تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

راه‌های تقویت اعتماد به نفس

راه‌های تقویت اعتماد به نفس

برای اینکه ما نیروی اعتماد به خودمونو بالا ببریم و نفس مونو بزرگ کنیم و بهش پر و بال بدیم و پر قدرت در زندگیمون ظاهر بشیم به راه‌های تقویت اعتماد به نفس در زنان و مردان نیاز داریم. هر چقدر در دنیای امروز پیش میریم اهمیت ارتباط در زندگی ما انسان ها بیشتر میشه و در ارتباط و زندگی درست اعتماد به نفس نقش خیلی مهم و پررنگی رو داره و اگر نتونیم اعتماد به نفس درستی رو برای خودمون شکل بدیم مطمئناً در خیلی از جنبه های زندگی عقب میمونیم و خیلی وقت ها ضربه های زیادی رو از نبود اعتماد به نفس می خوریم.

در واقع اعتماد به نفس باعث میشه که ما ارتباط های درستی رو بگیریم، از توانایی هامون درست استفاده کنیم و همواره فرصت های درستی رو برای خودمون بسازیم که در ادامه راه‌های تقویت اعتماد به نفس رو بیان میکنیم.

اعتماد به  نفس چیست؟

اعتماد به نفس یعنی باور داشتن به خود، بر اساس توانایی های که در گذشته داشتیم و به واسطه این باور ما بتونیم به سمت کارهای جدید و اقدام های جدید بریم در این موضوع ما باید مراقب باشیم که درگیر اعتماد به نفس کاذب نشیم. چون اگر اعتماد به نفس رو به صورت درست و واقعی درک نکنیم نمیتونیم به یک خروجی مناسب برسیم، اعتماد به نفس کاذب رو میشه ازاینجا شناخت که ما بیایم خودمون رو بزرگ تر از اون چیزی که هستیم نشون بدیم و در اصل در اون اندازه ای که خودمون رو توانا نشون میدیم نباشیم و هدف جلب توجه کردن و خوب نشون دادن خودمون در زندگی باشه ولی اعتماد به نفس درست به این صورت نیست.

راه‌های تقویت اعتماد به نفس

 اعتماد به خود

واژه اعتماد به نفس همون طوری که از خود واژَه مشخصه منظور باور داشتن و اعتماد کردن به خودمون هست و بر اساس اون اعتماد ما قدم برداریم و پیش بریم. اما یکی از نکات مهم در زندگی این هست که انسان های که به خودشون باور دارن و به همین دلیل در موقعیت های که مسائل و چالش های به وجود میاد انسان ها خودشون رو می بازند و نمیدونن باید چه کاری رو انجام بدن. در حالت بعدی انسان ها به خودشون اعتماد ندارند به همین دلیل به سراغ انجام کارهای تازه نمیرن یا اگه بخوان برن باید یک همراه رو داشته باشند، در واقع تنهایی نمیتونن کاری رو انجام بدن و همین موضوع باعث میشه که ما اعتماد به خودمون و اعتماد به نفسمون نداشته باشیم خودتون رو باور کنید و در راستای اهدافتون قدم بردارید تا باور به خودتون بیشتر بشه.

 دیدن نقاط قوت

هر انسانی نقاط قوت و نقاط ضعفی داره که ما برای اینکه بتونیم اعتماد به نفسمون رو افزایش بدیم باید نقاط قوت خودمون رو پیدا کنیم و برای اونا وقت بزاریم چون مادامی که ما داریم برای نقاط قوتمون وقت می زاریم ما در حال شکل دادن یک ساختار ذهنی برای خودمون هستیم که من فرد توانایی هستم و من هم میتونیم به دست آوردهای بهتری برسیم. هرچقدر برای این موضوع وقت بزاریم برای رشد اعتماد به نفسمون وقت گذاشتیم در واقع باید ما عادت کنیم در روند زندگی عادیمون همواره به دنبال نقاط قوت باشیم و اون نقاط قوت رو برای خودمون آنالیز کنیم و یادآوری کنیم که ما چه نقاط قوتی داریم اما شاید این سؤال پیش آید چطور نقاط قوتمون رو پیدا کنیم؟

همیشه سؤال های درست منجر به جواب های درست میشه و برای پیدا کردن نقاط قوت ما میتونیم با فکر کردن به سؤال های درست به نتایج درست برسیم که سه سؤال رو برای شما آماده کردیم .
سؤال اول: چه کاری رو خوب انجام می دید؟
سؤال دوم: اطرافیان شما رو در چه زمینه ای توانا میدونن؟
سؤال سوم: به چه دست آوردی در زندگی افتخار می کنید؟

وقتی به سؤال های بالا جواب های درستی بدیم اونوقت ما نقاط قوتمون رو پیدا کردیم و همواره میتونیم برای رشد اون نقاط قوت وقت بزاریم یادمون باشه که نقاط قوت رو نباید با التزام اشتباه بگیریم وقت هایی در زندگی هست که ما باید براساس لزوم یک تخصص رو یاد بگیریم یا یک موضوع رو رشد بدیم در واقع توانایی اون قسمتی از زندگی ماست که ما داخل اون خوب هستیم و خوب عمل می کنیم.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *