تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

دلایل بهانه جویی زنان

دلایل بهانه جویی زنان

دلایل بهانه جویی زنان چیست؟ چرا بعضی از خانمها وقت و بی وقت بهانه گیری می کنند؟ مهمترین دلیل بهانه‌ جویی زنان بی‌ توجهی و عدم درک آنها است. بدخلقی زنان از شرایط روحی، جسمی، محیطی و ژنتیکی آنها ناشی می‌شود. باید با ریشه‌ یابی علل بدخلقی در خانم‌ها و تلاش برای رفع آنها در جهت از بین بردن این مشکل اقدام کرد.

دلایل بهانه جویی زنان

مشکلات جسمی از قبیل تغییرات هورمونی که زنان به طور ماهانه با آن مواجه می شوند. همچنین کمبود آهن، ویتامین ب۱ و کمبود سایر ویتامین‌ها که معمولاً در زنان بیشتر است به بدخلقی آنان می انجامد. زنان بیشتر از مردان در معرض استرس قرار دارند. زنان به طور طبیعی و براساس متابولیسم بدنشان مضطرب‌ تر از مردان هستند. به همین دلیل ترشح هورمون سروتونین شادی‌ آور در بدن زنان کاهش می‌یابد. باعث اختلال در خواب غذا خوردن و کاهش رضایت از زندگی و در نهایت بدخلقی می‌شود.

اثرات محیط بر خلق و خوی زنان

دوران کودکی و محیط زندگی افراد بر خلق و خوی آنها تاثیر مستقیم دارد. زنانی که دوران کودکی تنش‌ زایی را پشت سر گذاشته‌اند. نسبت به زنان دیگر بد خلق‌تر هستند. زنان بیشتر از مردان هیجانات خود را بروز می دهند. یکی از راه‌های تخلیه هیجانات زنان در هنگام عصبانیت حرف زدن است. این در حالی است که مردان میل چندانی به صحبت کردن ندارند. مردان بیشتر به سکوت کردن تمایل دارند. سکوت کردن منشأ بروز بسیاری از مشکلات بین زن و شوهر است.

علت بهانه جویی زنان

زنان و مردان باید با روحیات و تفاوت های یکدیگر آشنا شوند. به خوبی بتوانند یکدیگر را درک کنند. چرا که بیشتر مشکلات بین آنان از عدم شناخت صحیح یکدیگر ناشی می شود. یکی از مهم‌ترین دلایل بدخلقی و بهانه‌ جویی زنان بی توجهی و عدم درک آن ها است. زنان بیشتر از مردان نیاز به توجه دارند. بهترین راه برای جلوگیری از بدخلقی همسرمان توجه واقعی و عشق ورزیدن به او است. به همسرتان اعتماد به نفس بیشتری بدهید.

مردان باید با توجه کافی به همسرشان رفع نیازهای او و پرهیز از مقایسه شریک زندگی‌شان با دیگری همسری با اعتماد به نفس و خوش‌ خلق برای خود رقم بزنند. با توجه کافی به زنان عشق ورزیدن واقعی به آنها و تلاش برای کاهش دغدغه‌ های شریک زندگی می‌توان همسری خوش خلق داشت. در صورتی که همسر شما نیز بهانه جو است . تصمیم به بهبود رابطه دارید. می توانید از مشاوران مرکز بینا کمک بگیرید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *