تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

معنای حقیقی ازدواج چیست؟

معنای حقیقی ازدواج چیست؟

معنای حقیقی ازدواج چیست؟ عمیقاً باور دارم که تعهد حقیقی را نمی توان با مراسم عروسی و یا یک عقدنامه خلق کرد .ازدواج یک قطعه کاغذ یا یک حلقه ی نامزدی یا آلبومی از عکس های مختلف ترتیب دادن نیست . این نیز نیست که بگویید: ما بیست سال است که با هم ازدواج کرده ایم ازدواج روشی است برای عشق ورزیدن ، گرامی داشتن ، تجلیل و ستایش هر روزه از همسرتان و همچنین صورتی از ابراز تعهدتان در قبال یکدیگر .

معنای حقیقی ازدواج چیست؟

شما تنها هنگامی متأهل هستید که با همسرتان از لحاظ فکری احساسی جسمانی و روحی نزدیکی  داشته باشید. ازدواج یک انتخاب است آن هم نه فقط یکبار و در یک روز به خصوص ، بلکه دوباره و دوباره و تبلور این انتخاب رفتاری است که با همسرتان دارید. ازدواج ارتباطی عمقی و صمیمی است ، یک کانون گرم است ، نه یک میدان نبرد .آن لحظه که با یکدیگر بدون عشق و احترام رفتار می کنید ، ازدواج تان نیز دیگر پایان پذیرفته است  .

اما واقعیت امر این است که هر لحظه قلب هایتان را بر روی یکدیگر بستید از نظر احساسی طلاق گرفته اید چنانچه رابطه ای فوق العاده دارید ،ازدواج آن را بهتر خواهد کرد چنانچه رابطه تان متزلزل و متشنج است ازدواج آن را حتی متلاطم تر نیز خواهد کرد. هر گونه مشکلات و مسائلی که قبلاً داشتید پس از ازدواج ناراحت کننده تر به نظر خواهند آمد . هر گونه نقاط قوت شما غنی تر و واقعی تر دیده خواهد شد.

تفاوت سنی در ازدواج

در ازدواج، مردی که از همسر آینده‌اش کوچک‌تر است، حرف و حدیث‌های بسیاری گفته می‌شود. بزرگ‌تر بودن زن در زندگی مشترک، نه تنها در فرهنگ ما یک تابو تلقی می‌شود، بلکه از نظر اغلب روانشناسان و مشاوران خانواده هم قابل پذیرش نیست. روانشناسان معتقدند، کوچک‌تر بودن مرد خانواده، در هر دوره‌ای از ازدواج، مشکلات مربوط به خودش را به همراه می‌آورد. در دهه سوم و چهارم زندگی، مردانی که از همسرشان کوچک‌ترند، ناپخته به نظر می‌رسند و نمی‌توانند عنان زندگی‌شان را به دست گیرند و در دهه‌های بعدی زندگی، این مردان از همسرشان سبقت می‌گیرند.

اگر شما هم برای انتخاب مردی که از شما کوچک‌تر است، مردد مانده‌اید، به این سؤالات جواب دهید. در صورتی که پاسخ شما به ۴ سؤال از این ۷ سؤال منفی باشد، نباید انتظار موفقیت از این رابطه را داشته باشید. اما قبل از خواندن سؤالات صادق باشید و فراموش نکنید این، یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی شماست.

  • برای او احترام قائل هستید؟
  • به او افتخار می‌کنید؟
  • به او اعتماد دارید؟
  • از او می‌آموزید؟
  • خانواده و اطرافیان‌تان به این ارتباط احترام می‌گذارند؟
  • از تفریحات و معاشرت‌هایش لذت می‌برید؟
  • تصمیمات و روش زندگی‌اش را عاقلانه می‌پندارید؟

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *