تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اختلال بلوغ

اختلال در شخصیت اجتماعی

یکی  از اختلالاتی که میتواند زندگی مشترک را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد . اختلال در شخصیت اجتماعی است . یعنی عدم رسیدن به بلوغ عاطفی و بلوغ اجتماعی . یکی از دو طرف و یا هر دو نفری که با هم ازدواج میکنند . از آنجا که این اختلال فاقد علائم بیرونی و جسمی آشکار است . که بتوان در دیدارهای عادی و پیش از ازدواج متوجه آن شد . ممکن است از دید طرف مقابل پنهان بماند . زمانی آشکار شود که ازدواج انجام شده است . 

اختلال در شخصیت اجتماعی .

مبتلایان به عدم بلوغ شخصیت اجتماعی و عاطفی از نظر ظاهری کاملا طبیعی هستند . هیچ تفاوتی با سایر افراد ندارند . چنین افرادی از نظر ظاهر ویژگی های یک فرد بالغ را دارند . در واقع کودکی هستند که توانایی پذیرش تعهد و مسئولیت یک زندگی مشترک را ندارند . بیشتر از آن که بتوانند مسئولیتهای خود را به عنوان یک همسر بپذیرند و به آن عمل کنند . نیازمند تکیه کردن به کسی هستند که مسئولیت زندگی آنها را به دوش گیرد .

بنابر این لازم است جهت شناخت دقیق تر فرد مورد نظر برای ازدواج به گفتار ، رفتار و کردار او دقیق تر نگاه کنیم . نشانه هایی را که احتمال دارد نشانه اختلال در شخصیت اجتماعی باشند . مورد توجه قرار دهیم . البته وجود یک یا چند نشانه از نشانه ها دلیل بر وجود اختلال شخصیتی نیست . بنابراین بهتر است در صورت مشاهده نشانه ها از روانشناس کمک بگیریم . اما برخی نشانه ها در افراد مبتلا وجود دارد که باید به آنها توجه کرد .

  • غیر قابل اعتماد بودن .

به عنوان مثال : پیوسته دیر سر قرارهایش می آید . قول و قرارش را فراموش میکند . فراموش کاری مداوم . دایما اطرافیان را ناامید میکند .

  • عدم مسئولیت پذیری مالی و اقتصادی .

بیکاری و تنبلی . مقروض بودن به افراد مختلف . خرج کردن بی رویه پول . بدون پس انداز مدام تغییر شغل دادن .

  • بی هدفی و بی انگیزه ای  .

بی هدف زندگی میکند . نیاز دارد کسی او را تشویق کند .کسی برای انجام کارهایش به او انگیزه بدهد . تصمیم گیری در کارهایش را به تعویق می اندازد . برای آینده اش برنامه ریزی ندارد . از حل مشکلات جدی زندگی اش عاجز است . منتظر شانس و معجزه است .

این علایم میتوانند نشانه نرسیدن فرد به بلوغ عاطفی و اجتماعی باشند . ( اختلال در شخصیت اجتماعی ) . بنابراین گفتگو با یک مشاور حقیقت را روشن تر میکند .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *