تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

همدلی به دست نمی آید

همدلی به دست نمی آید

در یک رابطه سازنده، زن و شوهر بیشترین درک متقابل را دارند. این همدلی به دست نمی آید ، مگر این که بتوانید خود را جای همسرتان بگذارید و قضایا را از زاویه ای که او می بیند، نگاه کنید. لازمه چنین درکی هم، خوب شنیدن و خوب فهمیدن است. اگر شنونده خوبی نباشید و در حین گفتگو فقط به فکر آماده کردن پاسخ خود باشید، قطعا از بحث اصلی منحرف خواهید شد و نمی توانید با همدلی و تفاهم به یک نقطه مشترک برسید.

همدلی به دست نمی آید

یادتان باشد که تضاد و تفاوت در نگاه زوج ها همیشه وجود ندارد، بنابراین در برخورد با تضادها، با یک هدف مشخص یعنی اینکه دوست دارید از طرف مقابل چه چیزی را یاد بگیرید و در ضمن، به دنبال درک چه چیزی هستید، وارد بحث شوید. برای اینکه نظرات، نیاز‌ها و احساسات طرف مقابل خود را بهتر درک کنید، مدام از دیدگاه خود صحبت و دفاع نکنید و سعی کنید لحظه‌ای خود را در موقعیت و شرایط طرف مقابل قرار داده و با استدلال، طرز فکر و نحوه احساس کردن او به موضوع نگاه کنید.

در جبهه یکدیگر قرار بگیرید

مهم‌ترین تغییری که بعد از ازدواج باید ایجاد کنید، این است که در جبهه یکدیگر قرار بگیرید و به عبارتی، با هم یک تیم باشید. تیمی که هدفش در وهله اول انسجام است و در وهله بعد، موفقیت. رسیدن به این مرحله به بلوغ روانی و آمادگی ذهنی هر کدام از شما برمی گردد و چه بسیار زوج‌هایی که بعد از چند دهه زندگی، هنوز در یک تیم نیستند و چه زوج‌هایی که از همان روزهای اول رابطه «من» را تبدیل به «ما» می‌کنند. وقتی در تیم یکدیگر باشید، تنها تصمیم گرفتن معنا ندارد.

منافع فردی جایش را به منفعت تیمی می‌دهد و کم کم آنچه می‌توانست شما را در تجرد از پا در بیاورد، دیگر حریفتان نخواهد شد. آسیب‌های خارجی، زخم زبان اطرافیان، بی پولی، مشکلات کاری و… دیگر به سختی قبل نیستند. شما در کنار یکدیگر کامل می‌شوید و کارهایی را که از یک نفر به تنهایی برنمی‌آید انجام می‌دهید. بنابراین در هر لحظه به این فکر می‌کنید که اگر تصمیمی بگیرید یا کاری کنید به «تیم» شما آسیبی می‌رسد یا نه. ‏

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *