تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

حفظ رابطهٔ خوب با خدا

حفظ رابطهٔ خوب با خدا

یکی از ابعاد وجودی انسان بُعد معنوی او است و حفظ رابطهٔ خوب با خدا مهم ترین جنبهٔ این بُعد است. این همان حسی است که بارها تجربه کرده اید و لذت آن را در تنهایی ها و سختی ها
بیشتر چشیده اید. حس خوب با خدا بودن می تواند با یک احساس گناه آسیب ببیند و برعکس با یک فرمان پذیری عاشقانه تقویت شود.

شما در فرایند ازدواج، تمامی لذت های عاشقانهٔ ارتباط زن و مرد را به صورت تمام و کمال احساس می کنید؛ چرا که هیچ چیزی نیست که شما را دچار اضطراب کند. لذتی که نه تنها هیچ مخالفتی با رضایت الهی ندارد، بلکه موجب رضایت خداست. این لذت، همان چیزی است که خدا به آن ترغیب کرده و پاداش های فراوان مادی و معنوی برای آن تعیین نموده است و باعث رشد و تعالی معنوی شما می شود.

حفظ رابطهٔ خوب با خدا

در سیرهٔ پیامبر مهربانی ها خوانده ایم که هیچ یک از اصحاب پیامبر نبودند که ازدواج کنند، مگر اینکه آن حضرت می فرمود : « دینش کامل شد. با ازدواج در اول جوانی دو سوم دین از دستبرد شیطان در امان داشته می شود » همچنین می گفت: «زن یا مرد متأهّلی که در خواب باشد، نزد خداوند از دختر و پسر مجرّدی که روز ه دار و در حال عبادت باشند بهتر است»

حس خوب با خدا بودن

از همه زیباتر به این سخن پیامبر توجه کنید که چه قدر و منزلتی برای ارتباط لذت بخش و عاشقانهٔ زن و مرد در ازدواج تعیین کرده است: « هر که برای خدا ازدواج کند و یا برای خدا کسی را به ازدواج دیگری درآورد، سزاوار ولایت و دوستی خداست.» اما در مقابل، اگر فرد ازدواج نکند چه بسا در اثر فشار نیازهای عاطفی و یا جنسی به رفتارهایی کشیده خواهد شد که احساس گناه را در او برمی انگیزد و موجب حقارت وی شده و عزت نفس او را خدشه دار می کند؛ چرا که بر اساس فطرت، کاملاً قابل درک است که این رفتارها، موجب نارضایتی خداست.

پس ارتباطی که یک دختر با یک پسر برقرار می کند، می تواند در مخالفت با خدا یا در قالب ازدواج و همراه با رضایت خدا باشد. هرچند ممکن است کسی به قدری مرتکب این رفتارها شده باشد که چنین حس دقیق و لطیفی را در خودش از بین برده باشد و تفاوتی بین ازدواج و ارتباط آزاد درک نکند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *