تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

توانایی یادگیری سریع

توانایی یادگیری سریع

توانایی یادگیری سریع ، سرمایه فوق‌العاده باارزشی است. افرادی که می‌توانند مفاهیم جدید را به سرعت یاد بگیرند و درک کنند، مزیت ویژه‌ای نسبت به کسانی‌ که مدام با خود کلنجار می‌روند و همیشه هم به در بسته می‌خورند، دارند. این افراد قادرند اطلاعات جدیدی را که آموخته‌اند در مدت زمان کوتاهی پردازش کنند و از مهارت‌های جدیدشان بهره ببرند.

توانایی یادگیری سریع

 از تکرار برای حفظ اطلاعات متراکم استفاده کنید.

برای هر خط متن، چند بار تکرارش کنید و سعی کنید بدون نگاه کردن اون رو به یاد بیارید. همونطور که هر بخش متن رو به خاطر میسپارید، با استفاده از اضافه کردن اطلاعات جدید به چیزهایی که تازه یاد گرفتید متراکم سازی کنید. این باعث میشه تا اطلاعات از حافظه ی کوتاه مدت شما پاک نشن. این کار رو انجام بدید تا وقتی که این بخش رو حفظ کنید و بعد از اون شما قادر خواهید بود تا بقیه ی چیزها رو هم به یاد بیارید. تا وقتی که بخش اول رو کامل یاد نگرفتید به بخش بعدی نرید. این بیشتر یادگیریه بصریه، اما اگر دارید بلند صحبت میکنید، پس علاوه بر اون یادگیرنده ی سمعی هم هستید.

اطلاعات رو از حافظتون روی کاغذ بنویسید.

حالا که میتونید کل بخش ها رو به یاد بیارید، همه ی اون اطلاعات رو روی کاغذ بنویسید. این کار باعث میشه تا هرچیزی که با استفاده از تجربه یاد گرفتید مقاوم بشه.

اون هارو به یک نفر یاد بدید (یا خودتون)

موثرترین روش برای من وقتی که توی مدرسه بودم این بود که اطلاعات رو برای یک نفر دیگه بازگو کنم. شما میتونید این کار رو به روش های مختلفی انجام بدید. شما میتونید اطلاعات رو برای کسی که دقیقا روبروی شما نشسته (یا آینه، اگر نمیتونید کسی رو برای انجام این کار راضی کنید) کنفرانس بدید  و همه چیز رو درجا توضیح بدید. اگر چیزهای که شما یاد گرفتید نیاز به کلمه به کلمه از روی حفظ خوندن دارند، پس این کار رو جلوی یک نفر انجام بدید، برای پیدا کردن احساس اینکه چه حسی داره وقتی که جلوی حضار زیادی این متن رو از بر بخونید.

روش مورد علاقه ی من برای انجام این کار، درست کردن تست برای سایر مردمه. اطلاعات رو بگیرید و پیش بینی کنید که چه سوالاتی از توی اونها درمیاد. از چندگزینه ای استفاده کنید، سوال های به هم وصل کردنی و سایر مدل ها تا اطلاعات رو در قالب سوال دربیارید، و عملکرد دیگران رو ببینید. همه ی اینها یادگیری تجربیه، از اونجایی که در واقع شما در حال تمرین و با دست کار کردن روی اطلاعاتی هستید که یاد گرفتید.

 به ضبط شده ها مداوم گوش بدید.

وقتی که در حال انجام کار دیگه ای هستید مثل لباس شستن یا رانندگی، اطلاعات رو دوباره با گوش دادن به صداهای ضبط شده تون مرور کنید. این مطمئنا یادگیری سمعیه، اما همچنان میتونه هرچیزی رو که شما در حافظه ی کوتاه مدتتون نگه داشتید رو تکمیل کنید.

خستگی بگیرید.

در نهایت، بذارید مغزتون نفس بکشه. یه استراحت زمانی کوچیک بکنید بدون اینکه به چیزهایی که الان یاد گرفتید فکر کنید و بعدا به کارتون برگردید. شما میفهمید که واقعا چی میدونید، البته که همینطوره، و این کار به شما کمک میکنه تا بر روی بخش هایی که ممکنه در اونها ضعیف ترین باشید تمرکز کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *