تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

جلوگیری از جویدن ناخن

جلوگیری از جویدن ناخن

آیا شما هم از ناخن جویدن کودک خود ناراحت هستید. دلایل ناخن جویدن کودکان چیست. برای جلوگیری از جویدن ناخن چیکار کنیم؟ در ادامه این مقاله راههای جلوگيری از ناخن جویدن کودکان را مختصر شرح می دهیم.

جلوگیری از جویدن ناخن

برای کمک به کودکانی که ناخن می جوند. از ناخن آسیب دیده عکس بگیرید. وضعیت آن را با ناخن سالم مقایسه کنید. همچنین هنگامی که کودک مشغول جویدن ناخن است بدون این که متوجه شود. از او فیلم بگیرید. سپس فیلم را به او نشان دهید. احتمال دارد با مشاهده فیلم متوجه شود و این عادت را کنار بگذارد.

قرار دادن آیینه جلوی کودک باعث می شود متوجه کار اشتباهش شود. کودک را تشویق کنید در مجلات، تصویر دست های زیبا را جست و جو کند. تصاویر را روی کتاب یا آینه بچسباند. کودک به . اقدام دیگری که در این زمینه مفید است. شناسایی مکان و زمانی است که این رفتارها در کودک بیشتر می شود. به عنوان مثال شاید کودک با ایجاد موقعیت های خاص مشغول ناخن جویدن می شود. حالتی را که در او باعث استرس می شود شناسایی کنید. از قرار گرفتن کودک در موقعیت های استرس زا جلوگیری کنید.

توجه به موقعیت و هدیه دادن

اگر کودک هنگام تماشای برنامه تلویزیونی ناخن می جود. شئی مانند اسباب بازی یا حتی خوراکی به دست او بدهید تا سر گرم بازی شود. به مکان هایی که باعث ازدیاد عادت می شود دقت کنید. تا علت این اختلال را متوجه شوید. هنگامی که این عادت کم شد. با تعیین پاداش این رفتار خوب او را تقویت کنید. مثالاً برای تشویق هر بار ناخن نجویدن ستاره ای به جدول برنامه های روزانه او اضافه کنید. به ازای هر ۱۰ ستاره برایش هدیه ای تهیه کنید.

اگر فرزند شما دختر است به او لاک یا دستکش هدیه بدهید. تا با استفاده از آن جویدن ناخن را فراموش کند. اگر پسر است به او ناخن گیر یا ذره بین بدهید. تا با استفاده از آن به آسیبی که به ناخن و اطراف آن می رساند. توجه کند و ناخن های خود را کوتاه کند. در صورت آسیب رسیدن به دندان های کودک به دندان پزشک مراجعه کنید. اگر این عادت با اضطراب شدید همراه بود. حتما از متخصصان بهداشت روان کمک بگیرید. گاهی رفتار والدین یا اطرافیان زمینه ساز  اضطراب کودک است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *