تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

جرو بحث

آشفتگی در رابطه

شما دو آدم متفاوت ، با جنسیت های متفاوت از دو دنیا و خانواده و رسم و رسوم متفاوت هستید . بنا بر این خیلی طبیعی است . که با هم به مشکل و اختلاف نظر بر بخورید . به خصوص در دوران آشنایی تا سال اول ازدواج . در این مطلب ، مواردی را به شما یاد آوری میکنیم . که بیشتر باعث آشفتگی در رابطه. و به بیراهه رفتن بحث های زوج های جوان می شوند . 

  • سکوت

برخی افراد به جای شرکت در بحث های سازنده . به منظور ریشه یابی و فرو نشانی اختلاف در محیطی آرام و محترمانه ، ترجیح می دهند هیچ چیز نگویند . فقط سکوت اختیار کنند . این کار طرف مقابل را به مرز انفجار می رساند . باعث می شود . کنترلش را بر روی حرفهایی که میزند. از دست بدهد . هرچند کناره گیری از جر و بحث ممکن است .مسیر کم استرس تری به نظر آید . اما معمولا به ایجاد استرس بیشتری می انجامد . نهایتا باعث آشفتگی در رابطه و بحث های بیشتری می شود .

  • موضع دفاعی گرفتن .

بعضی افراد به جای گوش دادن دقیق ، موضعی دفاعی میگیرند . صرفاً به انکار انجام هر کار اشتباهی از سوی خود می پردازند . احتمال مشارکت داشتن خود در اختلاف را نادیده می گیرند . انکار مسئولیت خود ، ممکن است در کوتاه مدت باعث کاهش استرس گردد. اما هنگامی طرفین احساس کنند . حرفشان درست شنیده نمی شود . این امر به مشکلات بلند مدت منجر میگردد .

  • عمومیت بخشیدن .

برخی افراد در مواجه با مشکل ، به جای اینکه آن را حل کنند . با عمومیت بخشیدن بیش از حد آن ، حل مشکل را خارج از دسترس میکنند . از بیان جملاتی که با « تو همیشه » « تو هرگز » شروع میشوند . اجتناب کنید . یک لحظه درنگ کنید . فکر کنید . آیا این حکم شما همیشه درست است . همچنین اختلافات گذشته را به میان نکشید . که به بیراهه میروید . اثر منفی بر روی حل اختلاف فعلی و آشفتگی در رابطه میگذارد .

  • حق به جانب بودن .

اگر همیشه فکر کنید . یک راه درست و یک راه نادرست برای نگریستن به امور هست . و نگرش شما به امور درست است. به رابطه تان آسیب جدی میزنید . انتظار نداشته باشید . طرف مقابل شما شیوه نگرش شما را داشته باشد . وجود عقیده متفاوت را حمله شخصی به خودتان تلقی نکنید . همیشه به دنبال مصالحه بر سر اختلافات باشید .

به یاد داشته باشید . همه چیز به درست نادرست تفکیک نمیشود . دو نقطه نظر متفاوت ممکن است معتبر باشند . برخی افراد به جای گوش دادن و درک صحبتهای طرف مقابل . یا مرتب حرفهایش را قطع میکنند . یا تمرین میکنند چه جوابی بدهند . این کار باعث میشود . نقطه نظرات او را درک نکنید . او را به مقابله به مثل وادارید . اهمیت گوش کردن دقیق و همدلی را دست کم نگیرید .

ادامه دارد …..

 

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *