تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تفاوت مذهبی دختر با پسر

تفاوت مذهبی دختر با پسر

یکی از نکات مهمی که باید در تصمیم‌گیری برای ازدواج آن را مد نظر قرار دهید این است که برای خود مشخص کنید میزان تفاوت مذهبی دختر با پسر چقدر است. افرادی هستند که به طور کلی اعتقادات مذهبی متوسطی دارند، یعنی به اصول پنج‌گانه دین معتقدند اما خود را ملزم به انجام تکالیف دینی نمی‌دانند و گاهی دلیل اصلی این کار خود را تنبلی بیان می‌کنند. برای مثال ممکن است کاهل نماز باشند و چند روز نماز بخواند و چند روز نه. 

این افراد به اعتقادات شما احترام می‌گذارند و احتمالا شما با این افراد به مشکل قابل توجهی برنخورید مگر اینکه شما اعتقادات مذهبی بسیار قوی و محکمی داشته باشید. گروه دیگر افرادی هستند که نه تنها نماز نمی‌خوانند بلکه به اصول پنج‌گانه دین نیز معتقد نیستند و افرادی را که از دین پیروی می‌کنند و اعمال دینی انجام می‌دهند را مسخره می‌کنند. این گروه افرادی هستند که شما احتمالا در آینده به مشکلات زیادی با آن‌ها برمی‌خورید. مشکلاتی مانند:

اثرات تفاوت مذهبی دختر با پسر

تنها بودن هنگام انجام اعمال مذهبی

اگر همسر شما اهل نماز و روزه نباشد احتمالا شما در ماه‌ها و مراسمات مذهبی خاصی مجبور باشید که تنها اعمال آن را بجا آورید. برای مثال در ماه رمضان شما مجبورید تنها سحری بخورید و افطار کنید اما در عین حال برای همسرتان هم باید صبحانه و ناهار آماده کنید. در ماه محرم اگر تمایل داشته باشید که در مراسم شرکت کنید احتمالا همسرتان با شما همراه نخواهد شد  یا حتی ممکن است مانع شما برای انجام این‌کارها شود. این مورد نیز بعدها باعث اختلاف نظر شما شود.

تربیت فرزند

یکی از مهم‌ترین پیامدهای ازدواج با مرد بی نماز در آینده و مربوط به فرزندان شما خواهد شد. زمانیکه شما قصد تربیت فرزندان خود را به گونه‌ای دارید که در آینده معتقد و نمازخوان باربیایند اما از طرف دیگر پدر آنها بی‌نماز است و تلاشی برای همکاری با شما در این جهت نمی‌کند و چه بسا شاید خلاف میل شما عمل کند و به بچه‌ها بگوید که خواندن نماز اهمیتی ندارد و لازم نیست خودشان را به سختی بیندازند.

سرزنش خانواده 

بعد از ازدواج قرار است که شما با خانواده مذهبی خود نیز همچنان رفت و آمد کنید و این به معنای این است که احتمالا خانواده زمانیکه متوجه شوند همسر شما نماز نمی خواند و روزه نمی گیرد بسیار شما را سرزنش خواهند کرد. چراکه معتقدند کسی که به نماز اعتقاد نداشته باشد هیچ برکتی در کار و زندگی چنین فردی وجود نخواهد داشت. آنها شما را بخاطر انتخابتان سرزنش می کنند و نگران حلال و حرام بودن پولی می‌شوند که وارد زندگی شما می‌شود. اینگونه شما هر وقت که به دیدن والدین خود می روید باید به سوالات و سرزنش‌های مکرر آنها گوش دهید.

اختلاف نظر هنگام مواجه با مشکل

بعد از ازدواج قطعا شما و همسرتان روزهایی را تجربه خواهید کرد که در آن با مشکلاتی مواجه می‌شوید. اگر شما دختر مذهبی باشید و به تاثیر نذر و دعا برای حل مشکلتان اعتقاد داشته باشید ولی همسرتان نه تنها اعتقاد به نذر ندارد بلکه نماز هم نمی‌خواند احتمالا شما در این زمینه دچار اختلاف خواهید شد. منظور ما این است که اعتقاد به قدرتی برتر (مانند خدا، قرآن، ائمه و …) اگرچه برای شما قابل پذیرش و درک هستند اما برای همسرتان اینگونه نیست.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *