .

نشانه های رابطه خراب

شاید هنوز دوستش داشته باشید . هنوز برنامه های زندگی تان را حول محور او بچینید . اما گاهی نشانه هایی وجود دارد که به شما می گوید رابطه  خراب است .  نشانه هایی که اگر جدی شان بگیرید ممکن است بتوانید نامزدی که در ذهنش خیال ترک شما را می پرواند را پیش از آنکه دیر شود به ارتباط تان پایبند کنید .

ایراد گیر شده

در یک رابطه عاشقانه همیشه تفاوتهایی میان دو نفر با کمی تحمل و تلاش برای شبیه تر شدن به یکدیگر پوشانده می شود . اگر چه یک نامزد عاشق هم می تواند از کسی که قرار است با او ازدواج کند انتقاد کند . اما او توانایی این را هم دارد که از کنار برخی ایرادها بگذرد .

اگر بر خلاف گذشته نامزدتان این روزها از هر رفتار ساده شما ایراد می گیرد . مدام اخم هایش را در هم می کشد .تفاوتهای کوچکی که پیش از این از کنارشان می گذشت ، این روزها در نظرش به دلیلی برای فاصله گرفتن از شما تبدیل شده است . یعنی رابطه تان در خطر است . انتقادهای هر روزه و هر ساعته و ایراد گیریهای نا بجا می توانند نشانه فاصله گرفتن او از شما باشد .

مقایسه تان می کند

همه آدم ها در نظرشان فرد ایده آلی را دارند که دوست دارند همسر آینده شان شبیه او باشد.  اما همیشه نمی توان کپی شده ای از این ایده آل ذهنی را پیدا کرد . تنها می توان فردی شبیه به او را از میان گزینه های پیش رو انتخاب کرد. اگر نامزدی که مدتها پیش شما را انتخاب کرده ، این روزها با بسیاری از افراد مقایسه تان می کند . به خاطر شبیه نبودن به آنها ایراد می گیرد . از شما می خواهد از آدمهایی که از نظرش بی عیب تر و کامل تر هستند ، تقلید کنید . یعنی رابطه. احتمال جدا شدن تان در آینده کم نیست .

سر حرفش نمی ماند

وقتی پای خانواده ها به میان می آید نمی توان انتظار داشت که حضورشان در رابطه تاثیری بر آن نگذارد . اما با وجود چنین اصلی ، وقتی تاثیر خانواده نامزدتان  بر تصمیم گیری هایش بیش از اندازه پر رنگ می شود ، نمی توانید به دوام نامزدیتان امیدی داشته باشید .

اگر تازه گیها به هر تصمیمی که با نامزدتان می گیرید ، تنها چند ساعت پایدار می ماند . احساس می کنید  نظر اطرافیانش باعث تغییر نظر او می شود . باید نسبت به آینده ای که در انتظار رابطه تان است بیشتر نگران باشید . ممکن است بی اعتمادی اطرافیان او به شما و ارتباط تان ، انگیزه ادامه دادن را در او کمرنگ کند و او را بیشتر از قبل به خیال بازنگری در ارتباط تان بیندازد .

برایتان وقت ندارد

در حالی که پیش از این وقت زیادی را با هم می گذراندید . نامزدتان این روز ها می گوید که بیش از اندازه مشغول کار است.  وقت زیادی برای شما ندارد . مردها وقتی از زنی دل می کنند به دنبال راهی برای فاصله گرفتن از او می گردند . آنها گاهی به دروغ خود را مشغول نشان می دهند .

در بسیاری از مواقع ، بیش از اندازه در گیر کار یا مشغله های دیگر می شوند . تا فرصتی برای بودن در کنار نامزدی که دیگر به او دلبستگی ندارند نداشته باشند .

مردها گاهی در ناخود آگاه شان میل به این جدایی را پنهان می کنند . با پناه بردن به کار، تفریح ، دوستان و….. به دنبال راهی قابل توجیه برای دور شدن از نامزدشان می گردند . اگر کسی که به شما وعده ازدواج داده ، مدتی است که یکباره غرق در یکی از این مشغله ها شده . در برنامه های روزانه اش تغییر واضحی افتاده ، دیگر شما را اولویت برنامه هایش قرار نمی دهد . حتی برای صحبت کردن با شما فرصتی ندارد می خواهد ترکتان کند .

پشت تلفن سکوت می کند

سکوت های ممتد پشت گوشی تلفن ، وقتی بارها تکرار می شود د. می توانند احساس نا خوشایندی را به شما منتقل کنند . این احساس را با حسن نیت کورکورانه توجیه نکنید . وقتی نامزدتان حرف مشترکی با شما ندارد . شما را در جریان اتفاقاتی که در زندگی اش می افتد نمی گذارد .  میلی برای به اشتراک گذاشتن آنچه در روز هایش می گذرد با شما ندارد. یعنی خبرهای خوبی برای رابطه تان در جریان نیست

البته الزاماً هر مردی که با نامزدش کم صحبت یا پیامک بازی می کند به ازدواج با او بی میل نیست . کم نیست آقایانی که اهل مکالمه های طولانی مدت تلفنی نیستند . یا واقعاً آنقدر مشغول کار هستند که مجالی برای کنترل پیامک ها در میان روز را ندارند . اما فرق این مرد ها با گروه اول را به راحتی می توان تشخیص داد .

 رابطه خراب و راهکارهای آن

جهت آگاهی از مشکلات رابطه تان و برطرف سازی آنها و استحکام رابطه می توانید  از مشاوران ما ( روان کلینیک )کمک بگیرید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *