تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

داشتن ازدواجی هوشمندانه و موفق

داشتن ازدواجی هوشمندانه و موفق

داشتن ازدواجی هوشمندانه و موفق باعث بهبود سلامت ذهنی و عاطفی فرزندان خواهد شد. از طرفی باعث مولد تر شدن افراد و آرامش و ارتباط بیشتر بین آنها خواهد شد. واقعیت این است که ازدواج سالم توانایی این را دارد که ما را از لحاظ ذهنی شاد تر و از لحاظ فیزیکی سالم تر نگه دارد.

کودکاني كه والدین آنها یکدیگر را دوست دارند و به هم اهمیت می دهند، از طيف گسترده ای از مشكلات شامل مسائل اجتماعی و عاطفی، مسائل یادگیری و آموزشی و حتی برخی از مشكلات سلامت فيزيكی در امان هستند. در حالیکه ازدواج ناسالم می تواند به زن و شوهر و کودکانی که آنها تربیت می کنند آسیب وارد کند.

افرادی که در کشکمش های مزمن درگیر هستند، کیفیت زندگی و بهره وری شان تحت تاثیر قرار می گیرد و این می تواند منجر به تشدید مرگ و میر شود. تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور روتین در معرض روابط ناراضی و پر از مشکلات قرار دارند، ساختارهای تلومرشان که در انتهای کروموزوم های مرتبط با طول عمر هستند، دچار افزایش پیری سلولی خواهد شد.

داشتن ازدواجی هوشمندانه و موفق

داشتن ازدواجی هوشمندانه و موفق می تواند از هر جنبه ای روی زندگی شما تاثیر گذار باشد، چه در حال و چه در آینده و زندگی کودکانی که آنها را بزرگ خواهید کرد. در ادامه  راه های داشتن انتخابی هوشمندانه در ازدواج را برایتان شرح خواهیم داد که سلامت ذهنی و روان شما را تامین خواهد کرد:

برای اینکه چیزی را ثابت کنید ازدواج نکنید!

درست یا غلط، ازدواج به طور ناخودآگاه نماد موفقیت، رفاه، شادی، بلوغ و ثبات است. در نتیجه افراد ازدواج را راهی برای اثبات این موارد در مورد خودشان به دیگران یا حتی به خودشان می دانند. برخی ازدواج میکنند که به والدینشان ثابت کنند مستقل و به طور کامل بزرگسال هستند. برخی دیگر برای اینکه به پارتنرهای قبلی شان ثابت کنند که خوشحال هستند و آنها را فراموش کرده اند ازدواج می کنند.

بعضی از افراد ازدواج می کنند تا از خانواده ی خود فرار کنند و ثابت کنند که می توانند این کار را به تنهایی انجام دهند. و بسیاری از افراد ازدواج می کنند تا به خودشان ثابت کنند که آینده شان روشن است و آنها “عادی” هستند. اما در پایان باید گفت ازدواج هیچ چیزی را ثابت نمی کند.

در عوض، به خودتان ثابت کنید که می توانید یک رابطه سالم در اینجا و در حال حاضر برقرار کنید. برای اینکه خودتان باشید و شخصی را برای آنچه واقعا هست دوست داشته باشید تلاش کنید.

برای داشتن خانواده ای که هیچوقت نداشته اید ازدواج نکنید!

درمان زخم های دوران کودکی سخت است. و این یک خیال است که ازدواج می تواند خانواده ای را به شما بدهد که هرگز نداشته اید. ممکن است به خود و شریک زندگی تان متعهد شوید که الگوهایی که در آن رشد کرده اید را دوباره تکرار نکنید و به خود و عشق خود باور دارید.

شما می خواهید تمام نا امیدی ها، آسیب ها و یا حتی سوء استفاده های دوران کودکی تان را به ازدواج و خانواده ای جدید تبدیل کنید. متاسفانه نتیجه ی این تصور خوب نخواهد شد. تا زمانی که خودتان یا با کمک یک درمانگر زخم های قدیمی را پاک نکنید، آنها همچنان آزارتان می دهند، و ازدواج کمکی به شما نخواهد کرد. قبل از اینکه متعهد شوید به درون خود توجه کنید و خود را درمان کنید.

برای مراقبت از کسی یا اینکه تحت مراقبت باشید ازدواج نکنید!

تمایل به مراقبت از کسی یا تحت مراقبت قرار گرفتن کاملا با سیستم عصبی ما متصل است. بسیار عادی است که بخواهید دیگران به شما اهمیت بدهند و یا دیگران را دوست داشته باشید. اما این عادی نیست که به دنبال کسی بگردید که کاری که خودتان نمی توانید را برایتان انجام دهد. و این خوب نیست که بخواهید برای دیگران کاری انجام دهید که خودشان نمی توانند برای خودشان بکنند. شما باید یک فرد کاملا کارآمد و جداگانه باشید تا بتوانید در یک اتحاد سالم زندگی کنید.

در غیر این صورت، بسیار احساس گیجی و سنگینی خواهید کرد زیرا باید هم بار خود را حمل کنید، هم بار همسرتان را. و قبل از آنکه بفهمید به همسرتان وابسته خواهید شد و فردیت و عشق منحصر به فرد به خودتان از بین خواهد رفت. ازدواج شاد ازدواجی است که هر دو عضو می توانند از خود و از تیم محافظت کنند. برای اینکه رابطه ی صادقانه ای داشته باشید نه تنها باید یادبگیرید که چطور خودتان باشید، بلکه باید یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید.

برای اینکه حس می کنید دیر شده است ازدواج نکنید!

بسیاری از افراد زمانی که به سن خاصی می رسند به خود می گویند: خب دیگه اگه ازدواج نکنم پس چکار کنم؟ آنها دوستان و خانواده و همکاران خود را می بینند که ازدواج کرده اند ولی آنها هنوز تنها هستند. غرور و ترس باعث می شود که آنها قبل از اینکه آماده باشند داخل تله ی ازدواج نا سالم بیوفتند. بگذارید شما آخرین نفری باشید که تنها ایستاده است. شجاع باشید.

منتظر بودن دشوار است، اما چند سال دیگر ازدواج سالمی خواهید داشت که برایتان رفاه و طول عمر به ارمغان می آورد و متفاوت از ازدواجی شتابزده با انتخابی اشتباه که شما را درگیر و ناراحت می کند خواهد بود.

برای اینکه احساس ارزش کنید ازدواج نکنید!

در نهایت شما فرد رویاهای خود را خواهید دید و او هرچیزی که شما ندارید را خواهد داشت و به شیوه ای قبلا هرگز تجربه نکرده اید شما را ارزشمند خواهد دانست. اگر چنین تصوری دارید باید هشدار بدهم که دچار مشکل خواهید شد. آنچه شما خواهید یافت عشق سالم نخواهد بود بلکه عشقی توخالی خواهد بود. هیچکس نمی تواند ارزشی که ما در وهله ی اول به خود نمی دهیم را به ما بدهد. پس اگر خارج از رابطه تان در مورد خود احساس ارزشمندی ندارید آن رابطه شما را پایین خواهد کشید.

همراهان عزیز جهت انجام مشاوره قبل از ازدواج میتوانید با متخصصین مرکز مشاوره بینا تماس بگیرید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *