تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

بیمار روانی

آیا با یک بیمار روانی می توان زندگی کرد

آیا فرد مورد نظر اختلالات سنگین روانی دارد یا نه ؟ به طور سنتی در روان شناسی ناهنجاری اختلالات به دو دسته ی روان پریشی و روان رنجوری تقسیم می شود . اختلالات روان پریشانه : فرد در آنها توهم و هذیان دارد . ارتباطش با دنیای واقعی قطع گردیده . در موارد حاد نمی تواند خود را اداره کند . اختلالات روان رنجوری : مثل افسردگی خفیف ، فرد تنها مقداری آسیب را تجربه میکند . باتوجه به آنچه گفته شد. آیا با یک بیمار روانی می توان زندگی کرد .

فردی با اختلالاتی مانند اسکیزوفرنی خصوصا در موارد شدید نمی تواند مورد مناسبی برای ازدواج باشد . در مورد بیماریهای روان رنجورانه باید گفت :در صورتی که اختلال خفیف و فرد متعهد به درمان باشد . بهتر است با نظر مشاور و روان شناس وصلت صورت گیرد .

آیا فرد با ازدواج بهبود می یابد ؟

از قدیم فرض بر این بوده . اگر فرد ازدواج کند ، بیماری اش بهبود می یابد . این باوری به شدت غلط می باشد . تا کنون هیچ تحقیقی این را نشان نداده است . البته در صورتی که فرد دچار اختلالاتی شود . حمایت اجتماعی توسط دوستان و خانواده یکی از بهترین گزینه ها کنار درمان خواهد بود . به عبارت بهتر در صورتی که فرد دچار اختلال شود خانواده و دوستان او باید با حمایت های معنوی او را در جمع های خود پذیرا باشند .

انکاربیماری روانی

آیا فرد بیماری خود را انکار میکند .

اگر جواب بله می باشد خیلی سریع رابطه خود را با او قطع کنید . انکار بیماری روانی چه از سوی بیمار و چه اطرافیان وی به یک اندازه می تواند فرایند بهبود و درمان را به عقب بیندازد . در صورتی که فرد متعهد به درمان نباشد زندگی شما با او به بن بست کشیده خواهد شد . خوشبختانه در عصر حاضر با اقدامات درمانی موثر و در دسترس بودن داروهای بهتر ، کم عارضه تر و موثر تر بسیاری از بیماران مانند سایر شهروندان می توانند زندگی نسبتا معمولی داشته باشند .

آیا فهرستی هست که بتوان بر اساس آن گفت کدام بیماری در ازدواج نقش مخرب دارد یا ندارد ؟

خیر .همیشه برای انتخاب همسر حتی در مواردی که از اختلال خبری نیست . بهتر است با یک مشاور کار کشته یا یک روان شناس مشورت نمایید . تنها یک روان شناس می تواند به شما بگووید آیا این فرد با اختلالی خاص برای همسری با شما مناسب است یا خیر . پس هیچ گونه فهرستی وجود ندارد . که با رجوع به آن مشخص شود کدام اختلالات برای زندگی مشکلی ندارد .

کلام آخر

بیماری های روانی مانند بیماریهای جسمانی است . با برچسب زدن به این افراد تنها اتفاقی که رخ می دهد . طرد کردن آنها از جامعه و منزوی نمودن این افراد است . برخی از بیماریها همچون سرطان طولانی مدت سخت و سنگین است . برخی نیز تنها یک سرماخوردگی ساده است . می توان با درمان های نوین آن را بهبود بخشید . حق ازدواج برای تمامی افراد یک جامعه محفوظ است. مگر آن که دادگاه این حق را از آن ها بگیرد .

آیا با یک بیمار روانی می توان زندگی کرد یا نه ؟ در صورتی که در آغاز راه ید . برای انتخاب همسری را برگزیده اید. که مشکوک به اختلالی خاص است . حتما با مرکز مشاوره بینا تماس برقرار کنید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *