تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مهارت های لازم برای زندگی

مهارت های لازم برای زندگی

شما، به عنوان یک دختر، در آینده و پس از ازدواج، با مسئولیت های جدیدی روبه رو می شوید که بهتر است از قبل مهارت های لازم برای زندگی را کسب کرده باشید. برای برخی از این

مسئولیت ها مانند خانه داری هیچ الزام و اجباری از بیرون وجود ندارد.

بدین معنا که هیچ قانون نمی تواند شما را مجبور به خانه داری کند. اما در همهٔ جوامع و فرهنگ ها با توجه به روحیات و توان جسمی زن و مرد برخی مسئولیت ها بین این دو تقسیم شده و یک التزام درونی برای آنها به وجود آورده است که اگر هر یک نتواند آن مسئولیت را به خوبی انجام دهد، ضمن آنکه در خود احساس ضعف می کند، موجب اضطراب و استرس خودش و چه بسا کم شدن علاقه همسرش خواهد شد.

مهارت های لازم برای زندگی

همان طور که در فرهنگ ایرانی مهارت های خانه داری مانند مدیریت خانه، آشپزی، میزبانی و… نشانه های زن کدبانو به شمار می رود در فرهنگ دیگر کشورهای آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا و اقیانوسیه نیز همین گونه است. « هر زن بایدالههٔ خانه اش باشد و اگر این گونه نباشد،در خود احساس ناتوانی می کند. »

تنها یک زن می تواند پس از تزیین غذا، میوه آرایی، گل آرایی یا چیدن زیبای سفره بایستد و از دور به کار خود نگاهی بیندازد و لبخند رضایت بزند. مردانی که از انجام این امور لذت ببرند، بسیار کم هستند. معمولاً مردان از دیدن زیبایی لذت می برند اما« زنان خالق زیبایی اند. »

این مسئله را همیشه در ذهن خودتان داشته باشید که خانواده، بیش از آنکه یک واحد حقوقی و نیازمند الزام های قانونی باشد، یک واحد اخلاقی است و به التزام درونی و اخلاقی نیاز دارد. رعایت اصول اخلاقی و عرفی به شیرینی و استحکام خانواده بسیار کمک می کند. اگرچه در قانون حداقل هایی برای حفظ ساختار خانواده وجود دارد که بدون پذیرش آنها زندگی از هم خواهد پاشید اما این حداقل ها برای ادارهٔ یک زندگی خوب کافی نیست. زندگی خوب بدون فداکاری و همکاری زن و مرد کامل نمی شود. اخلاق و فرهنگ است که به کامل شدن زندگی کمک می کنند.

اشتباه تربیتی بعضی مادران

بعضی از مادران، به دلیل اینکه فرزندشان مشغول تحصیل است و یا علایق دیگری دارد،یا خراب کاری می کند، یا گاهی با این فکر که« اصلاً چرا دختر باید در خانه کار کند ؟» ، او را از مسئولیت های خانه دور نگه می دارند. درحالی که بخشی از شخصیت هر فرزندی از طریق پذیرش همین مسئولیت ها و تجربه های آزمون و خطا در خانه شکل می گیرد. بهتر است شما این آزمون و خطا را قبل از ازدواج تجربه کنید؛ در این صورت با اعتماد به نفس بیشتری زندگی مشترک را آغاز خواهید کرد.

نوجوانی دوران گذر

آنچه باعث می شود بعضی دختران مهار تهای داخل خانه را یاد نگیرند، این است که خودشان را نسبت به خانواده مسئول نمی دانند؛ گویی هنوز خود را در سنین پایین می بینند و از عالم بچگی خارج نشده اند. یکی از نشانه های بچگی همین احساس بی مسئولیتی است. سال های نوجوانی دوره گذار از کودکی به بزرگسالی است. بعضی این دوره را خیلی سریع می گذرانند و بعضی با تأخیر به پختگی می رسند. برخی نیز در همین مرحله مانده و تعدادی از خصوصیات کودکانه در آنها ماندگار می شود. بی مسئولیتی یکی از این موارد کودکانه است که ریشه در عدم پختگی دارد و خود ریشه خیلی از مشکلاتی است که جوانان در مسائل اجتماعی از جمله ازدواج با آن مواجه می شوند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *