تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

نقش پدر در موفقیت فرزند

نقش پدر در موفقیت فرزند

نقش پدر در موفقیت فرزند چیست؟ تحقیقات علمی حاكی از آن است كه پدرهای علاقه‌مند به ویژه آنهایی كه از نظر عاطفی در دسترس هستند، در خوشبختی فرزندانشان نقش منحصر به فردی را ایفا می‌كنند. کودكان تحت تاثیر پدرانی قرار میگیرند كه از نظر عاطفی حضور بیشتری در خانه  دارند، در ناراحتی‌ها و نگرانی‌ها  فرزندانشان را آرام میکنند ، برای فرزندان خود ارزش قائل می‌شوند.

نقش پدر در موفقیت فرزند

پدر نباید نقش تهدید کننده یا تنبیه گر را بازی کند، بلکه باید برای کودک وقت بگذارد و عواطف نشان بدهد و مطمئن شود که به حاشیه رانده نمی‌شود.‌ همچنین، برخی کارهای دیگر پدر ممکن است مضر باشد.‌ برای مثال، با محبت زیاد بخواهد جای مادر را بگیرد، یا با اعمال مقررات سخت نازپروردگی مادر را اصلاح کند، بنابراین کودک را بیشتر به سمت مادر سوق بدهد، یا تلاش کند اقتدار  و اصول خود را به کودک تحمیل کند.‌ این مورد آخر، ممکن است کودک را فرمانبردار کند، اما هرگز به همکاری یا  علاقه اجتماعی نمی انجامد.

نقش پدر در موفقیت فرزند چیست؟ به اعتقاد بسیاری، زنانی که در بزرگسالی از زندگی خود لذت می‌برند، در کودکی رابطه‌ای صمیمانه با پدرشان داشته‌اند و از حمایت قاطع او برخوردار بوده‌اند. تشویق و تأییدی که از سوی پدر، اولین مرد زندگی یک زن، نصیب او می‌شود به او اعتماد به نفس پیدا کردن خودِ واقعی‌اش را می‌بخشد و از اینکه هم یک زن باشد و هم یک انسان پیچیده دچار سردرگمی نمی‌شود.

نقش پدر در دوران بارداری

در دوره‌ی بارداری یک خانم، ظاهرا پدر تاثیر اندکی روی فرزند دارد. اخیرا پژوهشی در دانشگاه جنوب فلوریدا نشان داده‌است که چنین چیزی درست نیست. نوزادانی که پدرشان در دوره‌ی بارداری حضور نداشته‌ است در مقایسه با نوزادانی که پدرشان حضور داشته‌ است، بیش‌تر احتمال دارد نارس به دنیا بیایند یا هنگام تولد وزن کم‌تری داشته‌باشند.

آقایون از هفته ۱۸بارداری به بعد با همسرتون دعوا نکنید. چون جنین می شنود و تحقیقات نشان داده ضربان قلب جنین در هنگام دعوای پدر و مادر تا ۲ برابر بیشتر شده و حتی منجر به سقط جنین هم می شود. هم‌ چنین احتمال اینکه این نوزادان در طول سال اول تولد بمیرند ۴ برابر بیش‌تر است. حتی در مادران، عوارض بارداری که ظاهرا ارتباطی به حضور و مشارکت پدر ندارد، از قبیل کم‌ خونی و فشار خون بالا، در غیاب پدران رایج‌تر است.

اثرات پدر در توانایی فرزندان

رابطه خوب پدر با فرزند باعث بهبود توانایی فرزندان در انجام معادلات ریاضی می شود! محققان در پژوهشی که اخیرا انجام شده متوجه شدند هر چه رابطه پدر فرزندی بهتر باشد فرزندان کمتر از فوبیای ریاضی رنج می‌برند. فوبیای ریاضی یعنی فرزندان در سنین خردسالی یا حتی بزرگسالی از انجام معادلات ریاضی واهمه دارند. حل معادلات ریاضی لزوما به معنای حل مسائل پیچیده‌ نیست، ترس از محاسبه‌ی صورتحساب یک رستوران هم‌ می‌تواند ناشی از فوبیای ریاضی باشد.

دلیل این تاثیرگذاری می تواند به خاطر تشویق فرزندان بعد از از انجام معادلات ریاضی توسط پدران باشد. چون بر اساس انگاره‌ی که در ذهن پدران است حل کردن مسائل ریاضی کار پسندیده‌ ایست و این انگاره باعث می شود کودکان خود را تشویق کنند. جالب است که طبق این پژوهش رابطه خوب مادر فرزندی در تقویت قدرت حل مسئله ریاضی کودکان تأثیرگذاری ندارد! تربیت فرزندان هم خیلی پیچیده است!‌ کوچکترین رفتار پدر و مادر در بچه اثرگذاره. از اخلاق فرزند گرفته تا قدرت حل مسائل ریاضی!

اجازه دهیم بچه ها سختی بکشند.

پدرها خیلی سعی می کنند بچه ها در رفاه بزرگ بشن، خودشون سختی بکشن، نه بچه ها. خودشون نون میگیرن نه بچه ها. بعد به پدر میگیم این کارو نکن چرا این کارو می کنی با بچه ات؟ میگه من خودم سختی کشیدم تو زندگیم تو کودکیم، نمی خوام بچه ام سختی بکشه.

من می خوام بگم پدر عزیز! سرنوشتی که تو در جامعه داری حاصل این سختی است که تو در کودکی کشیدی. چرا این رو از بچه‌ها مضایقه می‌کنیم. اینکه ما سختی رو از بچه ها مضایقه کنیم، جفا کردیم در حقشون، خوبی نکردیم، به رشد شخصیتشون آسیب زدیم. مادرها یه مقدار اهل رأفت و مهربانی اند خیلی نمیتونن، “البته مادر هم باید بتونه” ولی پدر ها موظفند که این شرایط را برای بچه ها ایجاد کنند.

وقتی میرید خرید بگذارید فرزندتون دو تا کیسه بلند کنه سختی بکشه به نفس نفس بیفته پیاده بیاد. چرا باید ماشین بیاد. تا بدونه پدر چی کشیده. فرزند هر وقت غذا خواسته جلو بوده ،اصلا نمیدونه از کجا آمده و چطور تهیه شده. ما فکر میکنیم که لطف می کنیم در حالی که اینطور نیست.

پدرها توجه کنند.

با وجودی كه دخترها شديدا عاشق پدرشان هستند، اما مادرشان حقيقتا الگو و نفر اول زندگيشان است. اگر شما به عنوان پدر همه تلاشتان را به كار گيريد تا به مادرش احترام بگذاريد، اين باعث ميشود كه دخترتان برای شما احترام و عشق بيشتری قائل شود. اگر سعی كنيد مادرش را نزد او خوار و كوچك كنيد، فقط فاصله بين خودتان و دخترتان را بيشتر می كنيد.

پدر اولین جنس مذکری است که دختر در زندگی اش می بیند. با دختر خود همچون ملکه رفتار کنید، تحسین جزو نیاز های ذاتی دختران است. بگذارید دخترتان عشق پدرش را درک کند تا جذب عشق های دروغین خیابانی نگردد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *