تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چگونه اعتماد به نفس بیشتر داشته باشیم؟

چگونه اعتماد به نفس بیشتر داشته باشیم؟

چگونه اعتماد به نفس بیشتر داشته باشیم؟ طی تحقیقاتی که انجام شده فرزندانی که در بچگی تشویق به تصمیم گیری شدن از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار بوده اند تا فرزندانی که این کار رو انجام نمیدن، تصمیم گیری باعث میشه که شما نسبت به قدرت خودتون قضاوت کنید. که چه کاری رو انجام بدید و با انجام هر کار این قدرت ها شروع به تقویت و رشد میکنن، پس یادمون باشه قضاوت درست خودش نتیجه تجربه است و تجربه هم نتیجه چندین قضاوت نادرست است.

چگونه اعتماد به نفس بیشتر داشته باشیم؟

پس در هر لحظه ای که میتونید تصمیم گیری رو انجام بدید، حتی در موارد کوچیک که با انجام همین کارهای ساده و ریز ما میتونیم این قدرت رو رشد بدیم و یاد بگیریم در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم های درستی بگیریم. و همین کار باعث میشه که شخص احساس کنه دارای اعتماد به نفس بالایی نسبت به خودش است، تصمیم گیری نیازمند مسئولیت پذیری است و اگر کسی از تصمیم گیری فرار میکنه پس مسئولیت پذیری رو نمیتونه قبول کنه و برای زندگیش دنبال یک مقصر در بیرون از خودش میگرده پس با قدرت تصمیم بگیرید.

 تجسم کردن نتایج

اگه ما در مسیری که میخوایم بریم یک تصویر واضحی از هدفی که میخوایم داشته باشیم باعث میشه که با قدرت و اعتماد به نفس بیشتری به سمت اون هدف و خواسته حرکت کنیم. چون این کار باعث میشه که ما درک کنیم همچین موقعیتی هست و ما هم میتونیم به اون برسیم و همین کار باعث میشه که زمینه های رسیدن به اون هدف براتون مهیا بشه چون بارها گفتم دنیا دارای قانونه و یکی اینه ما همیشه در حال ارسالیم و دنیا به ارسالی ها ما پاسخ میده.

پس همین تجسم کردن باعث میشه که در درونمون یک حس قدرتی شکل بگیره که با اون احساس قدرت به سمت اهدافمون حرکت کنیم هر چقدر ما بتونیم حس درونمون رو قدرتمندتر کنیم میتونیم اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خودمون داشته باشیم.

 تخصصی کار کردن

اطلاعات عمومی داشتن در زندگی در مورد دنیای اطراف ما خوبه اما زمانی که ما در یک حیطه ای شروع می کنیم به تخصصی کار کردن و یادگیری کردن. همین که یک سری داشتن ها رو به دست بیاریم و بدونیم نکاتی هست که ما میدونیم و اشخاص دیگه ای نمیدونن یک اعتماد به نفس رو در درون شخص به وجود میاره، اگه بخوام به طور واضح تر صحبت کنم دنیای امروز دنیای حرفه ای هاست و حرفه ایی نیازمند تخصصه باور کنید کار های ساده و روزانه ای که در راستای اهدافتون انجام میدین باعث میشه که در بلند مدت تخصص های پیدا کنین که فکرشو نمیکردین. با تخصصی کار کردن یکسری از توانایی ها در درون ما رشد میکنه و ما دارای خودباوری میشیم.

سخن آخر

اعتماد به نفس یک مهارت مهم و ضروری برای این هست که ما بتونیم خوب زندگی کنیم پس اگر خواسته ما خوب زندگی کردن هست نباید از این موضوع غافل بشیم موضوعات خیلی زیادی در مورد اعتماد به نفس تا به امروز بیان شده که هر کدوم میتونه به رشد و تقویت اعتماد به نفس کمک کنه. اما نکته مهم این هست که صرفاً یادگیری و دونستن اون موضوعات کافی نیست ما باید بیایم یک برنامه ای داشته باشیم و اون نکته ها رو در زندگیمون پیاده سازی کنیم. مهم نیست الآن کجای زندگی ات هستی و داری چطور زندگی می کنی مهم اینه که همیشه بالاتر و پایین تر از تو وجود داره و اگه تو بتونی به خودت و زندگی ات درست نگاه کنی مطمئناً میتونی یک اتفاق تازه رو در زندگی ات رقم بزنی.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *