تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اهمیت لبخند در زندگی

اهمیت لبخند در زندگی

دانش روانشناسی، امروزه پی برده است که اهمیت لبخند در زندگی ما بسیار زیاد است. لبخند و خنده هیچ عارضه جانبی مضری ندارد و حتی اگر نتواند به خودی خود بیماری و فشارهای روانی را علاج کند، حداقل میتواند لحظات نگرانی به وجود آمده از بیماری را برطرف سازد.

اهمیت لبخند در زندگی

لبخند علاوه بر معکوس کردن مسیر بیماری و تأمین سلامت ، بهترین یخ شکن در گردهمائی های اجتماعی است. در سالهای اخیر دانشمندان سعی داشتند که فیزیولوژی خنده و اثرات پزشکی قابل اثباتش را آشکار کنند. گروهی از این وحشت دارند که اگر زیاد بخندند و یا لبخند به لب داشته باشند، دیگران آنها را جدی نگیرند در حالی که باید بدانیم امروزه مشکل، خنده زیاد نیست ، بلکه کمبود خنده است. البته بایستی صادقانه خندید و شخصیت خود را نیز در نظر داشت. خنده آنگاه مؤثر و درمانبخش است که به موقع باشد و به شخصیت دیگران آسیب نرساند. خنده های بی مورد و تمسخرآمیز، انسان را غافل میکند و پرده سیاهی بر روی عوامل شادی آفرین دیگر میکشد.

خنده چیست؟

در واقع خنده یک برنامه است که کل سیستم بدن را درگیر میکند. ممکن است خنده در اثر گفتن یک مطلب خنده دار باشد که از عصب شنوائی ما شروع میشود، و یا ممکن است در اثر دیدن تصاویر خنده دار و کمدی بوده و از چشمهایمان شروع شود. دانستن این نکته میتواند جالب باشد که پیدایش خنده پیش از به وجود آمدن زبان بوده است و عمیقاً با پیدایش ما ارتباط دارد.

تأثیرات لبخند و خنده

لبخند زدن و خندیدن ، نشانه داشتن شخصیتی دست و دلباز، اجتماعی و خوش قلب است. گر چه ما معمولاً خندیدن زیاد را با سبک سری یکی میدانیم ولی بایستی بدانیم که تغییراتی فراسوی سبک سری در جسم و بدن انسان به واسطه خندیدن و لبخند زدن به وجود میآید که تظاهرات عینی آن شادمانی است که در این حالت تمام جسم تنظیم میشود و ذهن شفافتر میگردد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *