تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

ارتباط با همسر و فرزندان

ارتباط با همسر و فرزندان

می توان گفت تقریباً همه ی انسان ها ازدواج می کنند. ارتباط با همسر و فرزندان ، قسمت مهمی از زندگی یک بزرگسال است که تأثیر روانی شدیدی بر زندگانی او دارد. چنان چه ارتباط با همسر راضی کننده و موفقیت آمیز باشد، فرد از سلامت روانی بیش تری برخوردار می شود.

ارتباط با همسر و فرزندان

در صورتی که زندگی زناشویی با مشکلات و نارضایتی ها همراه باشد بر زندگی زوجین شدیدا تأثیر می گذارد و ناکامی، یأس و نهایتاً افسردگی نیز به دنبال خواهد داشت. ارتباط مناسب بین والدین و فرزندان نیز باعث می شود سطح سلامت در خانواده بالا رود. به علاوه، فرزندان چنین خانواده هایی در آینده موفقیت های بیشتری کسب می کنند.

رفتار با همسر و فرزند در قرآن کریم

قرآن کریم زن و شوهر را پوشش یکدیگر می داند (سوره ی بقره، آیه ی ۱۸۷ ). هم چنین در خصوص رفتار با همسر سفارش کرده است که با زنان خود خوش رفتاری کنید (سوره ی طلاق، آیه ی ۲؛ سوره ی بقره آیه های ۲۲۹ و ۲۳۱ ). رسول اکرم حضرت محمد (ص) نیز فرموده اند: «دوست داشتن زن جزء اخلاق پیامبران است .» از حضرت سجاد (ع) هم نقل شده است: «گفتار خوش مال را زیاد و رزق را فراوان می کند و موجب محبوبیت در خانواده و ورود به بهشت می شود .»

در قرآن کریم، رسیدگی به فرزندان نیز توصیه شده است ، از جمله وظایف والدین، دعوت به ایمان الهی، نماز، توجه به پاداش و تنبیه الهی، آموزش اخلاق و رفتار پسندیده و نیکو، انجام عمل صالح، امر به معروف و نهی از منکر، صبر در حل مشکلات و خودداری از ابراز غرور به مردم (سوره ی لقمان، آیه های ۱۷ و ۱۸ ) است.

وظایف نسبت به همسر و فرزند

هر زن و مردی در زندگی دارای وظایفی نسبت به فرزند و همسر خود هستند. گاهی این وظایف نسبت به یکی از آن‌ها طوری صورت می‌گیرد که از طرف دیگر غافل می‌شویم ما باید در روابط خانوادگی خود به هر فرد جایگاه خاص خود را بدهیم و از رسیدگی به وظایف خود نسبت به هیچ‌کدام از افراد خانواده غافل نشویم. باید ارتباط با همسر و فرزندان را به صورت صحیح مدیریت کنیم. به‌گونه‌ای درست محبت و علاقه خود را میان آن‌ها تقسیم کنیم. در صورت مشکل در برقراری ارتباط بین شما و اعضای خانواده می توانید از مشاوران مرکز مشاوره بینا کمک بگیرید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *