تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

بیماریهای روانی در فرا جنس ها

بیماریهای روانی در فرا جنس ها

پژوهش ها نشان داد احتمال ابتلا به بیماریهای روانی در فرا جنس ها و افراد با هویت جنسی ناسازگار  ۳ تا ۱۳ برابر افرادی می باشد که هویت جنسی آنان با جنسیت تعیین شده در هنگام تولد مطابقت دارد.

براساس پژوهشی جدید، احتمال ابتلا به افسردگی و سایر بیماری های مرتبط با سلامت روانی در گروه افراد دو جنسیتی و کودکان و نوجوانان با هویت جنسی ناسازگار  در مقایسه با افرادی که هویت جنسی آنان با جنسیت تعیین شده در هنگام تولد مطابقت دارد بیشتر است.

بیماریهای روانی در فرا جنس ها

محققان در محدوده سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ شیوع بیماری های سلامت روان مانند افسردگی، اضطراب و اختلال نقص توجه (ADHD) را در میان آنها بررسی نمودند. پژوهش ها نشان داد احتمال ابتلا به بیماریهای روانی در فراجنس ها و افراد با هویت جنسی ناسازگار  ۳ تا ۱۳ برابر افرادی می باشد که هویت جنسی آنان با جنسیت تعیین شده در هنگام تولد مطابقت دارد .

محققان اعلام نمودند که افسردگی و اختلال نقص توجه، رایج ترین بیماری سلامت روان در میان کودکان و نوجوانان دوجنسیتی و با هویت جنسی ناسازگار است. در واقع احتمال اختلال نقص توجه در آنها در مقایسه با افراد همسو جنسیت ۳ تا ۷ برابر بیشتر و احتمال افسردگی ۴ تا ۷ برابر بیشتر می باشد. حدود ۱۵ درصد از فرا زن ها و ۱۶ درصد از فرا مردها به اختلال نقص توجه دچار بودند در حالی که ۴۹ درصد از فرا زن ها و ۶۲ درصد از فرا مردها به افسردگی مبتلا بودند.

 آشفتگی جنسیتی چیست ؟

محققان نتوانستند علت دقیق نتایج را مشخص نمایند، اما معتقدند که آشفتگی جنسیتی در آن نقش دارد. آشفتگی جنسیتی وضعیتی است که فرد به دلیل عدم تطابق جنسیت بیولوژیکی با هویت جنسی ظاهری دچار آشفتگی می شود. به علاوه محققان بیان نمودند که دوجنسیتی ها و افراد با هویت جنسی ناسازگار در بسیاری از جوامع در معرض پیش داوری و تبعیض قرار دارند که همین امر موجب ایجاد استرس و منجر به مشکلات سلامت روان می شود.

خطر بیماریهای روانی در افراد دو جنسیتی

محققان اظهار نمودند که امیدواریم این پژوهش بتواند در مورد فشار وارده بر کودکان و نوجوانان با هویت جنسی نامشخص که بر سلامت روان آنها تاثیر می گذارد، آگاهی لازم را ایجاد نماید. محققان معتقدند که پزشکان باید از افزایش خطر بیماری های روانی  نوجوانان دوجنسیتی و با هویت جنسی ناسازگار آگاه باشند.” همچنین بسیار مهم است که آنها دانش لازم را برای حمایت اجتماعی و آموزشی بیماران جوانی که هویت جنسی نامشخصی دارند فراهم نمایند”.

مهمترین یافته این پژوهش ، فراوانی بیماری های سلامت روان در کودکان دوجنسیتی و با هویت جنسی ناسازگار می باشد. موضوع نگران کننده این است که افکار خودکشی و آسیب به خود که میزان شیوع آنها یکسان است، در این دسته از کودکان و نوجوانان بیشتر از گروه مرجع همسو جنسیت ها می باشد. به طور کلی یافته ها حاکی از آن است که کودکان و نوجوانان فراجنس  و با هویت جنسی ناسازگار که به پزشک مراجعه می کنند نه تنها به ارزیابی کامل و فوری سلامت روان بلکه به اقدامات آموزشی و اجتماعی فوری برای تایید هویت جنسی نیز نیاز دارند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *