تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

قبل از دعوا حرف بزنید

قبل از دعوا حرف بزنید

بیشتر زوج‌ها عادت دارند درباره موضوعات مورد اختلاف یا موارد مهم زندگی سکوت کنند تا وقتی که یک جرقه و یک بحث و جدل، موضوع را بین آنها علنی کرده و درباره آن با صدای بلند با هم حرف بزنند. اما نباید حتماً کار به دعوا بکشد تا دغدغه‌های ذهنی تان را مطرح کنید. قبل از دعوا حرف بزنید .

هر از گاهی، وقتی را به بحث و گفتگو درباره مسایلی که ذهنتان را درگیر کرده اختصاص دهید، آن هم در صلح و آرامش. کافیست یک روز که وقت خالی داشتید با هم خلوت کنید و درباره موضوع حرف بزنید، نظرات خود را بیان کنید و نظرات طرف مقابلتان را بشنوید و بدون موضع گیری و سعی در به کرسی نشاندن حرف خود، با هم بهترین راهکار را انتخاب کنید.

قبل از دعوا حرف بزنید

اگر هر دو طرف مطمئن باشید که دیگری قصد آزار شما را ندارد، پیشنهادات منطقی طرف مقابل را می‌پذیرید، به علائق و حساسیت‌های هم احترام می‌گذارید و بدون خودخواهی سعی در حل مشکل می‌کنید. بعد چشم باز می‌کنید و می‌بینید مسایل خیلی بزرگ، به راحتی تبدیل به توافق‌های اساسی شده‌اند. ‏

حدس نزنید؛ سوال بپرسید!‏

تفاهم با شناخت به دست می‌آید اما اشتباه بسیاری از زوج‌ها این است که بیش از حد به شناختی که از همسرشان دارند تکیه می‌کنند و همین باعث می‌شود بیش از آنکه او را بفهمند، افکار و احساسات او را حدس بزنند. همین حدس زدن، نقطه شروع کج فهمی است که می‌تواند بین شما و همسرتان فاصله ایجاد کند. شاید فکر کنید که بعد از سال‌ها زندگی مشترک دیگر همه چیز را درباره افکار و علایق همسرتان می‌دانید و دیگر نیاز نیست صحبت‌های او را بشنوید.

اما یادتان باشد، شما در هر مرحله‌ای از ارتباطاتتان نیاز به سوال پرسیدن و کنکاش کردن درباره افکار و احساسات همسرتان دارید تا مطمئن شوید چیزی که برداشت کرده اید، درست همان چیزی است که منظور همسرتان بوده است. بنابراین از سوال کردن نترسید و برای درک کامل طرف مقابل، ابهام‌هایتان را بپرسید. البته سوالاتی که می‌پرسید باید به موضوع مربوط بوده و به درک بیشتر کمک کند و هرگز نباید منجر به اتهام زدن به طرف مقابل شود.‏

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *