تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اثرات مواظبت از کودکان بر اعتمادبه‌نفس

اثرات مواظبت از کودکان بر اعتمادبه‌نفس

اثرات مواظبت از کودکان بر اعتمادبه‌نفس آنان چیست؟ مواظبت بیشتر از کودکان و ارائه حمایت و عنایت مناسب می‌تواند تأثیر بسزایی بر اعتماد به نفس آنها داشته باشد.

اثرات مواظبت از کودکان بر اعتمادبه‌نفس

اعتماد به نفس یکی از مهمترین عوامل موفقیت و خوشبختی در زندگی است. بنابراین، مواظبت بیشتر از کودکان و ارائه حمایت مناسب می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس آنها کمک کند و از رشد و توسعه سالم آنها حمایت کند. برخی از اثرات مواظبت بیشتر از کودکان بر اعتماد به نفس آنها عبارتند از:

  • ایجاد ارتباط امن: مواظبت بیشتر و حمایت مناسب از کودکان می‌تواند باعث ایجاد ارتباط امن و مطمئن بین آنها و والدین شود که این ارتباط می‌تواند اعتماد به نفس کودکان را تقویت کند.
  • تقویت اعتماد به نفس: والدینی که به کودکان خود توجه کافی می‌کنند و از او مراقبت می‌کنند. می‌توانند به احساس اعتماد به نفس کودکان کمک کنند و آنها را در برابر چالش‌های زندگی تقویت کنند.
  • توانایی در مقابله با استرس: کودکانی که از مواظبت و حمایت والدین بهره‌مندند. ممکن است بهترین توانایی برای مقابله با استرس و مواجهه با مشکلات را داشته باشند که این امر می‌تواند اعتماد به نفس آنها را تقویت کند.
  • تشویق به خودباوری: مواظبت و حمایت والدین می‌تواند کودکان را تشویق کند تا به خودباوری بیشتری دست یابند. از توانایی‌های خود اطمینان حاصل کنند.
  • ایجاد انگیزه و اشتیاق: حمایت و مواظبت والدین می‌تواند انگیزه و اشتیاق کودکان را برای یادگیری، رشد و توسعه شخصی تقویت کند که این موضوع به افزایش اعتماد به نفس آنها کمک می‌کند.

تاثیر مواظبت بیش از حد کودک

مواظبت بیش از حد باعث ایجاد فرزندانی فاقد اعتماد به ‌نفس می‌شود. اگر خواهان اطاعت مداوم بی‌ چون‌ و چرا از جانب فرزندمان باشیم. باعث پرورش کودکی خشمناک و یاغی خواهیم شد. و اگر زیاده از حد به فرزندمان اجازه بدهیم، به او می‌آموزیم که حق دارد بدون توجه به حقوق دیگران، هر چه می‌خواهد به دست آورد.

پدر می‌تواند فرزندش را که چهار دست‌ و پا روی چمن در حال جست‌ وجوست، زیر نظر بگیرد بی‌آنکه تمام مدت بغل دست او باشد. مادر می‌تواند به فرزند ۲.۵ ساله‌اش اجازه دهد که هنگام راه رفتن در پارک، به یک گربه یا یک حیوان بی آزار، نزدیک شود. بچه‌ای ۵ساله احتیاج دارد دوچرخه ‌سواری را یاد بگیرد. حتی اگر در حین یادگیری چندین بار هم زمین بخورد.

هنگامی می‌توانیم خودباوری را در فرزندمان شکل دهیم که ایمان و اعتمادمان را به او نشان داده و مطمئن باشیم که فرزندمان می‌تواند متناسب با سن و رشدش از عهده چالش‌ها برآید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *